טיול בשביל פארק הסלעים בשמורת הר סנה

הפעם טיול קצת שונה, הפעם הצטרפו לטיול שלנו גם ההורים שלי לטיול רגלי מפתיע לפארק הסלעים בגליל מערבי

הפעם חפשתי מסלול מעניין לילדים אבל גם מסלול שיתאים להורים שלי שכבר הרבה זמן לא יצאו איתנו לטיול, והפעם אשתי נשארה בבית לנוח.
המסלול שבחרתי היה בשביל פארק הסלעים בשמורת הר סנה
איך מגיעים –
בוויז פארק הסלעים, כיסרא סומיע
אורך המסלול – המסלול הקצר הינו 1ק”מ , המסלול הארוך אותו אנחנו עשינו לפי דעתי בין 4-3 ק”מ למה מצאתי תיעוד של המרחק שלו.

תיאור המסלול
את הבוקר התחלנו בנסיעה ארוכה לכיוון הגליל המערבי, בדרך עצרנו לשתות קפה בארומה קצת גיוון לארוחות בוקר בטבע שאנחנו אוכלים בדרך כלל בטיולים

טיול בפארק הפסלים 22.9 (14)
משם המשכנו לכיוון הכפר הדרוזי כיסרא, בדרך ראינו תצפית יפה על האזור וטיילת נחמדה של הכפר ועצרנו להתרשם, במקום יש גם מתקני כושר

לאחר מכן נסענו ישר למסלול עצמו. במקום עצמו יש שתי מסלולים:
1. מסלול קצר ומעגלי של 1 ק”מ – מסלול אשר מכסה את כל הפסלים במקום אבל קצר מאוד מתאים לילדים קטנים – מסלול מסומן בצבע שחור
2. מסלול ארוך לא מעגלי של כ3\4 ק”מ – המסלול מתחיל בפארק בפסלים וכולל את הטיול במקום וממשיך לעד לתחנת הדלק דור אלון “תפן”, שם מומלץ להשאיר את הרכב השני – מסלול מסומן בצבע אדום

להלן קישור למפה המסלול – טיול בפארק הפסלים 22.9 (1)

אנחנו התחלנו את המסלול הקצר והוא היה קצר מידי אז המשכנו למסלול הארוך, אבל בלי רכב בצד השני, ולאחר מספר נסיונות לתפוס טרמפ לתחילת המסלול אני ועמית בני הגדול שלי השארנו את שיר וההורים שלי בתחנת הדלק וחזרנו בריצה את הדרך חזרה (פחות יעיל אבל זה מה שיכולנו לעשות באותו רגע)

להלן המסלול – סה”כ הפארק הפסלים מקסים מאוד מסודר עם הסברים בעברית על הסלעים ומגוון סלעים שניתן לטפס אליהם ומגוון “מערות” קטנות

ועוד קצת תמונות מהמקום עם הסברים על הסלעים וקצת שמירה על הניקיון

יש גם מקומות לטפס על סלעים ולצפות בנוף של המקום

כמו שציינתי לאחר סיימנו את המסלול המעגלי הקצר אשר מסומן בצבע השחור אנחנו הרגשנו שלא הלכנו מספיק ובפיצול של השבילים עברנו למסלול האדום

טיול בפארק הפסלים 22.9 (72)
המסלול עצמו מקסים, ברובו מוצל עובר בתוך החורשה אשר מקיפה את אזור התעשיה של תפן .
חלק מהמסלול הינה הליכה על אדמה וחלק על אבנים\סלעים כך שצריך לראות האם המסלול מתאים לכולם.
הבעיה שלנו היתה שלא באמת ידענו מהו אורך המסלול (פעם ראשונה שזה קורה לי) והלכנו לפי המפה כאשר אני מראש ידעתי שאצטרך לחזור ברגל חזרה כדי להביא את הרכב, אבל בפועל המסלול היה יותר ארוך ממה שחשבנו אבל לשמחתי ההורים שלי עמדו בזה בגבורה,

לאורך המסלול עברנו מגוון עצים ארצישראלים ועוד מגוון צמחים שגדלים באזור ולאחר הליכה מרובה ולאחר שהתחלנו לשמוע את הרכבים נוסעים בכביש וצפינו מרחוק בתחנת הדלק דור אלון של תפן, הבנו כי הגענו לקצה המסלול.

בשלב זה כמו שתארתי אני ובני הגדול התחלנו בהליכה מהירה\ריצה ותוך חצי שעה הגענו לרכבים, מסלול שלח לנו בהליכה מעל שעה משם נסענו עם הרכב לתחנת הדלק דור אלון ואכלנו צהריים במסעדת הורדים בתחנת הדלק, סה”כ אוכל טעים , אני אכלתי מאכל מקומי טעים וגם המחירים לא היו יקרים מאוד 53 ש”ח ל-2 שיפודי פרגיות

לסיכום
מסלול מעניין מאוד וכיפי לילדים עם עושים את המסלול הקצר, במידה ורוצים לעשות את המסלול הארוך צריך לקחת בחשבון שמומלץ להגיע עם שתי רכבים.

ועוד משפט לסיכום, כאחד שמטייל הרבה בטבע, הטבע הוא שלנו. אם אנחנו לא נשמור עליו ועל הניקיון שלו אף אחד אחר לא יעשה זאת וככל שנראה לילדים שלנו כיצד שצריך להתנהג בטבע כך נגדל דור שונה מהדור הנוכחי .ולכן אודה שאתם יוצאים לטבע תצאו עם שקית זבל כדי לאסוף את הזבל שלכם ואם תראו זבל בדרך אל תתביישו להרים גם אותו גם כדי לנקות את הטבע וגם כדי לראות לילדים שלנו כי אפשר אחרת

מי שנהנה מקריאה של הפוסט ורוצה לשמוע על עוד טיולים בארץ ובחול וסופ”ש של קמפינגים בארץ מוזמן ללחוץ על “Like” בדף הפייסבוק שלי, מטיילים עם ערן

(Visited 4,183 times, 1 visits today)