פסח 2017 טיול מס’ 4 – יום צבעוני ועם זכרונות מהעבר בעוטף עזה

הפעם טיול אחרון לפסח 2017 , קבענו עם חברים שלא אוהבים טיולי הליכה ולכן חפשנו מסלול\אטרקציה מעניין אבל ללא הליכה הפעם בקצה השני של המדינה אזור עוטף עזה

באותם ימים הופץ בפייסבוק כי בניר יצחק שבעוטף עזה יש משטחים מדהימים של נוריות ממגוון צבעים ובעל השטח מאפשר קטיף עצמי ללא עלות, אבל מבקש מהמבקרים לשמור על השדה ולא לרמוס את מגוון הנוריות שיש במשטח, כמובן שזה היה מאתגר מאוד כי הרבה מטיילים הגיעו ולא כל כך התייחסו להוראות בעלי השטח.
אנחנו החלטנו ביחד עם חברים שאנחנו יוצאים מוקדם בבוקר כדי להגיע לקטיף ולהנות מהיופי של הפרחים בהולנד אבל לראות את זה בישראל הקטנה ובדרך עצרנו לארוחת בוקר באנדרטת חטיבת יפתח בנגב ( בצמוד לצומת בית קמה ),
האנדרטה מוקדשת ללוחמי חטיבת יפתח שנפלו בקרבות בנגב במלחמת העצמאות.

משם הדרמנו דרומה לקטיף בניר יצחק ונחשפנו למשטחים רבים של נוריות ממגוון צבעים, מראה מרהיב שלא רואים כל יום

לאחר הקטיף המרהיב התחלנו לחפש מקום לעשות פיקניק באזור ופתחנו  google maps ומצאנו מקום נחמד ושקט (אולי בגלל הקרבה לגבול עם עזה) אנדרטת נירים (דנגור)  – האנדרטה שוכנת היכן שהוקם לראשונה קיבוץ נירים בשנת 1946, בזמן מלחמת יום העצמאות בעת ההפצצות הרבות של הצבא המצרי, הישוב הועתק למיקומו הנוכחי. כאשר האנדרטה נשארה כדי  לספר את סיפור עמידתכם בקרב של חברי הקיבוץ.
המשפט ששרד על קיר צריף חדר האוכל שנהרס: לא הטנק ינצח כי אם האדם, נחקקה על קיר האנדרטה.

לאחר ארוחת הצהריים נפרדנו מהחברים לטובת ביקור בחורבות העיר ימית זכר לפינוי ימית שהתרחש בסיני ( המשפחה שלי הינה ממפוני ימית , לא אידיאולוגית אלא מכיוון שהורי קבלו עבודה בימית באותם ימים). באותם ימים עמית הבן הגדול שלי עשה את עבודת השורשים שלו והיה מרגש מאוד לחבר את הסיפור על ימית ולראות את השרידים של עיר “זרוקים” ככה על האדמה בחבל שלום וכל קיר סיפר סיפור חיים שונה ומשונה.

לסיום עברנו באנדרטת עוצבת הפלדה, אנדרטה הוקמה לזכר נופלי עוצבת הפלדה שלחמו במלחמת ששת הימים בקרבות בצפון סיני.
ישנו סיפור מעניין סביב האנדרטה, היא תוכננה על ידי האדריכל ישראל גודוביץ’, הוקמה לראשונה ב-1977 בעיר ימית אבל לאחר הסכמי השלום בהם הוחזרה העיר ימים לשטח מצרים , פוצצה האנדרטה והוקמה מחדש במיקומה הנוכחי. האנדרטה בנויה עמודי בטון ופלדה ובמרכזה נישא מגדל תצפית.

לסיכום:
לאחר לא מעט טיולים במהלך חופשת הפסח, בכל רחבי הארץ אני ממליץ בחום לתכנן הכל מראש ולגוון בפעילויות זה מה שאני נסיתי לעשות החופשה הזאת.

מי שנהנה מקריאה של הפוסט ורוצה לשמוע על עוד טיולים בארץ ובחול וסופ”ש של קמפינגים בארץ מוזמן ללחוץ על “Like” בדף הפייסבוק שלי, מטיילים עם ערן

(Visited 625 times, 1 visits today)