החוויות שלנו מהכריסמס בחיפה

עץ אשוח בכריסמס

כבר שנים שאנחנו קופצים לנצרת כדי לחוות קצת כריסמס שנה שעברה ( 2016 ) החלטנו לקפוץ גם לחיפה להבין על מה כולם מדברים והאם זה תחליף הולם לנצרת

כריסמס בחיפה

דצמבר השנה (2016) היה בסימן כריסמס, בתחילת החודש אני ואשתי טסנו לחוות קצת כריסמס בסופ”ש קצר ומקסים בריגה ( מוזמנים לקרוא את הפוסט בנושא ) לאחר שחזרנו נסעתי עם הילדים לנצרת כדי שהם גם יחוו קצת כריסמס ( מוזמנים לקרוא על זה בפוסט על נצרת ) ולקראת סיום החג החלטתי לנסוע עם הילדים לחוות קצת כריסמס גם בחיפה, אחרי שבשנים האחרונות כל פעם רציתי לנסוע לבקר בעיר הצפונית בזמן הכריסמס ולטייל במושבה הגרמנית ובואדי ניסנס אבל כל פעם זה התבטל בסוף.
אז השנה תפסתי יוזמה וביום שבת בערב נכנסו למכונית והתחלנו בנסיעה לכיוון חיפה, בוויז רשמתי המושבה הגרמנית כדי להגיע לאזור הנכון (אף פעם לא הייתי לפני במושבה הגרמנית)
להלן קישור למיקום ב Google Maps

שהגענו לאזור בשעות הערב לאחר שהשמש שקעה, חווינו בנוף מדהים של תאורה אשר פזורה לאורך כל המושבה הגרמנית

כמובן שגם בגנים הבאהיים מוארים מאוד !

גם המסעדות באזור היו כבר מקושטות במיטב הקישוטים של החג

במרכז המושבה הגרמנית הקימו עץ אשוח גדול מואר מאוד שמוסיף לא מעט לאזור והרבה מטיילים כולל אני עצרנו לידו כדי להצתלם.

לאחר שהסתובבנו קצת במושבה הגרמנית (למזלנו לא ירד באותו זמן גשם בעיר אבל מסתבר שבאותו  יום בצהריים ירד גשם מה כשנראה פגע בביקור הזה שלנו, אספר על זה בהמשך) ,
התחלנו לחפש את דרכנו לעבר שכונת ואדי ניסנס המפורסמת בעיקר בתקופה הזאת של השנה עם השווקים והיחודיות של המקום….
לאחר שהלכנו כ 15\20 דקות הגענו למקום שנראה כמו הכניסה לואדי ניסנס , לאחר שעברנו מספר בתים מקושטים בדרך

אבל צערנו הרב כנראה שבגלל הגשם כל הדוכנים במקום נסגרו מוקדם יותר.
סה”כ נראה שכל הדוכנים מתנקזים לרחוב הראשי בשכונה.

אז לאחר שהתבאסנו התחלנו לחזור בדרך שהגענו כדי לחוות עוד קצת מהאווירה במושבה הגרמנית ולאחר מכן חזרנו הביתה, לי זה היה חוויה אבל הילדים שציפו לדוכנים ולאו דווקא רק לתאורה דיי התבאסו

לסיכום

המושבה הגרמנית בחיפה יפה מאוד בתקופה הזאת וכנראה שגם ואדי ניסנס. אני אישית חושב במידה ונוסעים עם ילדים אז נצרת מומלצת יותר, מכיוון שבאותו ביקור ניתן להכנס גם לכנסיות ואתרים נוספים ויש גם את שוק נצרת, לעומת חיפה שככל המושבה הגרמנית יפה זה לא מתאים לילדים, זה מתאים יותר לזוגות, מבוגרים שהנוף והווי מעניין אותם, כנראה שהפספוס שלנו של ואדי ניסנס פגע בביקור ואם ההפנינג והדוכנים שם היו פתוחים אולי הייתי רושם אחרת

ועוד סוגיה שחשובה לי אישית,
אחד שמטייל הרבה בטבע, הטבע הוא שלנו. אם אנחנו לא נשמור עליו ועל הניקיון שלו אף אחד אחר לא יעשה זאת וככל שנראה לילדים שלנו כיצד שצריך להתנהג בטבע כך נגדל דור שונה מהדור הנוכחי .ולכן אודה כשאתם יוצאים לטבע קחו איתכם שקית זבל כדי לשמור על ארצנו נקייה ואם תראו זבל ששייך לאדם אחר בדרך אל תתביישו להרים גם אותו גם כדי לנקות את הטבע וגם כדי להראות לילדים שלנו כי אפשר אחרת

מי שנהנה מקריאה של הפוסט ורוצה לשמוע על עוד טיולים בארץ ובחול וסופ”ש של קמפינגים בארץ מוזמן ללחוץ על “Like” בדף הפייסבוק שלי, מטיילים עם ערן

בתקופה האחרונה הקמנו גם קבוצות נוספות, מוזמנים להצטרף ולשתף עם חברים נוספים

משפחות וזוגות מטיילים ונהנים בחו”ל
סלובקיה פולין מטיילים ונהנים – הרי טטרה ,גן עדן הסלובקי,זאקפונה וקרקוב ועוד
בלגיה מטיילים ונהנים – בריסל,ברוז ארדניים והסביבה

(Visited 2,756 times, 1 visits today)