ביקור מיוחד בנצרת קדם כריסמס 2017

אחרי שלמשך כמה שבועות פרסמתי את הפוסטים שלי על ביקור בשנים האחרונות בנצרת ובחיפה בתקופת הכריסמס הפעם מדובר על תיאור הביקור שלנו השנה כריסמס 2017

בשבועות האחרונים פרסמתי את הפוסטים הבאים על כריסמס בארץ

נצרת – https://traveling-with-eran.com/israeli-crismes-at-nazareth
חיפה – https://traveling-with-eran.com/israeli-crismes-at-haifa

הבוקר בחופשת החנוכה של הילדים החלטתי שהגיע זמננו לקיים את הביקור השנתי שלנו בנצרת, כריסמס 2017 , ולא אנחנו לא מתנצרים ואנחנו יהודים גאים ונמשיך לחגוג את החגים היהודיים ונדליק חנוכייה בכל אחד מערבי חג החנוכה, אבל כן אנחנו נחשוף את הילדים שלנו למשהו קצת שונה ונכיר להם את הדתות השונות שקיימות בעולם ובארץ כדי שיראו גם את האחר, אני אישית חושב שזה חשוב מאוד במיוחד שיש ילדים, ציינתי זאת מכיוון שפוסטים הקודמים קבלתי קצת תגובות שאנחנו צריכים לחגוג את החגים היהודיים ולא החגים הנוצרים ועוד …
כמו כן,  הפוסט הזה אינו פוליטי ואני לא רוצה להיכנס לזה אלא רק לטובת הטיולים.
בימים האחרונים קראתי פה ושם על כך שבגלל המצב הביטחוני ישנו חשש להגיע לנצרת ושאפילו מסוכן לנסוע לשם.
אז אני לא אסכן את המשפחה שלי אבל כן החלטתי לנסוע , לא נסעו לעזה או חברון סה”כ נסענו שעה וקצת צפונה לנצרת שמכילה מגוון דתות בתוך העיר ושחודש דצמבר הינו החודש החשוב להם מכל, גם ברמה הדת וגם ברמה הכלכלית שאנשי העיר.
אז לפני שאכנס לאחר הצהריים הנחמד שהיה לנו אציין שבמהלך הטיול התחלתי לדבר עם מספר מקומיים משוק והם מאוד מאוכזבים מהמצב, הסיטואציה שנוצרה פוגעת בהם ובמשפחות שלהם, ציטוט של אחד אנשי הבאסטות שקנינו ממנו משהו לבית היה ” זה החודש הכי טוב שלנו במהלך כל השנה, ועכשיו אנחנו סוגרים את הדוכנים שלנו כל יום בשעה 14:00 כי אין לקוחות ואנחנו במצב ממש לא טוב בגלל זה, , אז נכון היום הוא סגר לקראת 17:00 כנראה בגלל יום שישי אבל השוק היה ריק מאוד ולא היה נעים להסתובב כך השוק ולא בגלל הפחד בגלל המצב אלא בגלל שאני יודע מה התרחש שם בשנים האחרונות, כל פעם שהיינו בשוק לא יכלו לזוז בגלל עומס האנשים שטיילו שם.
מקווה שהצלחתי להעביר את המסר, ושוב אין פה מסר פוליטי כזה או אחר אלא אנשים שזה היום יום שלהם.
דרך אגב אנחנו כמובן לא היינו המטיילים היחידים בעיר אתמול וראיתי לא מעט פוסטם בפייסבוק של מטיילים שמאוד נהנו מהאוירה המיוחדת בעיר, אפילו ראיתי כמה פרצופים שמסתכלים לעברי, אולי מנסים לזהות האם אני הוא כותב הפוסט על נצרת , אבל כנראה לא זיהו אותי בגלל הזקן ( אולי זה באמת הזמן להוריד אותו 🙂 )

***** בפוסט אני מציין את החווית שלנו כמשפחה בטיול המיוחד ברחובות נצרת *****

לגבי הטיול:

יצאנו בשעות הצהריים לכיוון נצרת במטרה לחנות בחניון של מרכז הקניות “ביג פאשן”, ולאחר לא מעט פקקים הגענו למקום בסביבות השעה 15:30

איך מגיעים – בוויז קניון ביג פאשן נצרת.

הגענו למקום עוד בשעות האור ולכן עדיין לא יכלו לראות את הקישוטים המיוחדים אשר מאירים בלילה ואבל יכלו לדמיין מה נראה בערב שנחזור לרכב.
להלן קצת תמונות מהקניון בשעות היום.
שנכנסים לקניון ישר בכניסה ניתן לראות עץ אשוח מקושט עם הכיסא של סנטה

בנוסף מצד שמאל ישנה חנות מקסימה של אביזרי כריסמס

לא יכולנו שלא לעשות כמה תמונות משפחתיות ליד העץ הגדול וליד עץ יותר קטן שנח לידו

משם המשכנו להסתובב בקניון שאומנם היה מואר אבל יכולנו לראות את הקישוטים שיאירו בלילה

ואת הקישוטים בחנויות ואת הדוכני האוכל המקסימים שעוד נחזור אליהם בהמשך

ברחנו מהקניון

לאחר שיטוט קל בקניון יצאנו לדרכנו לכיוון כנסיית הבשורה ולשוק, מהקניון מתחילים הליכה ברגל לעבר הכיכר המרכזית של העיר, את מרבית הדרך אפשר לעשות בהליכה על המדרכה , ניתן לראות לאורך הדרך שיש מספר חניות בכחול לבן וגם מספר חניות מסודרות לאורך כל הדרך, היום מרביתן היו ריקות ואם היינו יודעים היינו נכנסים יותר לכיוון מרכז העיר לטובת חניה, הסיבה שחנינו בחוץ היא שמהניסיון שלי בשנים האחרונות היה מומלץ לחנות בקניון גם בגלל שלא היו חניות וגם בגלל הפקקים ביציאה מהעיר.

אנחנו המשכנו ללכת לכיוון כנסיית הבשורה, כנסיה מרשימה בהחלט עם חצר גדולה עם מגוון ציורים ממדינות רבות, כל פעם שאנחנו מגיעים לשם יש לנו משחק עם הילדים (קצת לימוד אנגלית), אני בוחר שם של מדינה והם צריכים לחפש את התמונה של אותה מדינה, הפעם עמית הבן הבכור שלי הפעיל את הקטנה בזמן אני נכנסתי קצת לתוך הכנסייה ,

(נשים שימו לב, צריך להגיע עם מכנסיים מכיוון שנשים עם חציות לא יכולות להיכנס למתחם של הכנסייה)
איך מגיעים –  אל בישארה
שעות פעילות – ימי שני – שבת 8:00-17:00 הכניסה חופשית

הפעם נוכחתי לדעת שאפשר לעלות לקומה השנייה של הכנסייה, וכך עשיתי וראיתי את החלק היפה של הכניסה

לאחר עוד קצת שיטוט בכנסיה יצאנו מהמתחם לכיוון השוק עצמו ואי אפשר בלי לקנות בנוהל הקבוע כובע של סנטה בדוכנים הקבועים בכניסה לשוק

שוק נצרת

ועוד דבר קבוע, הינו עמדת מכירת הזיתים, במקום יש 4 סוגי זיתים טעימים שכל שנה אותו מקומי מוכר בנחמדות בישיבה על כיסא שלו, הפעם קצת שוחחנו ואפילו ביקשנו לצלם אותו כדי לעזור לו בפרנסה שלו, שמו של המוכר הינו חאזם

אז לאחר שקנינו את זיתים הכי שמאליים ב 20 ש”ח לקופסא ( אם אני לא טועה זיתים סורי ) ,נכנסו לתוך השוק שבדרך כלל הומה אדם והפעם הינו ריק לגמרי, גם מרבית הבסטות היו כבר סגורות

כמובן שאי אפשר בלי דוכן הכנאפה שמבושל במקום, ופיתה דרוזית במיטב המסודרת המשפחתית

כעת הגיע הזמן ללכת לכיוון כיכר מעיין מרים לעץ האשוח הגדול במזרח התיכון, בדרך הלכנו במדרחוב שבדרך כלל הומה אדם עם דוכנים ( אני לא בטוח האם הסיבה היא במצב הביטחוני או שהגענו השנה יחסית מקודם לעיר )

היה מאכזב מאוד לראות כך את הרחובות

ומיד בסיום המדרחוב הגענו לעץ האשוח המיוחד בכיכר מעיין מרים

איך מגיעים –  אל בישארה 55, כיכר המעיין ב Google Maps ונכנסו לכנסיה הקטנה הצבעונית והמיוחדת שנמצאת צמוד לעץ האשוח

בשלב זה החשכה ירדה והתחלנו לחזור לכיוון הרכב דרך רחוב פאולוס השישי, כאשר בדרך עצרנו לאכול בשווארמה מקומית ואי אפשר בלי ממתקים מקומיים

כעת שהחושך ירד ניתן לראות את רחובות העיר המקושטים

בדרך גם עצרנו ליד מקדונלדס בבית המלון המקומי שגם הוא מקושט בשביל החג

ומשם ישר לכיוון הרכב שבדרך עשינו גיחה קטנה בקניון כדי לראות איך הקניון נראה בלילה, שנכנסו לקניון ראינו לא מעט המולה, בדיוק הגענו להדלקת נרות ע”י “סנטה קלאוס” והקניון שינה את אורו לעומת הבוקר ….

כמובן שלא יכלנו לחזור לרכב בלי לקנות את תפו”א האדמה החם לפי מסודרת החג ,

4. מידע על טבע ובכלל
אתם מוזמנים להרשם לניוזלטר שלי ברישום מתחת, אני מבטיח לא לחפור

לסיכום

כפי שאתם כבר הבנתי אני מנסה לספק למשפחה שלי כמה שיותר חוויות גם עם מדובר על חוויות שלא במסגרת הדת המיוחדת שלנו.
אומנם הפעם החוויה הייתה קצת שונה מהשנים האחרונות אבל עדיין הצבעים ושוני מחיי היום שלנו יצקו חוויה נוספת לאלבום החויות שלנו

ועוד סוגיה שחשובה לי אישית,
אחד שמטייל הרבה בטבע, הטבע הוא שלנו. אם אנחנו לא נשמור עליו ועל הניקיון שלו אף אחד אחר לא יעשה זאת וככל שנראה לילדים שלנו כיצד שצריך להתנהג בטבע כך נגדל דור שונה מהדור הנוכחי .ולכן אודה כשאתם יוצאים לטבע קחו איתכם שקית זבל כדי לשמור על ארצנו נקייה ואם תראו זבל ששייך לאדם אחר בדרך אל תתביישו להרים גם אותו גם כדי לנקות את הטבע וגם כדי להראות לילדים שלנו כי אפשר אחרת

מי שנהנה מקריאה של הפוסט ורוצה לשמוע על עוד טיולים בארץ ובחול וסופ”ש של קמפינגים בארץ מוזמן ללחוץ על “Like” בדף הפייסבוק שלי, מטיילים עם ערן

בתקופה האחרונה הקמנו גם קבוצות נוספות, מוזמנים להצטרף ולשתף עם חברים נוספים

משפחות וזוגות מטיילים ונהנים בחו”ל
סלובקיה פולין מטיילים ונהנים – הרי טטרה ,גן עדן הסלובקי,זאקפונה וקרקוב ועוד
בלגיה מטיילים ונהנים – בריסל,ברוז ארדניים והסביבה

(Visited 2,340 times, 1 visits today)