חופשת קיץ 2011 – אוסטריה ולגולנד בגרמניה

חופשה ראשונה בחו”ל עם הילדים , לאחר לא מעט מחשבות בחרנו באוסטריה כיעד הראשון לחופשה בחו”ל עם הילדים, חופשה מדהימה, אבל לא מומלץ כחופשה ראשונה 🙂 הסבר בהמשך

בניגוד לפוסטים הקודמים שהעלתי בנוגע לטיסות שלנו לחו”ל הפוסט הזה יהיה פחות מפורט וכמעט ללא עלויות מכיוון שמדובר על חופשה שהתקיימה בשנה 2011. ואני לא זוכר את כל לפרטי פרטים. ותודה לששי עוז חבר יקר שתכנן את החופשה ביחד איתי ושחשב עוד בזמנו לתעד את החופשה בבלוג באתר למטייל זה עזר לי להזכר ולהגיע לפירוט יותר מעמיק בשביל הפוסט הזה

לקראת הפעם הראשונה בחו”ל עם הילדים התלבטנו רבות לאן לנסוע כאשר החלופות היו הולנד ,היער השחור ועוד מגוון מקומות ובסוף הלכנו על אוסטריה מכיוון שהבנו שהיעד הינו יותר זול מהולנד. אתגר נוסף היה גם הרכב הנסיעה, נסענו 4 משפחות שגלאי הילדים היו בין 3.5 ל 7

קצת התלהבות של טיסה בפעם הראשונה

טיסות התחלנו לחפש בסביבות פברואר כאשר תאריך היעד לטיסה היה סוף אוגוסט.
מדובר על תקופה קדם טיסות הלאו קוסט ולכן הטיסה הישירה הזולה ביותר שמצאנו היתה בחברת לופטנזה ועלות הטיסה, אם אני לא טועה היתה 600 יורו לכרטיס כאשר ההמראה בשעה 15:00 ונחיתה במינכן בשעה 18:30
Lufthansa-Logo
(ניתן להזמין טיסות – http://www.lufthansa.com/online/portal/lh/il/homepage ולזכות בנק’ מועדון שלכם)

בזמנו וויז עדיין לא היה או שלא היה נפוץ ודרכי הניווט היו עם GPS או מפות, אנחנו החלטנו שאנחנו מנווטים עם מפות שרכשנו מראש ( היום נשמע מוזר מאוד לנווט עם מפות וכמעט ואי אפשר לטייל בלי וויז ואו\ דומיו לדוגמא Google Maps)

להלן תיאור של החופשה

יום 1 :

כמו שציינתי מקודם הטיסה היתה בשעה 15:00 ונחתנו במינכן בשעה 18:30 ,מייד כשנחתנו הלכו לקבלת הרכבים השכורים בשדה התעופה, למזלנו שדרגו לכולנו את הרכבים, מרכבים מדגם פורד מונדו סטיישן, לאודי A4 סטיישן והיה אף זוג ששודרג ל BMW.
למזלנו קבלנו את הרכבים עם GPS  מובנה ברכבים וזה הקל מאוד על החופשה.

לאחר שיצאנו משדה התעופה התחלנו בנסיעה ארוכה של שעתיים שלוש לכיוון הכפר פלאכו (מאין קולוניה ישראלית בתוך חבל זלצבורג) אשר נמצא בחבל זלצבורג מדובר על נסיעה לא פשוטה בזמן הנסיעה החל גשם וגם הלילה ירד וזה כמובן הקשה על נסיעה ושיירה של 4 רכבים.
חשוב לא לשכוח לקנות מדבקה של נסיעה בכבישי האגרה באוסטריה בתחנת הדלק האחרונה לפני הגבול לאוסטריה

לאחר הנסיעה הארוכה הגענו בשעות הלילה לכפר פלאכו, בהתחלה לקח לנו קצת זמן למצוא את המקום וקצת התברברנו מכיוון שהמקום לא היה בתוך הכפר עצמו אלא במרחק של 2 ק”מ בערך מהכפר נכנסו לחדשים והלכנו לישון לאחר ערב מעייף.
כשקמנו בבוקר ופתחנו את החלונות המראה שהיה למולנו היה מדהים, מכיוון שהנסיעה שלנו היתה בחושך גמור לא ראינו בכלל איפה אנחנו נמצאים למעט ששמענו שיש נחל באזור מכיוון ששמענו זרימת מים.
כמו שציינתי החווה היתה מבודדת משאר הכפר, התפאורה מסביב היתה הרים ירוקים וגבוהים כולל החווה אשר היתה מאוד צבעונית לאור הפרחים שהיו בה

פרטים –  Appartement Kaml
אתר אינטרנטwww.hinterrohr.at
http://www.booking.com/hotel/at/appartement-kaml.html Booking
כתובת Flachauwinklstrasse 236, 5542 Flachau, Austria

ועוד קצת תמונות מהמקום הפסטרלי

כמו שציינתי הרבה ישראלים בשנים אחרונות לנים בכפר פלאכו, כפר אשר נמצא בחבל זלצבורג וקרוב למרבית הארקציות אזור, בכפר עצמו הרבה חוות וצימרים ואני מניח שגם בתי מלון כאשר ברובם יש בחצר טרמפולינה ועוד מגוון אטרקציות,

היתרון במקום הלינה שאנחנו בחרנו היה שהוא לא במרכז הכפר ויחסית מרוחק יותר ומבודד, כל משפחה קבלה דירה חמודה מאוד של 3 חדרים ומטבחון, במקום יש גם מבנה נוסף ששם יכלנו להפגש כל המשפחות. כמו כן מכיוון שהמקום מבודד היו לו הרבה מרחבים, מגרש כדורסל וכדורסל , אגם גדול עם מסעדה ופארק חבלים ( לצערי הרב בזמנו הילדים שלנו היו קטנים כך שזה לא היה רלוונטי) , רכיבה על סוסים ועוד….וכמובן היה גם WIFI

יום 2:

אנחנו סגרנו את הלינה במקום לא כולל ארוחת בוקר ולכן על הבוקר שקמנו נסענו לפאלכו ולחפש סופר כדי לעשת קניות לארוחת הבוקר חביתות לחמים ולחמניות טריות ובכלל שיהיה לנו אוכל למשך היום
לאחר מכן נסענו למודיעין בעיר במטרה לקנות את כרטיס זלצבורגלנד, וזאת  כדי לקבל הנחות ו\או כניסה חינם לחלק לא קטן מהאטרקציות בחבל זלצבורג עצמו, מכיוון שניתן לקנות את כרטיס לפי X  ימים רכשנו אם אני לא טועה כרטיס ל 7 ימים ( החופשה היה כ 11 יום אבל כללה עוד יומיים בגרמניה אז כך חסכנו קצת ברכישת הכרטיס הנחות)
משם נסענו לכיוון מכרות המלח

פרטים –  Salt Mine Hallein
אתר אינטרנט – https://www.salzwelten.at/en/hallein/saltmine

המכרה היתה חביבה מאוד כולל מגלשות מעץ שהילדים אהבו מאוד

משם נסענו לטירת הוהן וורפן אשר היתה במרחק לא קטן מהמכרה

קיץ 2011 אוסטריה - יום 2 (13)

פרטים – טירת הוהן וורפן
אתר אינטרנט – https://www.salzburg-burgen.at/en/hohenwerfen-castle

עליה למצודה היתה עם רכבל (רכבל ראשון מיני רבים לאורך כל החופשה) , המצודה נמצאת במקום מדהים והיא גבוהה מאוד והיא הינה מקום מרכזי באזור.
כמו כן חשוב לדעת שאחת האטרקציות העיקריות במצודה הינה מופע ציפורי הטרף שיש במקום, מדובר על מופע
אשר מתקיים בדרך כלל בחודשי הקיץ כ-3 פעמים במשך היום ולכן חשוב לבדוק מתי המופע הזה מתקיים.
אני פחות אוהב את ההתעללות בחיות אבל סה”כ המופע הזה הרשים מאוד והילדים היו בעננים תרתי משמע

לאחר המופע המשכנו לסייר במצודה המרהיבה

לאחר מכן חזרה לכיוון פלאכו בחזרה לארוחת ערב קבוצתית בחווה

יום 3 –

את היום השלישי בחופשה החלטנו להעביר בעיר זלצבורג עצמה.
לאחר ארוחת הבוקר בחווה התחלנו בנסיעה לכיוון זלצבורג כאשר את היום התחלנו בטירת הלבורן.
הטירה ממוקמת כניסה הדרומית לעיר והיחודיות שלה הינה שהיא מאין פארק מים לילדים, הסיור במקום משולב בפעילויות מים נחמדות לילדים ולכן מומלץ להביא בגדי ים לילדים

פרטים – טירת הלבורן
אתר אינטרנט –  https://www.hellbrunn.at/en/
כתובת –  Fürstenweg 37, 5020 Salzburg

וקצת שיטוט בגנים מסביב

לאחר מספר שעות ולא מעט מים והרבה חיוכים וצרחות של הילדים נסענו לתוך העיר זלצבורג עצמה לטיול רגלי ברחוב Getreidegasse אשר הינו רחוב ראשי בתוך העיר. במהלך שיטוט ברחוב ראינו כי שלטי הבתים והחנויות כולם מעוצבים באותו עיצוב על גבי שלט מברזל, אפילו השלט של מקדונלדס

משם המשכנו לכיוון הכיכר המרכזית של העיר , כיכר מוצרט כולל צפיה במשחק שח-מט על גבי כלי משחק גדולים במרכז הרחוב והופעה של חבורה של רקדנים.

וקצת שיטוט ברחבי העיר עם מופעי רחוב

ולסיום הסיור בעיר עלינו לסיור במצודה בת 900 השנים הנחשבת לאטרקציה מספר 1 בעיר זלצבורג עצמה

פרטים – Hohensalzburg Castle
אתר אינטרנט – https://www.salzburg-burgen.at/en/hohensalzburg-castle/
כתובת – Mönchsberg 34 – 5020 Salzburg

הנוף המצודה מרהיב, ניתן לראות את כל העיר והגשרים שיש בעיר

יום 4 –

היום החלטנו לנסוע טיפה יותר רחוק לעיירה ציורית מקסימה בשם הלשטאט  – Haalstatt אשר מרוחקת כ 80 ק”מ וכשעה וחצי נסיעה מהחווה שלנו, כאשר גם הדרך עצמה היתה מרהיבה

שימו לב יש מקומות מסויימים לאפשר לחנות בהם כדי שלא תקבלו דוחות.
אנחנו חניינו והתחלנו לטייל ברחבי העיירה הלא גדולה הזאת, המרחוב שלה מקסים בנוי מאבנים, משם המשכנו לכיוון האגם עצמו אשר מוקף בהרים .

כשהגענו לאגם החלטנו לקחת שייט סביב האגם, בפועל השייט כלל מספר עצירות שהיינו יכולים לרדת ולטייל ברגל בין הנק’, אנחנו החלטנו שאנחנו עושים סיבוב שלם ולא יודעים ללכת ברגל.
השייט היה מקסים חוויה לילדים ולהורים ביחד.

משם חזרנו שוב דרך המרחוב המיוחד של המקום והלכנו ברגל לכיוון התצפית שיש בעיר.
עלינו בפוניקולאר לתצפית נוף מרהיבה (רכבל מספר 2)

במעלה ההר יש שוק ומוזיאון נחמד מאוד ועוד אטרקציה שאני לא זוכר מהי אבל אנחנו החלטנו שאנחנו לא נכנסים לעוד אטרקציה ומתיישבים לאכול במסעדה הלא זולה שהיתה בתצפית, הנוף היה שווה את זה וגם הצלעות שלהם היו טעימות מאוד J

משם המשכנו קצת לטייל בעיירה

משם החלנו בדרך חזרה כאשר תכננו להכניס לפארק מים קטן בדרך חזרה ( לא זכור לי שמו ולא מצאתי משהו זה מחיפושים נכון להיום ברשת) אבל הגענו ממש לקראת הסגירה שלו ולכן נסענו חזרה ישר לכפר עצמו שם התיישבנו במסעדה מקומית “ישראלית” עם ג’מבורי בקומה -1 ובחוץ היו טרמפולינות ואופניים לרכיבה.

יום 5 –

לאחר הנסיעה ארוכה אתמול היום החלטנו לא להתרחק מהחווה ולנסוע לעיירה אשר קרובה יחסית לפלאכו לעיירה בשם ווגראן.
לפני הביקור בעיירה עלינו לאטרקציה מגניבה מאוד בשם Flying Mozart
פרטים – Flying Mozart
אתר אינטרנט – http://www.bergbahnen-wagrain.at/en/flying-mozart

העליה לאטרקציה הינה עם רכבל (רכבל מספר 3) להר מיוחד.

בהר עצמו יש מגוון מסלולי טיול  ולא מעט אטרקציות מגניבות מאוד ילדים וגם להורים.
לדוגמא: טרמפולינה ענקית

קיץ 2011 אוסטריה -יום 5 (6)
אגם מים שניתן לעבור אותו עם רפסודה קטנה, פארק חבלים קטן ועוד…

לאחר הבוקר הכיפי המשכנו לכיוון העירייה ווגראן עצמה לפארק המים שיש שם.
אומנם לא היה מאוד חם אבל הגענו להעביר מספר שעות בפארק המים בשם The world of water
במקום היום מספר מגלשות, כאשר חלק מבריכות היום במקום מקורה וחלק בחוץ ולכן חשוב להחליט באיזה יום להגיע למקום.
צהריים אכלנו בפארק המים עצמו.

מידע על אטרקציות נוספות בווגראן ניתן למצוא בקישור הבא:

משם המשכנו חזרה לכיוון החווה ועל הדרך עצרנו במגלשות האלפיניות הצמודות לפלאכו

יום 6 –

מתחילים עוד בוקר ושוב בנסיעה ארוכה לכיוון מפלי קרימל 109  ק”מ בכשעה ו45 דקות נסיעה.
האטרקציה הזאת הינה אחת מהאטרקציות הטבע היפות באזור, מדובר על מספר מפלים מרהיבים שניתן להגיע אליהם בהליכה רגלית ארוכה ו\או נסיעה במונית (למרות שהבנתי שניתן גם ע”י רכב פרטי לעשות זאת).

אנחנו החלטנו ללכת עד למפל הראשון, מדובר על הליכה לא ארוכה מידי. התקרבנו מאוד למפל עצמו והצלחנו להירטב כהוגן וכמובן שהילדים לא רצו לעזוב את המקום בגלל זה

לנו זה הספיק, אומנם אנחנו לא נכנסו אבל ליד החניה יש את עולם המים של קירמל .
בדרך חזרה עצרנו במתחם של מגלשות אלפיניות וקרטינג לילדים

ולקינוח חזרנו לחווה לאכל ארוחת ערב במסעדה ליד האגם בחווה

יום 7 –

יום עמוס באטרקציות.
התחלנו במפלי גולינג, מדובר על מסלול הליכה יפיפה ולא ארוך יתר על המידה

משם המשכנו לנקיק לאמר, מסלול יפה מאוד ומסודר מאוד,

ניתן כמובן להיכנס למים הקרים, בהחלט חוויה מרעננת כולל ביקור של חיה מרבת רגליים 🙂

מהנקיק המשכנו כיוון אגם גוזאו (Gosau), אגם לא גדול בסטנדרטים של אלשטאט אבל עדיין גדול, עם מסלול היקפי מקסים אשר מכיל מספר אטרקציות חביבות לילדים וגם להורים, בכניסה לאגם יש מספר מסעדות נחמדות .

יום עמוס אטרקציות אבל אני מבטיח שתחזרנו ממנו מרוצים מאוד

קיץ 2011 אוסטריה - יום 8 (26)

יום 8  –

עוד יום עם נסיעה רחוקה הפעם לקאפרון . 65 ק”מ ונסיעה של שעה ועשר דקות.
קאפרון הינו הר גבוה מאוד , עלינו מספר רכבלים ( רכבל מספר 4) לקרחון בשם  Kitzsteinhorn (המשמש אתר סקי כל השנה ויש בו שעשועי שלג רבים ומוצלחים בקיץ כמעט ואין שלג אבל היה מספיק כדי שהילדים יגלשו קצת)

במספר גבהים

המקום תצפיות יפות וגם גני שעשועים בגובה רב

ברכבל האחרון יש מעט שלג

הנוף משם מרהיב ביותר

התענוג אינו זול אבל מומלץ מאוד, אנחנו בילינו שם יום שלם, חזרנו עייפים אך מרוצים

פרטים – קאפרון
אתר אינטרנט – http://www.kitzsteinhorn.at/en/skiing/snowboard/summer.htm

יום 9 –

יום אחרון באוסטריה, החלטנו לבלות בספארי נחמד בשם Freizeitpark , במקום יש שביל אשר
מקיף את גן החיות וניתן מרחוק לראות מפל יפיפה

צמוד לספארי יש פארק שעשועים מקסים בשם familypark.

פרטים – familypark
אתר אינטרנט – https://www.familypark.at/en/amusement-park/

הכניסה לפארק חינם אבל לכל מתקן יש עלות בין חצי יורו לשתי יורו, בילינו שם 4\3 יום בהנאה רבה.
לאחר מכן החלטנו בשעה טובה ולפני עזיבה של החווה לנצל את הבריכה שהיתה לנו בחצר, כך שלמשך כמה שעות השתעשנו בבריכה הפרטית שלנו.

הילדים רכבו על סוסים

ולקינוח הלכנו ברגל מהחווה לאכול ארוחת ערב במסעדה באגם של בעלי החווה שלנו

יום 10 –

בוקר אחרון באוסטריה הספקו לעשות עוד קצת תמונות של החווה

ולאחר 9 ימים ללא גשם בכלל השמים נפתחו והחל מבול למזלו זה קרה ביום שבכל מקרה תכננו נסיעה ארוכה לכיוון גרמניה כדי להתקדם ללגולנד, אבל לאור מזג האויר ויתרנו על האטרקציה באותו יום ולכן במקום זה נסענו לאאוטלט ליד מינכן לקצת קניות

ומשם המשכנו לעיירה בשם בורגאו אשר לא רחוקה מהלגולנד ללינה קרובה לאתר (כ-10 דקות )כדי שמחר בבוקר נתחיל על הבוקר את השיטוט בפארק.
אנחנו ישנו במלון קטן ובסיסי בשם  Hotel Pension Agnes
פרטים – Hotel Pension Agnes
http://www.booking.com/hotel/de/pension-agnes.html?aid=1323741&no_rooms=1&group_adults=1 – booking
כתובת – Ulmerstr. 1b, 89331 Burgau, Germany

Booking.com

בערב יצאנו להסתובב קצת בעייריה הקטנה והתיישבנו לאכול בפיצרייה מקומית .
קיץ 2011 אוסטריה - יום 10 (13)
יום 11 –

יום לפני אחרון בחופשה, עשינו טיול קטן בעיירה לפני הביקור בלגולנד.

פארק הלגולנד הינו פארק גדול מאוד שהמוטיב העיקרי בו הוא הלגו.

קיץ 2011 אוסטריה - יום 11 (5)

היינו שם יום שלם מהבוקר עד הערב הילדים כמובן נהנו מאוד אני יכול לציין שהמבוגרים נהנו לא פחות, בקרנו במיני אירופה מלגו

מתקנים נחמדים

גן שעשועים עם מים

חנות לגו ואי אפשר בלי משהו שקשור לכדורסל

לקראת ערב נסענו לבית מלון אשר קרוב מאוד לשדה התעופה בשם Holiday Inn Express
פרטים – Holiday Inn Express Munich Airport
http://www.booking.com/Share-vRJ4aw -Booking
כתובת – Freisingerstraße 94, 85445 Schwaig bei München, Germany

Booking.com

יום 12 –
ארוחת בוקר במלון וישר נסיעה לשדה והחזרת הרכב וטיסה לארץ

מי שאוהב לקרוא את הפוסטים שלי והמידע שאני משתף:
1. המלצות לטיול לחו”ל
2. המלצות לציוד לטיולים
3. קופוני הנחה לאטרקציות וסיורים ברחבי העולם
4. מידע על חופשות ובככל
אתם מוזמנים להרשם לניוזלטר שלי ברישום מתחת, אני מבטיח לא לחפור

לסיכום:
חופשה מדהימה במדינה מדהימה, אני שוב אחזור על הטיפ שלי מההתחלה. אם מדובר על חופשה ראשונה עם ילדים בחו”ל עדיף שלא לעשות אותה באוסטריה מכיוון שלפחות מבחינתי ובחינת מטיילים רבים אחרים, אוסטריה הינה יעד מספר אחד וכל יעד אחר מתגמד אחרי (לדוגמא אצלנו בקרנו ב: סלובניה,קרואטיה,כריתים,סלובקיה,בודפשט,פראג,הולנד,בלגיה וקצת צרפת, אבל אף אחת לא משתווה לאוסטריה)

קצת טיפים:

* מומלץ מאוד לרכוש את כרטיס הנחות של חבל זלצבורג , הכרטיס נותן כניסה חינם להרבה מאוד אטרקציות או לפחות הנחות לא מבוטלות
* חשוב לשים לב לשעת סגירת האטרקציות והקניונים מכיוון שברוב המקומות הם נסגרים יחסית מוקדם

מי שנהנה מקריאה של הפוסט ורוצה לשמוע על עוד טיולים בארץ ובחול וסופ”ש של קמפינגים בארץ מוזמן ללחוץ על “Like” בדף הפייסבוק שלי, מטיילים עם ערן

בתקופה האחרונה הקמנו גם קבוצות נוספות, מוזמנים להצטרף ולשתף עם חברים נוספים

סלובקיה פולין מטיילים ונהנים – הרי טטרה ,גן עדן הסלובקי,זאקפונה וקרקוב ועוד
בלגיה מטיילים ונהנים – בריסל,ברוז ארדניים והסביבה

Booking.com

(Visited 3,951 times, 1 visits today)

2 Comments

1. שמי עמית רואה חשבון מובחר בעל ניסיון עשיר מאוד .

נותן שירות אישי ומגיע עד לבית הלקוח .