טיול למערות אפקה בצפון תל אביב

השבת היה מתוכנן מראש טיול עם המשפחה המורחבת, ומראש נאמר לי לארגן טיול קרוב לבית ולא ארוך מידי. מדובר על 2 נק’ שלרוב אני לא מתייחס אליהם, וזאת מכיוון שאני לא אוהב ללכת למסלולים קצרים ולא מאתגרים ועוד קרוב לבית, זה לא מרגיש לי טיול :(,
אז לאחר שיטוט קצר באינטרנט נזכרתי במסלול קצר מאוד אשר נמצא באזור רמת אביב מערות אפקה וכך יצאנו לדרך

טיול למערות אפקה

מדובר על מסלול לא מוכר יותר מידי, אולי מכיוון שהוא במרכז המדינה, המסלול יכול להיות כפתרון למשפחות לטיול קליל ליד הבית וכטיול נגיש לעגלות

איך מגיעים- בוויז מערות אפקה
אורך המסלול – 2.5 ק”מ
סוג מסלול – מעגלי

טיול טבע בתל אביב

מה עשינו –

אין יותר מידי איך לתאר את המסלול עצמו מכיוון שהוא יחסית קצר, וכמו שציינתי מדובר על מסלול במרכז המדינה סוג של טיול טבע אורבני בסמוך לנתיבי איילון.

אז יצאנו על הבוקר לפני החום, יום למחרת ארוחת חג. חנינו ברחוב הסמוך, שימו לב, מדובר על רחוב מגורים כאשר רוב החניות כנראה יהיו תפוסות בגלל תושבי הרחוב .
אנחנו התחלנו מפיקניק לפני תחילת ההליכה , לאחר ארוחת הבוקר התחלנו ללכת במסלול לכיוון מזרח. אין פה מסלול מסודר וניתן ללכת בכמה מסלולים. אנחנו התחלנו ללכת לכיוון הגבעה הגדולה במקום, מקום מקסים שהילדים מאוד אהבו, יש במקום חבל שנקשר מהגבעה כלפי מטה.
הילדים מאוד אהבו את הפעילות הזאת ושיחקו שם לא מעט, ניתן גם לראות שלאט לאט אנחנו התקרבנו לכיוון דרכי איילון.

מערות אפקה

מהגבעה יש גם תצפית יפה

מערות אפקה מערות אפקה
כמה דקות הליכה מהגבעה ואנחנו נגיע “למערות אפקה” המדוברות

טיול מערות

המערות הן מערות קבורה שומרוניות מהתקופה הביזנטית (המאות הרביעית והחמישית), אשר התגלו ממש בטעות לאור עבודות תשתית שנעשו במקום

מערות אפקה מערות אפקה  מערות אפקה מערות אפקה

מהמערות עצמן נמשיך צפונה לעבר נחל אחיה.
בשלב זה ניתן לבחור האם אנחנו רוצים ללכת במסלול הקצר או הארוך.
כדי להמשיך במסלול הקצר אנחנו נפנה שמאלה לכיוון מערב ונלך לאורך הגדה הדרומית של הנחל עד לצומת הרבה שם נפנה שוב שמאלה.
במידה ונרצה ללכת במסלול הארוך (לא באמת ארוך) אנחנו נמשיך ישר ונחצה את אפיק נחל אחיה, (בחודשים דצמבר עד ינואר תהיה במקום פריחה של נרקיסים).
בהמשך הדרך נפגוש בכל מיני “אטרקציות” שכנראה בני המקום בנו, לדוגמא: חבל לטיפוס על העץ.

מערות אפקה מערות אפקה מערות אפקה

לאחר כמה דקות הליכה השביל יתפצל ימינה לכיוון עמק גלילות אבל אנחנו נפנה שמאלה לכיוון דרום.
ההליכה עצמה לא מעניינת ולפעמים אף משעממת אבל עוד כמה דקות הליכה ונראה עוד “פינת משחקים” מקומית שהילדים ננהנו  לשחק בה.
כנראה שבני המקום הכינו שם כל מיני נדנדות מקסימות מחבלים ועוד כל מיני אטרקציות

מערות אפקה

משם נמשיך בשביל לכיוון דרום עד אשר נגיע לקו הבתים, שם אנחנו נפנה מזרחה לכיוון כביש החוף ולמקום ממנו את התחלנו את הטיול עצמו.

מי שאוהב לקרוא את הפוסטים שלי והמידע שאני משתף:

1. המלצות לטיול
2. המלצות לציוד לטיולים
3. קופוני הנחה לאטרקציות וסיורים ברחבי הארץ
4. מידע על טבע ובככל
אתם מוזמנים להרשם לניוזלטר שלי ברישום מתחת, אני מבטיח לא חפור

לסיכום

מסלול נחמד מאוד מתאים גם לעגלות ובעיקר לכאלו אשר רוצים לצאת מהבית אבל לא לנסוע רחוק או למשפחות עם ילדים קטנים שמחפשים מסלול נגיש לעגלות.

עוד משפט לסיכום, כאחד שמטייל הרבה בטבע, הטבע הוא שלנו. אם אנחנו לא נשמור עליו ועל הניקיון שלו אף אחד אחר לא יעשה זאת וככל שנראה לילדים שלנו כיצד שצריך להתנהג בטבע כך נגדל דור שונה מהדור הנוכחי .ולכן אודה כשאתם יוצאים לטבע קחו איתכם שקית זבל כדי לשמור על ארצנו נקייה ואם תראו זבל ששייך לאדם אחר בדרך אל תתביישו להרים גם אותו גם כדי לנקות את הטבע וגם כדי להראות לילדים שלנו כי אפשר אחרת

מי שנהנה מקריאה של הפוסט ורוצה לשמוע על עוד טיולים בארץ ובחול וסופ”ש של קמפינגים בארץ מוזמן ללחוץ על “Like” בדף הפייסבוק שלי, מטיילים עם ערן

בתקופה האחרונה הקמנו גם קבוצות נוספות, מוזמנים להצטרף ולשתף עם חברים נוספים
קמפינג – המלצות לטיולים וציוד נלווה
סלובקיה פולין מטיילים ונהנים – הרי טטרה ,גן עדן הסלובקי,זאקפונה וקרקוב ועוד
בלגיה מטיילים ונהנים – בריסל,ברוז ארדניים והסביבה

(Visited 3,115 times, 1 visits today)