טיול בנחל עמוד עליון

הפעם טיול בנחל עמוד עליון בגליל עליון באזור צפת, טיול המשלב הליכה ומים כיפיים ומתאים ליום חם אבל לא שרב

את המסלול בנחל עמוד כבר עשינו מספר פעמים בשנים האחרונות וכל פעם זה היה טיול מוצלח.
ניתן להגיע למקום ע”י ניווט בוויז לנחל עמוד עליון ו\או נסיעה לכיוון צפת, ליד צומת מירון, כביש 866 בין הקילומטר ה-40 ל- 41.
מדובר על מסלול מעגלי של כ-5 ק”מ , במידה ורוצים לעשות את המסלול אבל מעוניינים ללכת פחות גם זה אפשרי ובמקום לעשות את כל המסלול ניתן לקצר את המסלול.

הכניסה למקום הינה בתשלום מכיוון שמדובר על אתר של רשות שמורות הטבע, לבעלי כרטיס –מטמון הכניסה חינם.
אז מאיפה מתחילים ללכת ?
חונים בחניון משטרת עין א- תינה וניתן לגשת לתחנת המידע במקום כאשר שאפשר לקבל בה עלון מידע על שמורת נחל עמוד. במקום יש גם קיוסק לטובת קינוח בארטיק קר לאחר סיום המסלול.
משם מתחילים ללכת בעקבות הסימון אדום עד משטרת עין א- תינה (בניין המשטרה הוקם בימי המנדט והיום הוא נטוש).

מבניין המשטרה מתחילה ירידה תלולה למטה של כ- 300 מטר לכיוון נחל מירון
בסיום הירידה ישנה הצטלבות של השביל האדום עם שביל השחור שבא מראש נחל מירון
ומייד מגיעים אל מעיין עין יקים (עין א- תינה).

מעל המעיין יש תחנת שאיבה, ולידה עץ אגוז מלך גדול אשר מספק צל לסובבים . נוסף לעץ אגוז המלך סביב המעיין יש גם עצי תות ותאנה.

מכאן ממשיכים ללכת מזרחה בשביל המסומן שחור. השביל הולך בצמוד לתעלת מים היוצאת מן המעיין.  בדרך נראה סביל מסומן בכחול אבל אנחנו נמשיך ללכת בשביל השחור, ולאחר כ- 200 מ’ נפנה שמאלה לצד ערוץ נחל מירון.
נמשיך ונעבור על פני שרידי מיבנה בשם בית הטוחן. ולאחר מכן נחצה את הנחל בגשר ונגיע אל מפגש הנחלים, נחל מירון ונחל עמוד אשר מגיע מהצפון. השביל מתעקל ימינה ונכנס אל תוך אפיקו של נחל עמוד. כעת נגיע למבנה נטוש כאשר אחרי שנעבור אותו נגיע לצומת שבילים נוסף ואחרי עוד כ־100 מ’ נגיע לעוד מבנה נטוש .

ממשיכים ללכת בשביל עד שמגיעים למפגש של נחל עמוד עם נחל שכווי, ואל בריכות שנמצאות לידו. במקום יש מספר בריכות טבעיות אשר אסור לשתות את המים שלהם .

אחרי שנחנו בבריכות חוזרים על עקבותינו והולכים בשביל המסומן שחור במעלה הנחל לכיוון צפון וחוצים שוב את הגשר שעל הנחל. כעת פונים שמאלה לשביל מסומן ירוק, ואחרי כ־100 מ’ מגיעים אל עוד צומת שבילים שם אנחנו פונים לשביל עם הסימון הכחול לצד תעלת מים כאשר השביל מתחבר לשביל השחור מתחילת הטיול וכעת פונים שמאלה לשביל השחור, ומגיעים השביל האדום אותה ירידה שירדנו בתחילת המסלול

6.8.16 טיול לנחל עמוד עליון (55)
כאן אנחנו  פונים שמאלה, ועולים במעלה השביל האדום אל משטרת עין א- תינה. העלייה אינה קשה יתר על המידה קשה, אבל מומלץ לעשות עצירות בדרך, ואז מגיעים לסיום המסלול וחזרה לחניה ולקניה של ארטיק בקיוסט.

לסיכום
מסלול מהנה מאוד, פחות מומלץ לעשות אותו ביום חם מאוד מכיוון שהעליה בסוף תהיה קשה במיוחד עבור ילדים קטנים. אבל כן ניתן להנות במימיו הקרירים של הנחל ובבריכות המגניבות בנחל (צריך לשים לב האם מותר למים, מידי פעם יש שלטים שאסור להכנס למים לאור זיהום במים)

ועוד משפט לסיכום, כאחד שמטייל הרבה בטבע, הטבע הוא שלנו. אם אנחנו לא נשמור עליו ועל הניקיון שלו אף אחד אחר לא יעשה זאת וככל שנראה לילדים שלנו כיצד שצריך להתנהג בטבע כך נגדל דור שונה מהדור הנוכחי .ולכן אודה שאתם יוצאים לטבע תצאו עם שקית זבל כדי לאסוף את הזבל שלכם ואם תראו זבל בדרך אל תתביישו להרים גם אותו גם כדי לנקות את הטבע וגם כדי לראות לילדים שלנו כי אפשר אחרת.

מי שנהנה מקריאה של הפוסט ורוצה לשמוע על עוד טיולים בארץ ובחול וסופ”ש של קמפינגים בארץ מוזמן ללחוץ על “Like” בדף הפייסבוק שלי, מטיילים עם ערן

(Visited 1,362 times, 1 visits today)