פסח 2017 טיול מס’ 1 – טיול בהר רמון ומרכז מבקרים במצפה רמון

את טיולי פסח 2017 חנכנו בנסיעה דרומה לאזור מצפה רמון אומנם נסיעה ארוכה אבל ממצה.

קמנו בבוקר העמסנו ציוד על הרכב ונסענו להפגש עם חברים בפארק גולדה השוכן ליד צומת משאבים, הפארק משתרע על פני כ-540 דונם והוא שהוקם על ידי קק”ל כאתר נופש על גבי שרידי מחצבה שפעלה במקום, המקום יש שולחנות פקניק גן שעשועים נחל קטן שלא זורם כל הזמן כמו כן במקום יש תצפית נחמדה שניתן להגיע עליה לאחר טיפוס קל.

לאחר מכן התחלנו להדרים, עברנו את שדה בוקר ולפני מצפה רמון פנינו מערבה והמשכנו בעוד 20-30 דקות נסיעה לכיוון הר רמון כדי להתחיל את מסלול הר רמון, מדובר על מסלול עם נוף מדברי מרהיב באורך של 4 ק”מ ניתן לקצר את המסלול בק”מ עם ממשיכים עם הרכב לחניון העליון ממש בצמוד לתחילת המסלול (לרוב רוב המטיילים עושים זאת)

המסלול כולל הליכה בסמוך לקצה ההר ומשם ירידה תלולה ומעבר לרכס הבא לטובת תצפית יפה בשם “תצפית קרני רמון” , מומלץ להגיע לתצפית עם ערכת קפה וכמובן שקית זבל, לנשום עמוק ולהרגיש את האוירה הרגועה מסביב.
בתצפית יש שלט המסביר מה רואים ומנציח צוותו של אילן רמון, האסטרונאוט הישראלי הראשון, שניספה בתאונת החלל של המעבורת קולומביה בשנת 2003. בהמשך המסלול ניתן לראות שלטי הסבר נוספים שקשורים למעבורת ולמכתש רמון.

המקום שוקק בעלי חיים, לטאות, צבאים ואף חסידות

והנוף מסביב כמו שציינתי בפוסט הינו מרהיב

לא מומלץ להגיע למסלול לאחר גשמים ו\או בזמן הגשמים.

משם המשכנו למרכז המבקרים המחודש במצפה רמון (חשוב להתקשר מראש לשריין מקום לסיורים במיוחד בתקופת החגים, אני הגעתי ללא תיאום למזלי הגעתי דקה לפני תחילת סיור שהיו בו כמה מקומות פנויים)
במרכז המבקרים תצוגה המציגה את מכתש רמון – המכתש הגדול בעולם – ואת תופעות הנוף והגאולוגיה המיוחדות לו, לצד סיפורו המרתק של האסטרונאוט אל”מ אילן רמון ז”ל.
במקום יש דגם גדול ומרשים של מעבורת החלל “קולומביה” וסרט אשר מתאר את מסלול החיים של אילן רמון, מומלץ מאוד לכל מי שבמקום

לאחר הסיור ובשעות אחרי הצהריים התחלנו בדרך הארוכה הביתה להמשך טיולים בחופשת פסח הארוכה

(Visited 598 times, 1 visits today)