טיול בנחל ערוגות

ממשיכים בטיולים משפחתיים הפעם טיול רטוב בנחל ערוגות באזור ים המלח עם המשפחה של אשתי

ממשיכים לטייל בראש השנה ואחרי שאתמול טיילנו בגליל המערבי עם ההורים שלי

הפעם מטיילים עם הצד השני של המשפחה. המשפחה של אשתי אחים ואחיות ואחיינים ואחיינות וסבא כאשר סבתא גיס ואחיינת אחת נשארו בבית, טיול של 3 דורות ב-3 משפחות.

לאור כך שגלאי הילדים הינם בין 6-13 ושחלק מהמשפחות לא רגילות לטיולים רגליים. חפשתי טיול לא ארוך מידי אבל עם מים.
מדובר על אתגר לא פשוט מכיוון שאת המג’רסה ואת נחל הקיבוצים עשינו לא מזמן ובחודשים האחרונים הייתי גם בנחל בוקק ובנחל דוד אז בפועל נשאר רק לנסות את נחל ערוגות אשר לא בקרתי בו בשנים אחרונות, אז לבסוף נבחר נחל ערוגות.

איך מגיעים –  בוויז נחל ערוגות
אורך המסלול – 3-4 ק”מ
עלויות – כניסה חינם לבעלי מטמון

תיאור במסלול
יצאנו על הבוקר מאזור המרכז וזאת כדי שנגיע בשעה יחסית מוקדמת לשמורה מכיוון שידעתי שאם נגיע מאוחר השמורה כבר תהיה עמוסה.
הדרך כרגיל מדהימה, מצד אחד הרי מדבר יהודה ומצד שני ים המלח.

אנחנו הגענו לשמורה בסביבות 11:30 (מעט מאוחר ממה שתכננתי) אבל להפתעתי השמורה לא היה מאוד עמוסה ( גם החניה של נחל דוד לא היתה עמוסה יותר מידי ).
בניגוד לנחל דוד ועין בוקק המסלול פה טיפה יותר קשה ויש פה פחות מים משאר המסלולים.

קצת תמונות משפחתיות שיהיה תיעוד לזה 🙂

מתחילים את המסלול מהכניסה לשמורה תוך כדי הליכה בעקבות סימון הסלעים בצבע האדום, הליכה של מספר דקות באזור חשוף לשמש (לכן חשוב להגיע עם כובעים ולא מעט קרם הגנה)

לאחר הליכה על מצוק קטן מתחילים את הקטע הכיפי במסלול והוא לאחר הפיצול לסימון סלעים הכחול, בכלל צריך לשים לב שהמקומות היחידים עם המים לאורך המסלול הינם בסימון הכחול, האדום רק מוביל חלק מהדרך וגם בדרך החזרה.
בגיחה הראשונה של הסימון כחול מתחילים בהליכה במים רדודים

מכן מגיעים לבריכה הראשונה ומפלים קטנים תענוג לילדים. במקום קיימת  גם מגלשה למים (נראה נחמד אבל גם מסוכן, לשיקולכם האם לתת לילדים שלכם להתגלש)

ועוד קצת הליכה

משם ממשיכים בעוד ברכות קטנות וחמודות לילדים ושכשוך נעים באויר החם להורים

אחרי שהתרטבנו במים ממשיכים ללכת ועוזבים את השביל הכחול (הרטוב) לכיוון השביל האדום (הפחות רטוב 🙁 ) .
הליכה לא קצרה בשמש תוך כדי עליה עם מדרגות כדי להתקדם בנחל, עד אשר מגיעים לסימון הכחול הנוסף, עוד בריכות הפעם קצת יותר עמוקות עם מפל\מגלשה קטנה פחות מסוכנת

במקום הזה נשארו לא מעט זמן, הילדים ואני נהננו במים הנעימים במיוחד אחרי ההליכה בחום.
לצערי הרב לא המשכנו לכיוון המפל ( פעם שניה שזה קורה לי) מכיוון שהילדים היותר קטנים כבר לא יכלו ללכת יותר אבל נשמור זאת לפעם הבאה 🙂
לאחר שייבשנו קצת את הבגדים התחלנו את הדרך חזרה, כולה על השביל המסומן באדום ( הלא רטוב ) עברנו את הבריכות שהשתכשנו בהן בהלוך מהצד, והתחלנו הליכה על הצוק הצפוני של הנחל, הנוף מהמצוק מדהים, רואים את ההרים העצומים של מדבר יהודה מצד אחר ומצד שני את הירוק והמים של הנחל וכמובן אי אפשר בלי המבנים של עין גדי.
צריך לקחת בחשבון שצריך לשים לב על הילדים בדרך הזאת בגלל המצוק ,כמו כן צריך לקחת בחשבון שהנעליים\סנדלים של הילדים רטובים וזה יותר מסוכן מהדרך הלוך.

סיימנו את המסלול עם חיוכים, למשפחות הפחות מנוסות היה מאתגר אבל העיקר שנהנו

לסיכום

מסלול מים כיפי מאוד, כמו שציינתי קצת שונה מנחל בוקק ונחל דוד אבל מומלץ מאוד, עדיף עם ילדים יותר גדולים או ילדים שיודעים ללכת, מכיווון שלא כדי לפספס את המפל הנסתר ( לפחות ראיתי אותו בתמונות )
וכמובן שתמיד כיף לטייל עם המשפחה הקרובהף זה לא יוצא לנו יותר מידי מכיוון שאנחנו מטיילים בדרך כלל המסלולים שפחות מתאימים להם

ועוד משפט לסיכום, כאחד שמטייל הרבה בטבע, הטבע הוא שלנו. אם אנחנו לא נשמור עליו ועל הניקיון שלו אף אחד אחר לא יעשה זאת וככל שנראה לילדים שלנו כיצד שצריך להתנהג בטבע כך נגדל דור שונה מהדור הנוכחי .ולכן אודה שאתם יוצאים לטבע תצאו עם שקית זבל כדי לאסוף את הזבל שלכם ואם תראו זבל בדרך אל תתביישו להרים גם אותו גם כדי לנקות את הטבע וגם כדי לראות לילדים שלנו כי אפשר אחרת

מי שנהנה מקריאה של הפוסט ורוצה לשמוע על עוד טיולים בארץ ובחול וסופ”ש של קמפינגים בארץ מוזמן ללחוץ על “Like” בדף הפייסבוק שלי, מטיילים עם ערן

(Visited 2,561 times, 1 visits today)