חופשה זוגית מאי 2017 – צפון הונגריה

הפעם החלטנו לטוס לחופשה חו”ל לסופ”ש קצת שונה
חופשה רכובה ושיטוט בעיירות ציוריות ומיוחדות ולא חופשה עירונית כמו החופשות הזוגיות האחרונות שלנו ,
את היעד בחרתי לפי הטיסות הזולות. היעד נבחר היה דברצן בצפון הונגריה.

הכרטיסים נקנו כמה שבועות אחרי שחברת wizz air פתחו את הטיסות ליעד הזה משדה תעופה בן גוריון.
טיסה ביום רביעי בשעה 11:00 וחזרה ביום ראשון בשעה 6:00.
בעת רכישת הכרטיסים לא הכרתי את האזור, רק ידעתי שאני מתכנן חופשה שאינה עירונית ,
בהתחלה היה קשה מאוד למצוא יעדים וכפרים, אבל לאט לאט בעזרת כמה קבוצות בפייסבוק, פורום למטייל וכמה אנשים נפלאים ששיתפו ידע על האזור, התחלתי לבנות את המסלול , כאשר התכנון היה נחיתה בדברצן ומשם נסיעה ליעד הרחוק ביותר לכיוון בודפשט ומשם כל יום להתקדם קצת ואת היום האחרון בחופשה (יום שבת) לנצל לטובת שיטוט ברחובות דברצן

להלן תיאור החופשה:

יום 1:

טיסה ביום רביעי עם חברת wizz air לשדה התעופה בדברצן. הפעם אתגרנו את עצמנו וטסנו רק עם שתי טרולים ושתי תיקי גב (בזכות כרטיס ה Priority Pass שרכשנו ב 40 ש”ח לאדם) וללא מזוודות, כך שלא היינו צריכים לחכות בתורים הארוכים של הפקדת המזוודה.
טיסה ב 11:00 נחיתה כמתוכנן בשעה 13:30 , ומייד בשדה קבלנו את הרכב שהזמנו מ RentalCars .
שדה התעופה בדברצן הינו שדה קטן מאוד, בערך כמו השדה באילת ובגלל שהיינו הטיסה היחידה שנחתה באותו זמן היציאה מהשדה היתה מהירה.

משדה התעופה התחלנו בנסיעה לכפר בשם HOLLOKO  ,האתר מוגדר ע”י אונסקו כאתר מורשת עולמית, הכפר שנחשב לכפר היפה ביותר בהונגריה. הזמן שם ממש עצר מלכת לפני מאות שנים.
מדובר על נסיעה ארוכה מאוד בסביבות השעתיים וחצי (כמו שציינתי המטרה היתה להתרחק כמה שיותר מדברצן ומידי יום להתקדם חזרה לכיוון השדה לקראת החזרה לארץ), הנסיעה ברובה היתה בכבישים מהירים ( כל רכבי השכירות בהונגריה מגיעים עם מדבקה שמתאימה לנסיעה בכל סוגי הרכבים בתוך הונגריה) לאחר יותר משעתיים נסיעה כאשר חלק מהדרך היה עם ממטרי גשמים כבדים, ירדנו מהכביש הראשי ולכיוון כבישים צדדיים והתחלנו לראות את כל הירוק סביבנו , לכפר הגענו לאחר השעה 17:30 והסתבר לנו כי לאחר השעה 17:00 כל האטרקציות והחנויות בעיר העתיקה נסגרות כולל הטירה, אפילו המסעדות היו סגורות ולכן זה השאיר לנו רק אופציה אחת לארוחת ערב, מסעדה בבית מלון יחסית יוקרתי לשאר המלונות בסביבה בשם Castellum Hotel Hollókő .הארוחה היתה מצויינת ואיכותית , שם המסעדה הינה Restaurant Mikszath

אנחנו הזמנו דירה במרכז העיר העתיקה מ Booking.com בשם Hollóköves Vendégházak , דירה נחמדה מאוד עם חדר שינה וסלון וגם מטבח מאובזר (אנחנו לא בשלנו שם) וללא טלויזה, כאשר במסגרת העסקה קבלנו ארוחת בוקר וחניה צמודה לדירה (יש שם עוד מספר דירות אבל במקרה שלנו היינו לבד).
לאחר מכן בעצת בעל הדירה יצאנו לטיול רגלי קצר וקליל אשר מקיף חלק מהעיר העתיקה וסיימנו את הערב בשיטוט זוגי ברחובות הרקים לגמרי ברחבי העיר העתיקה

יום 2:

התעוררנו לבוקר רענן בעקבות כל התפאורה שהיתה סביבנו , כמו שציינתי במסגרת ההזמנה של מקום הלינה קבלנו ארוחת בוקר בבית קפה מקומי ומשם הלכנו לטייל בטירה ( צריך לשים לב כי הטירה נפתחת רק בשעה 10:00 )

שוטטנו בתוך הטירה כאשר הכל מסביב ירוק, ולאחר מכן החנויות המקומיות נפתחו וניתן היה להסתובב ולראות את כל המוצרים אשר יוצרו ע”י המקומיים אשר נמכרים בחנויות.

לאחר מכן התחלנו לחזור צפונה לכיוון עיירה בשם EGER ,יופייה של העיירה השנייה בגודלה בצפון הונגריה (שעתיים פלוס צפונית לבירה), טמון בכובד הארכיטקטוני שלה: היא עתירת מבנים היסטוריים, כבדי אבן בסגנון עות’מאני – ומפורסמת גם בזכות היינות הלבנים והאדומים שלה.
הנסיעה ל EGER היתה ברובה בכביש מהיר ושם ערכנו סיור במצודה היפה אשר כלל שיטוט בתוך המצודה, צינוק , שיחזור של נשקים היסטוריים עוד.. לאחר מכן הלכנו ברגל לכיכר המרכזית של העיירה אשר סביבה לא מעט בתי קפה ומסעדות ואוירה מקסימה להעביר זמן ברוגע, כמו כן ניתן להסתובב רגלית בכל האזור ולראות מבנים היסטוריים יפים.

לא הספקנו לשוטט בכל הנקודות המומלצים וגם לא באזור היקבים של העיר וסביבה מכיוון שהגענו לשם בשעות הצהריים והיינו צריכים כבר לצאת לכיוון המלון הבא שלנו ( מדובר על נסיעה של מעל שעה ורבע בכביש מאתגר ותלול ).

לאחר נסיעה בכביש עם נוף עוצר נשימה וכמו שציינתי מאתגר לנהיגה, הגענו למלון Hunguest Hotel Palota אשר הינו מלון שמור מהמאה ה 16, באמצע שמורה יפה וצמוד לאגם יפיפה , במלון יש מרכז ספא ובריכות , למזלנו המתקנים היו דיי רקים, היה תענוג להתרענן לאחר הנסיעה המורכבת, ההזמנה של המלון כללה ארוחת בוקר וערב אשר היו מרשימות הן באוכל והן באוירה מסביב, בערב היה נגן שניגן ברקע, לאחר מכן  הספקנו לטייל מעט בגנים מסביב למלון , צמוד למלון יש מפל עם אזור מושקע הכולל כמה מפלסים של צמחיה מסודרת ושולחנות ישיבה באוירה ירוקה ושקטה.

יום 3:

ניצלנו את הבוקר לעשות הליכה קצרה ולנשום אויר צח סביב המלון  , מסתבר שצמוד למלון יש רכבת שנוסעת לכיוון רכבל שמוביל לכל מיני אטרקציות מעניינות לילדים ( בכלל נראה כי האזור הינו מקום לנופשים של הארופיים עם ילדים) שאנחנו כזוג לא ניסינו אותם,

כמו כן יש אגם מקסים

צפון הונגריה (15)

לאחר שנפרדו מבית המלון נסענו למרכז ספא וברכות טרמיות בשם miskolcatpolca cave bath בעיירה בשם Miskolc , מדובר על בריכות טרמיות אשר בתוך מערות. צריך לקחת בחשבון שמרבית הבריכות הינן עם מים קרים. בתוך המערות יש רק בריכה אחרת עם מים חמים, ובחוץ יש בריכה פתוחה עם מים חמים, ניתן לרכוש בכניסה כרטיס למינימום 4 שעות או לכל היום, לנו הספיקו מספר שעות והמשכנו ליעד הבא.

יש גם בריכות ומערות

בשעות הצהריים נסענו לכיוון כפרי היין טוקאי (דרך היין מונה כיום 27 כפרים ועיירות, הרשאים לייצר יין תחת המותג טוקאי) ,אנחנו בקרנו ב – 3 כפרים עיקריים: Mad, Tarcal, Tokaj , אזור מדהים עם דונמים של גידולי גפן מכל הסוגים ( כנראה שעכשיו זאת לא העונה ולכן לא ראינו בכלל ענבים), ניתן להכנס ליקבי מקומיים ולטעום מסוגי היין המשובחים.
בכפר Mad יש בית כנסת , מומלץ לתאם מראש כניסה לבית הכנסת (אנחנו לא תאמנו ולכן לא נכנסו לתוך בית הכנסת, אבל מסתבר שיש במקום בחורה יהודיה  שדוברת קצת עברית שיכולה לפתוח את בית הכנסת לסיור קצר בעלות סמלית) ,בעיירה הבאה Tarcal לא מצאנו משהו מעניין חוץ מפסל של בקבוק יין ענק בכניסה לכפר שעצרנו להצטלם לידו.

לאחר נסיעה בכביש הראשי ראינו מההר הצמוד פסל ענק המשקיף על העיר, טיפסנו עם הרכב וגם קצת רגלית לקצה התצפית ונוכחנו לדעת שמדובר על פסל מרהיב בגודלו של ישו אשר מתצפת על כל כפרי היין טוקאי, מומלץ להגיע לתצפית ( אני לא מצאתי שום אזכור על התצפית בשום מקום) , מכיוון שהגענו כבר לשעה אחר הצהריים ולא סגרנו מראש מלון לאותו יום החלטנו לחתוך לכיוון דברצן  (כשעה וחצי נסיעה מאזור הכפרי) .

ועוד קצת היסטוריה

צפון הונגריה (89)

בכניסה לדברצן יש מספר מרכזי קניות כולל חנות של דקלטון לאנשים שעדיין רוצים לעשות גם קניות (אנחנו לא תכננו בכלל קניות זה היה טיול רק לניקוי ראש) , הגענו למלון בוטיק יפה מאוד בשם  Hotel Óbester  אשר הזמנו ללילה של שבת אבל הוספנו עוד לילה גם לשישי, המלון היה במקום מצוין, כ-5 דקות הליכה מהכיכר המרכזית של העיר וצמוד למלון היתה תחנה של הרכבות המקומיות אשר מובילות גם לכיכר המרכזית מצד אחד ומצד שני לפארק העירוני בשם Nagyerdei Park

נצלנו את הערב בהליכה ברחוב המרכזי של העיר ותצפית על מבנים ישנים ויפים ולאחר מכן הלכו לאכול המסעדה מקומית מובילה ב Tripadvisor בשם Flaska, אוכל מקומי מומלץ מאוד

וסיימנו את הערב בבית קפה מקומי על הכיכר הראשית עם נגן ששר שירים משנות ה 80

יום 4:

לאחר ארוחת בוקר סבירה ולא יותר במלון לעומת חדר האוכל שמעוצב בטעם

התחלנו את בוקר בביקור ועליה לתצפית בכנסיה המרכזית והגדולה בעיר (Great Church) ולאחר מכן נוכחנו לדעת כי באותו יום פתחו בכיכר המרכזית יריד אומנים ודוכנים והעברו את זמננו בהקשבה ללהקות מקומיות מגניבות צעירים וותקים ואכלנו ממטעמי המטבח ההונגרי.

צפון הונגריה (1)

משם הלכנו לבקר בבית הכנסת אבל בסופי שבוע הוא סגור וצריך לקחת זאת בחשבון !

לאחר מכן לקחנו רכבת לפארק המקומי Nagyerdei park , חפשנו מקום להשכיר אופניים אבל לצערנו לא מצאנו מקום פתוח, במקום זה שוטטנו רגילת באזור וליד האגם יש לא מעט “מיטות שיזוף” כדי להרגע ולנוח סביב העצים וכל האווזים ששחו באגם,

בעיר יש עוד כל מיני אטרקציות כמו מוזיאונים ועוד אבל אנחנו החלטנו הפעם להנות מהרגע ולאחר הפארק חזרנו לכיכר המרכזית ולשוטט בין הדוכנים ולשמוע את המוסיקה המקומית ולבסוף התיישבנו במסעדה שדורגה מספר 1 ב Tripadvisor בשם IKON , מסעדה מצויינת עם מנות מצויינות במחיר שאי אפשר למצוא בארץ וסיימנו בקינוח מקומי, קיריוטוש וחזרנו למלון להתכונן להשכמה מוקדמת לשדה התעופה בשעה 3:00

יום 5:

יום חזרה הביתה , ברכב לקח לנו כ 15 דקות להגיע מהמלון לשדה תעופה , החזרנו את הרכב החזרנו בשדה את המפתחות במקום שנקבע מראש , לכל השואלים לגבי Duty Free, כמו שציינתי מדובר על שדה תעופה קצת מאוד ובפועל היו שתי חנויות, קיוסק למכירת אוכל ושתיה לטיסה וכמה מדפים שלפי דעתי מכרו שם שתיה חריפה ואולי סגריות אבל לא עברתי שם כך שאני לא בטוח. הטיסה חזרה יצאה יחסית בזמן

לסיכום:

הונגריה זה לא רק בודפשט או אזור האגמים בדרום (בולטון) , מי שמחפש ירוק ואזורים לא עירוניים זה המקום, המקום עדיין לא מתוייר , כמעט ולא ראיתי תיירים אירופיים וכמובן גם ישראלים (רק בדברצן חלק מנוסעים במטוס וקצת סטודנטים צעירים)
מבחינת העלויות לנו עלה בערך כמו סופ”ש בצימר יוקרתי בארץ בצפון , במחיר כזה אני כבר מעדיף לטוס לגיחה קצרה בחול.
החופשה לא היתה יקרה בכלל, אבל עדיין ניתן להוזיל עלויות יותר הן במקומות לינה , במסעדות וגם בטיסות (אנחנו היינו מוגבלים בתאריך)

תרגישו לשאול שאלות אשמח לעזור…

מי שנהנה מקריאה של הפוסט ורוצה לשמוע על עוד טיולים בארץ ובחול וסופ”ש של קמפינגים בארץ מוזמן ללחוץ על “Like” בדף הפייסבוק שלי, מטיילים עם ערן

(Visited 2,717 times, 1 visits today)

5 Comments

1. מהמם
    רק איפה כתוב על הכפר הולקו הזה שהוא הכי יפה בהונגריה??
    לקחתי מפה את המידע ויש לי עז ויכוח עם חבר חחח אשמח למקור
    תמשיכו לעשות חיים 🙂
    תודה על הבלוג

2. אני גם אומר תמיד שהונגריה היא מדינה מאוד יפה, ובפירוש לא רק בודפשט. אני יכול להמליץ עוד פינת חמד בהונגריה שכמעט אף ישראלי לא שמע עליה, והוא בכיוון דרומה מדברצן לכיוון סגד. מחוז בקש (פירוש בהונגרית שלו), הנמצאת בין דברצן לסגד, מלאה בטירות https://www.visitgyula.com/sights ארמונות ייחודיים https://steemit.com/travel/@piaristmonk/hungary-must-visit-places-1-wencheim-castle-at-szabadkigyos , ועוד המון הפתעות, כמו למשל מוזיאונים המדגימים חנויות הונגריות מלפני 100 שנה (יש שלושה מוזיאונים כאלה בהונגריה, כאשר שלושתם נמצאים במחוז בקש !!!, כאשר הגדול והמרשים נמצא בבקשצ’אבה, בירת המחוז) http://www.itshungarian.com/made-in-hungary/shop-museum/. במחוז בקש מייצרים גם את הנקניק ההונגרי המפורסם שהפך למותג בינ-לאומי, כאשר בעיר בקשצ’אבה אף נערך פסטיבל נקניקים גדול מאוד אחת לשנה. http://www.gmtours.com/blog/hungary-s-pride-the-csabai-sausage-festival/ לדעתי, מדובר בעוד פינת חמד בהונגריה שהישראלים לא שמעו עליה. http://visitbekescsaba.com/en/home/