פסח 2016 – קמפינג במצדה ותצפית בזריחה כולל מגוון טיולים באזור ובאזור ים המלח

הפעם בחול המועד פסח אשתי נשארה לעבוד ואני נסעתי עם הילדים לקמפינג בחניון המערבי במצדה, כאשר שלבתי את הקמפינג עם מגוון מסלולי טיול מקסימים עם הרבה גבי מים ולא מעט הליכה ואי אפשר בלי תצפית על הזריחה ממצדה

את החופשה הנוכחית התחלנו בנסיעה ארוכה לכיוון מצדה, לטובת הליכה במסלול מאתגר של כ 11 ק”מ בשם נחל צאלים תחתון ובריכת צפירה.
תחילת המסלול הינה בחניון לילה בריכת צפירה , הגישה לחניון נמצאת בין כביש ערד לאתר מצדה. ממש צמוד לכפר נוקדים.
מצד שמאל יש דרך עפר אשר איתה מגיעים לחניון לילה של נחל צאלים. משם יש עוד כמספר דקות נסיעה בדרך עפר עד שמגיעים לחניון עצמו ומחנים את הרכב בצד.
לפני היציאה למסלול חשוב מאוד לצאת לטיול הזה עם הרבה מים, כובעים קרם הגנה ואם אפשר גם חבל.

המסלול שאנחנו עשינו הינו מסלול מעגלי.
ניתן לראות את המסלול בקישור הבא באתר טיולי  – מסלול מעגלי ברמת קושי בינונית
את תיאור המסלול ניתן לראות בשורה מעל, אנסה להמחיש את המסלול בצילומים שעשינו לאורך המסלול המרהיב, חשוב להבין שהמסלול אינו קל ויש אף מקום שאני חשבתי לחזור בו אחורה, אציין זאת במשך.

את המסלול התחלנו בחניון הלילה במקום משם התחלנו ללכת במעמקי המדבר לכיוון נחל צאלים, לאורך חלק מהדרך ליוו אותנו לא מעט גמלים חביבים שראינו אותם גם במשך החופשה

לפני שירדנו לנחל צאלים הלכנו מספר ק”מ באזור פתוח במדבר הגדול

לאחר מכן התחלנו לרדת לכיוון נחל צאלים ולגבים שהיו מלאי מים לאור הגשם שירד בשבועות לפני (פשוט חוויה)

ועוד קצת תמונות

לאחר מספר ק”מ הגענו למקום שאני לרגע חששתי לעבור, מכיוון שמדובר היה על מאין מדרגה גדולה מאוד.
לפני היתה קבוצה גדולה שהגיעה עם חבל כדי לאבטח את הילדים הקטנים שהיו איתם ולאחר שהם סיימנו הם התקדמו קדימה, למזלי היו במקום 2 בחורות צעירות שעזרו לי עם עמית ושיר בירידה מסוכנת ( מאז רכשתי חבל שיהיה לי תמיד בתיק למקרים מסוג זה )
להלן תמונה של המדרגה מהצילום

חול המועד פסח קמפינג מצדה 29-30 (251)
אומנם בתמונה זה לא נראה סיפור כזה גדול אבל בפועל מדובר על ירידה תלולה, מעט חלקה שצריך לדעת לאבטח את הילדים כראוי.
משם המשכנו בהליכה בנחל תוך כדי צפיה בחסידות שדאו בשמים והן מספר חסידות שמזלן לא היה איתן וכנראה שהתרסקו בסלעים

לאחר הליכה של עוד מספר ק”מ הגענו לכיוון ברכת צפירה, ההגעה לבריכה כללה עליה לתצפית גבוהה

וירידה לא פשוטה לכיוון הבריכה, צריך לקחת בחשבון שהירידה הינה עם יתדות וסולמות והינה מסוכנת לילדים קטנים, בתי הקטנה היתה ב 8.5 שעשתה את הטיול ואני הייתי צמוד אליה לאורך כל הירידה והעלייה

לאחר שיורדים למטה מבינים למה המגיעים למקום הזה, מדובר על מקום מקסים עם תצפית יפה לנחל צאלים

אם חשבתם שכאן מסתיים הטיול אז לא. מברכת צפירה יש עוד כ -2 ק”מ של הליכה עד שמגיעים לרכבים, פה הילדים שלי כבר איבדו את הסבלנות והיו עייפים לאחר ההליכה המאומצת בשמש החמה של אותו יום.
סיימנו את המסלול בשעה 18:00 עייפים אך מרוצים.
מהמסלול המשכנו ישר לכיוון חניון מצדה מערב , הזמנו מקום באמצעות מטמון כמה שבועות לפני.
זאת לא הפעם הראשונה שלנו במקום. אני משתדל כל כמה שנים להגיע לישון במקום כדי להנות מהתצפית ממצדה בזריחה.
פרטים – חניון מצדה מערבי
אתר אינטרנט – http://www.parks.org.il/ParksAndReserves/masada/Pages/masadaCemp.aspx

המקום מסודר מאוד, יש שירותים מקלחות ואף מטבח עם מספר כריים ומקררים לאורחים
כמו כן יש מגוון סוגי אירוח:
1. אוהלים פרטיים מהבית.
2. אוהלים מסודרים של המקום.
3. חדרי שינה מאובזרים.
4. חניון קרוונים

במקום יש לא מעט שולחנות פקניק לטובת אכילה במקום, אנחנו הבאנו אוהל מהבית, מנגל קטן ומשחקי קופסא כדי להעביר את הערב בכיף ביחד

מומלץ מאוד לבדוק, לפעמים יש פעילויות בחינם למנוי מטמון כגון תצפית כוכבים בכניסה למתחם זה מה שהיה לנו באותו ערב,  אז ברשת החשכה הלכנו לשעה של הסבר על כוכבים.
מייד לאחר מכן הלכנו לישון למרות שהיה יחסית מוקדם, מכיוון שתכננו לעלות ולראות את הזריחה ממצדה.

בסביבות השעה 4:30 כחצי שעה\ארבעים דקות לפני הזריחה ההתעוררנו והתחלנו בהליכה לכיוון הסוללה, אומנם עליה לא קשה יותר מידי אבל ניתן להרגיש שהגוף עייף בגלל השעה המוקדמת

אז לאחר 20 דקות לערך של טיפוס הלכנו ישר לתפוס מקום על המצוק המזרחי של מצדה ,כדי לחזות באחד המראות המרהיבים בישראל, זריחה ממצדה.
להלן תמונות כמה דקות לפני הזריחה

להלן מגוון תמונות מהמראה המרהיב של הזריחה

ועוד קצת תמונות

לאחר שצפינו בזריחה וקצת נשנשנו (תכננו גם להכין תה אבל הבאתי את כל הגזיה למעט בלון הגז ששכחתי למטה 🙁 ) ,שוטטנו קצת במצדה והתחלנו את הירידה למטה במסלול הסוללה

משם חזרנו למאהל לפירוק האוהל, ארוחת בוקר והתקפלות לכיוון נחל דוד ליד ים המלח
על הדרך ראינו שוב את הגמלים מהטיול אתמול ועצרנו לתצפיות יפות

לסיום החופשה נסענו לנחל דוד, לטובת טיול עם קצת במים.
פרטים – נחל דוד
אתר אינטרנט – החברה להגנת הטבע נחל דוד
מסלול -נחל דוד/http://www.mapa.co.il

מדובר על מסלול לא קשה יותר מדי, אבל כן חשוב להגיע עם נעלים אשר מתאימות לטיולים במים ולא להגיע עם כפכפים

לאחר מספר שעות של בילוי במים חזרנו הביתה בשעות הערב

לסיכום:
קמפינג כיף מאוד ומאתגר, התצפית על הזריחה מרהיבה. אני ממליץ לעשות זאת כל כמה שנים.
המסלול ביום הראשון היה מאתגר מאוד וצריך זאת בחשבון כדי לא לקחת סיכון.
לפני שנה במסלול לא רחוק משם אבדו את חייהם אב ובן ואף אחד לא רוצה שזה יחזור

ועוד משפט לסיכום, כאחד שמטייל הרבה בטבע, הטבע הוא שלנו. אם אנחנו לא נשמור עליו ועל הניקיון שלו אף אחד אחר לא יעשה זאת וככל שנראה לילדים שלנו כיצד שצריך להתנהג בטבע כך נגדל דור שונה מהדור הנוכחי .ולכן אודה שאתם יוצאים לטבע תצאו עם שקית זבל כדי לאסוף את הזבל שלכם ואם תראו זבל בדרך אל תתביישו להרים גם אותו גם כדי לנקות את הטבע וגם כדי לראות לילדים שלנו כי אפשר אחרת.

מי שמעוניין מוזמן להצטרף לקהילת הקמפינג של ישראל, כדי לשאול ולשתף מידע עם מטיילי הקמפינג בארץ
קמפינג – המלצות לטיולים וציוד נלווה – https://www.facebook.com/groups/CampingInIsrael

להלן סדרת פוסטים לגבי יציאה לקמפימג, מוזמנים לקרוא

חלק 1 – מה זה קמפינג ? למה לצאת ? סוגי אתרי קמפינג ברחבי הארץ
חלק 2 – כיצד לבחור אתר קמפינג מתוך ההיצע הגדול הקיים בארץ
חלק 3 – מה להביא לחופשה בקמפינג
חלק 4 – מה אוכלים בקמפינג ?  (עדיין לא מוכן)

מי שנהנה מהקריאה של הפוסט ורוצה לשמוע על עוד טיולים בארץ ובחו”ל וסופ”ש של קמפינגים בארץ, מוזמן ללחוץ על “Like” בדף הפייסבוק מטיילים עם ערן

אני גם מזמין להרשם לבלוג עצמו מצד שמאל של הדף כדי לקבל עדכונים על מסלולים מעניינים הנחות ועוד

(Visited 1,201 times, 1 visits today)