חופשה ברומניה חלק 2 מאת זיו ברק

פוסט המשך בסדרת הפוסטים של משפחת ברק ברומניה בקיץ 2017 – הפעם מסלול הטיול
מדובר על יעד שמתפתח מאוד במיוחד עבור המטייל הישראלי

מסלול הטיול:

יום 1 – נחתנו בעשה 1:00 לפנות בוקר בשדה התעופה הבינ”ל של בוקרשט בעיירה אוטופן. מראש הזמנו חדר במלון Amethyst House. נציגי המלון אספו אותנו (שתי משפחות, 10 אנשים) משדה התעופה ללא עלות! הם סייעו לנו להעלות את המזוודות לחדרים.
למחרת, ביקשנו שיזמינו לנו מונית כדי לנוסע לחברת השכרת הרכב. הם הודיעו לנו שאין צורך וכי הם יסיעו אותנו חינם אל חברת ההשכרה.
החדרים נקיים, מאובזרים היטב, ישנו במיני סוויטה עם שני חדרי שינה ו- 5 מיטות. כדאי לציין כי יש להם במלון רק לול אחד לתינוקות.

יום 2 – אחרי שאספנו את הרכב, נסענו אל קניון Baneasa Shopping City אשר נמצא 5 דקות נסיעה מהמלון על מנת לעשות את כל ההכנות לטיול: החלפת מט”ח, קניית SIM, קניות בסופר Carrefour (סופר ענק שיש בו הכל במחירים זולים מאוד) וארוחת בוקר ב- Starbucks. משם נסענו בערך שלוש שעות אל העיר בראשוב. ישנו במשך 3 לילות במלון Ivy Apartments.
מדובר במלון דירות קטן, שני חדרים סה”כ. כל חדר כולל חדר שינה זוגי, ספה נפתחת, מטבח ומקלחת. מקום נקי, מאובזר ונעים מאוד. מתאים מאוד למשפחות. מרחק הליכה של 15 דקות ממרכז העיר. הגענו לעיר אחה”צ וישר הלכנו לטייל בכיכר המרכזית של העיר. מדובר בכיכר יפה, מוקפת חנויות, בתי קפה ומסעדות. יש לידה מדרחוב ארוך עם עוד מסעדות וחנויות. צמוד לכיכר יש מוזיאון, את הכנסייה השחורה והרחוב הכי צר באירופה. מקום נחמד לבילוי של אחה”צ- ערב אחד. אכלנו באחת המסעדות במדרחוב.

יום 3 – נסענו בבוקר אל פארק הדינוזאורים DINO PARK בכפר RASNOV. מדובר בנסיעה של 30 דקות מהעיר בראשוב.
מדובר בפארק חביב בתוך יער עם העתקים של דינוזאורים, חלקם זזים ומשמיעים קולות, פארק חבלים קטן, מתקנים לילדים וכו’. אטרקציה נחמדה לילדים למשך שעתיים.
צמוד אליה נמצא מבצר רסנוב, ראינו אותו מבחוץ, אך החלטנו לא להיכנס אליו. שני המקומות נמצאים על גבעה קטנה, למי שאין כוח לעלות עליה או שמחפש עוד אטרקציה קטנה, אז יש רכבת קטנה (רתומה לטרקטור) אשר מסיעה בעלייה עד לשני האתרים. משם נסענו עוד 25 ד’ לטירת בראן. מדובר בטירה, אשר עפ”י המסורת, שימשה את הרוזן דרקולה.
הטירה נחמדה, הסתובבנו בין החדרים השונים, לא יותר מנחמד. לפני הכניסה יש כמה דוכנים של מזכרות ואוכל.
צמוד לטירה בית קפה עם גן מאוד יפה. אכלנו ארוחת צהריים במסעדה שהומלצה כאן- Club Vila Bran.
מדובר במתחם בכניסה לכפר שיש בו בית מלון, בריכה, חווה ומסעדה. המסעדה נמצאת על ראש גבעה עם נוף עוצר נשימה.
האוכל זול מאוד וטעים מאוד. יש במסעדה חדר ג’ימבורי לילדים (שגילנו לקראת היציאה לצערנו…).

יום 4 – נסענו בבוקר אל שמורת הדובים ע”י הכפר Zărnești, כ- 40 ד’ מבראשוב.
מדובר בפארק שיש בו דובים שהצילו מגני חיות ומגדלים אותם שם בתוך שמורה סגורה.
הסיורים בשעות 9:15, 9:45 הם בעלות נמוכה יותר מאלו של שאר שעות היום. כנסו לאתר כדי לוודא את שעות הפתיחה ושעות הסיורים באנגלית.
הסיור הוא במשך שעה, עוברים בין הדובים ושומעים הסברים, יש סרט קצר. הסיור אצלנו היה מורכב יותר כי היה כולו בגשם שוטף (גם כן חוויה…).
בעיקרון תכננו לאחר מכן לנסוע אל פרק החבלים Parc Aventura, אך אמרו לנו כי הוא פחות מתאים לילדים קטנים (ולבנות הפחדניות שלי…”) אז חשבנו לנסוע לפארק המים Smile Aqua Park, אך הגשם טרף את כל התכניות….לבסוף נסענו אל הרכבל של העיר בראשוב אשר מוביל מהעיר העתיקה אל השלט BRASOV בראש העיר אשר משקיף אל העיר.
מדובר באטרקציה נחמדה, העלייה קצרה מאוד ובראש ההר המיוער יש מזנון קטן וניתן ללכת כ- 10 ד’ עד השלט ולמרפסת דק יפה אשר משקיפה על כל העיר או ללכת במסלולים שונים על ההר (של שעה) או לרדת את ההר ברגל – הכל בתוך יער יפה. בעיקרון התשלום מגיל 7, אך הקופאית, מיוזמתה ביקשה שאראה לה את הבנות, והחליטה כי גם בת ה- 8 לא צריכה לשלם (בארץ בדר”כ מבקשים את הספח של הת”ז כדי לוודא שלא “הגנבנו” ילד מעל הגיל…). סיימנו את היום במסעדת Bistro Millenium אשר הומלצה ב- trip adviser. מסעדה טובה, מנות גדולות וזולות (לדוגמא סטייק פילה 150 ג’ – 60 ₪).

יום 5 – נסענו בבוקר אל העיר סיניאה במרחק של שעה מבראשוב.
התחלנו את היום ברכבל Gondola Sinaia אשר מוביל אל ההרים מעל העיר בגובה של 2,000 מ’.
ניתן לעלות מגובה 0 אל 1,400 ואז להחליף רכבל ולעלות עד 2,000 מ’. אנחנו נסענו עם האוטו עד 1,400 (לרשום בוויז cota 1400) ומשם עלינו אל 2,000 מ’.
פסגת ההר מהממת, רואים את כל האזור מגובה רב, נוף מהמם, העננים מתחתכם. הכל ירוק ופורח. אפשר סתם ללכת שם לטייל בפסגה או ממש לעשות מסלול. שילמנו על החניה 15 ליי אך ראיתי שאחרים פשוט החנו את הרכב לאורך הכביש לפני הכניסה לאתר וחסכו את התשלום. לא היו תורים בכלל. משם נסענו 15 ד’ אל ארמון Peleș Castle.
מדובר בארמון של מלך רומניה לשעבר. יש שם חדרים יפים ומפוארים, שריונות של פרשים, אוסף חרבות ורובים, בקיצור כל מה שתמיד ראינו בסרטים על ארמונות מלוכה (רק אמיתי…). יש סיורים מודרכים באנגלית ועברית. התשלום הוא עבור כל קומה בנפרד, לטעמי ניתן להסתפק בקומה הראשונה. לא היו תורים בכלל. לאחר מכן אכלנו במסעדה בשם Regales.
מסעדה מעולה, גדולה מאוד (3 קומות), אוכל מצוין וזול. נמצאת בתוך הנוף המהם של העירייה. לאחר מכן עוד טיילנו ברחוב הראשי של העיירה.
מדובר בעיירה מאוד יפה, ציורית, מבחינת הנוף והמראה, הכי יפה שהיינו בה ברומניה. ברחוב הראשי יש בתי קפה, מסעדות, חנויות.
יש פארק גדול ויפה שהילדים יכולים להעביר שם בכיף שעה –שעתיים. משם נסענו 10 דקות אל הכפר Comarnic.
התארחנו שם במלון ששמו Pensiunea Comarnic‐Moisa בעלות של 137 ₪ לילה. האמת, היינו סקפטים משום שטעינו בניווט והתחלנו (בשעה 22:00) לטייל בין בתי הכפר הקטן הזה. היינו בטוחים הגענו לסוף העולם, אין תאורת רחוב, דרכים לא סלולות, היה די מפחיד.
בסוף, הנהג של רכב שבא מולנו לקח אותנו עד לפתח המלון (שהיה בכניסה לכפר, פשוט הוויז כיוון למקום אחר) ולמרות שחששנו שבכפר הקטן הזה יהיה מלון ברמה נמוכה – מצאנו מלון עם חדרים גדולים מאוד, נקי, מסודר וחדש. שוב, שילמנו 137 ₪ ללילה..

יום 6 – ידענו שיש לנו נסיעה ארוכה באותו יום ולא רצינו לבזבז זמן, לכן הזמנו ארוחת בוקר במלון.
זה לא כמו בישראל שיש בופה אלא יש מישהי שהביאו במיוחד בשבילנו (היינו לבד נראה לי במלון), הזמנו פנקייקים, חביתות, ירקות וכו’ בעלות של פחות מ- 100 ₪ (ל- 10 אנשים) ויצאנו לדרך. נסענו אל מכרות המלח Salina Slanic Prahova. הנסיעה לשם לקחה לנו שעה. המקום מאוד מיוחד, טרנזיט הסיע אותנו אל תוך המכרות מתחת לאדמה. שם נגלה לנו משהו שטרם ראינו. אולמות ענקיים חצובים בתוך האדמה, משהו מדהים. יש שם כלים שאיתם חצבו, דוגמאות של גבישי מלח, חדרונים לילדים שבאים להחלים ממחלות נשימה, ואף מתקנים לילדים בתשלום כמו קרטינג, מתנפחים, טרמפולינה ועוד. מדובר באתר נחמד, הסיור שם לוקח בערך שעתיים. יש לציין כי מאוד קר שם -12 מעלות, צריך לבוא עם ביגוד חם. גם כאן, הקופאית החליטה כי הילדים לא משלמים (על אף שבהוראות רשום שכן). גם כאן לא היו בכלל תורים. משם יצאנו לנסיעה ארוכה מאוד (4.5 שעות לפי וויז, בפועל כולל עצירות 8 שעות) אל העיר טולצ’אה – על שפך הדנובה בצפון מזרח רומניה (קרוב לגבול עם אוקראינה).
מדובר בנסיעה מתישה דרך עשרות כפרים קטנים ודומים וכבישים עם מסלול לכל כיוון. כל משאית או טרקטור לפניכם מאריכים את המסלול. המהירות הממוצעת היא 60 קמ”ש. גם אין הרבה מקומות לעצור לאכול כי בכפרים הללו אין מסעדות אלא רק מכולות או חנויות נוחות בתחנות דלק.
בסוף, עצרנו לאכול אחרי שלוש שעות נסיעה בעיר ששמה Slobozia. מצאנו שם מסעדה ממש טובה ששמה Restaurant LaCosta. הדבר היחידי שהיה טוב בנסיעה הארוכה הזאת – נוף מדהים: שדות ללא סוף של חמניות, תירס, מרחבים עצומים, נהרות, ביצות ומה לא… הגענו בשעה מאוד מאוחרת (23:00) אל הכפר Băltenii de Sus, חצי שעה נסיעה מהעיר טולצ’אה.
ישנו במלון ששמו Pensiunea Patru Salcii. המלון סה”כ נחמד, ישנו בעליית הגג, והגג הנמוך גרם לנו לדפוק את הראש כמה פעמים…המזרונים היו קשיחים ובעל המלון ניסה לעזור והביא לנו עוד שמיכות פוך כדי לרכך את המזרון. זה המלון הכי פחות טוב שיישנו בו, אך סה”כ גם הוא ברמה סבירה בהחלט. בעל המלון ניסה לסייע בכל דבר שביקשנו. בדיעבד, היה אפשר לוותר על הלינה בטולצ’ה – פשוט לנסוע ישר לממאייה שאפרט עליה בהמשך, ובאחד מהימים שם – לנוסע שעה וחצי לטולצ’ה לשייט על הדנובה, ולחזור באותו יום לממאייה.

יום 7 – קמנו בבוקר אל נוף מטריף של הדלתא של הדנובה. נהר כחול יפה, ולידו אין סוף של ירוק. נוף משכר.
נסענו אל העיר טולצ’אה כ- 30 דקות כדי לשוט על השפך של הדנובה. העיר טולצ’ה היא פספוס תיירותי. במקום הכי יפה ברומניה, במקום שהעיר הזאת תהיה מכוונת תיירות, אז יש טיילת צנועה על הדנובה ולידה בניינים מכוערים מהתקופה הקומוניסטית. חיפשנו בטיילת מקום לאכול ארוחת בוקר ולהפתעתנו כל המסעדות שם היו סגורות, לא מגישות ארוחות בוקר והשיא היה שנכנסנו למסעדה, הזמנו חביתות, סלטים, לחמים , גבינות וכו’ – והמלצרית יצאה אלינו אחרי 15 דקות והודיעה שאין ביצים…(לא חשבה לשלוח את הטבח לסופר ממול להביא ביצים…).
בסוף אחרי שעה מתישה של חיפוש מקום לאכול, מצאנו מסעדה חביבה שני רחובות מהטיילת בשם Restaurant Central, ושם מצאנו אפשרות להרכיב ארוחת בוקר מלאה, גם כן בעלויות מגוחכות (אוכל ל- 10 אנשים ב- 200 ₪). לאחר מכן חזרנו לטיילת ויצאנו לשייט במשך 4 שעות בדלתא של הדנובה.
מדובר בחוויה מיוחדת מאוד. שכרנו ב- 400 ליי סירה גדולה (ל- 10 אנשים) שהשיטה אותנו בין התעלות.
ראינו בשייט עופות, צדפות, חיות שונות, הכל בתוך סבך ויערות. מאוד מיוחד ויפה.
ידוע לי שיש אפשרויות נוספות הכוללות ארוחת דגים, ביקור בכפרים לאורך הנהר וכו’. ממליץ להביא אוכל ושתייה ולערוך פיקניק על הסיפון.

יום 8 – אכלנו ארוחת בוקר במלון, כמו בפעם הקודמת, בעל המלון הכין עברנו ארוחה הכוללת חביתות, גבינות, מעדנים, נקניקים (ואף התנצל ששכח שאנחנו יהודים ולא אוכלים חזיר…), לחמים ועוד, ב- 20 ליי לסועד. לאחר מכן נסענו שעה וחצי אל ממאייה. ממאייה היא רצועת חוף צרה לצד העיר קוסטנזה (העיר ה- 5 בגודלה ברומניה), על שפת הים השחור.
היא מזכירה קצת את אילת ואת בורגס וורנה למי שמכיר. יש בה רבה רק מלונות, הפרוסים לאורך טיילת יפה.
מדובר במקום מושלם לחופשת “בטן-גב”. יש חופים יפים, פארק מים, טיילת עם מסעדות, בתי קפה וחנויות. שנמאס מאלו, ניתן להמשיך לרכבל נחמד מעל העיר, לונה פארק קטן ועוד.
בעיר קוסטנזה הסמוכה יש דולפינריום נחמד. מדובר במופע מרהיב של דולפינים, קופצים ועושים פעלולים תמורת דגים. במתחם גם יש גן חיות, מתקנים לילדים (שלא הצלחנו להגיע אליהם) ופלנטריום בתוספת תשלום.
זה המקום היחידי שחיכינו בתור במשך שעה בגלל שהיה מעונן באותו יום וכל ממאייה עמדה יחד בתור…יש הופעות בשעות מוגדרות וכדאי להגיע שעה וחצי שעתיים לפני הופעה כדי להספיק להינות גם מהמתקנים. בעיר יש גם 2-3 קניונים נחמדים, נאלצנו לבלות בהם לא מעט כי מזג האוויר לא היה איתנו ורוב הזמן שלנו בעיר היה גשום (למעט יום אחד).
התארחנו במלון דירות מהמם ומפואר (אני חושב שזה המלון הכי מפואר שהתארחתי בו אי פעם) – Aparthotel Luxury Ovidiu. מדובר במלון דירות מפואר עם שני חדרי שינה, שני חדרי מקלחת מפוארים, מטבח מאובזר כולל תנור, כיריים, מדיח, מכונת כביסה, LCD בכל חדר עם ממיר אנדוראיד.
נמצא בלב האזור התיירותי של ממאייה, מרחק הליכה של דקה מחוף הים. המחיר שלו הכי יקר שהיה לנו ברומניה – 650 ₪ ללילה. בגלל הגשם בילינו את אחה”צ בקניון vivo, קניון נחמד.

יום 9 – את החלק הראשון של היום בילינו בטיול לאורך הטיילת והמזח, לאחר מכן החלפנו לבגדי ים ונשארנו בחוף היום עד שעות הערב המוקדמות.

יום 10 – קמנו ליום שמש והתלבטנו האם לנסוע לפארק המים של ממאייה או כבר לנסוע לכיוון בוקרשט.
היות ולא היינו בטוחים כי לאחר יומיים של גשם, טמפרטורת המים תהיה מספיק חמה, החלטנו לנסוע לבוקרשט ישר אל מרחצאות הטרמה. הנסיעה מקוסטנזה לבוקרשט נמשכת 2.5 שעות אך פשוטה מאוד. עולים על כביש אגרה A2 ואפשר לנסוע במהירות ממוצעת של 100 קמ”ש. אומנם, מדובר בכביש אגרה, אך שהגענו לעמדת התשלום היא הייתה ריקה והשערים היו פתוחים, אז נסענו…היינו בטרמה 3 שעות ויצאנו משם בתחושה עמוקה של חוסר מיצוי. מדובר במתחם ענק של בריכות שונות, מגלשות מים הכי מפחידות שהייתי בהם ובכלל אווירה טובה.
יש שם מתחמים שונים, אנחנו נכנסנו רק למתחם הגלאקסי שמתאים למשפחות.
ניתן לקנות כרטיס ל- 3 שעות, 4.5 שעות או יום שלם. קנינו לשלוש שעות, ומתוכם בזבזנו 45 דקות על להבין מה הולך שם. כדי למנוע זאת ממכם אפרט: אחרי קניית הכרטיס מגיעים למתחם עם לוקרים וחדרי הלבשה. לא היינו בטוחים האם יש מתחם נפרד לנשים וגברים, אז בזבזנו שם כמה דקות כדי להבין מה הולך. פשוט צריך להגיע ללוקר שרשום על הצמיד שקיבלתם בקבלה, להוציא את בגדי הים שהבאתם מראש בתיק וללכת לאחד התאים כדי להחליף לבגד ים. לאחר מכן יוצאים אל מתחם הבריכות. הבנות שלי רק למדו לא ממזמן לשחות ולכן חיפשתי בריכה רדודה יחסית. למי שזה רלוונטי, שייגש ישר לברכת הגלים, היא הרדודה מבין הבריכות במתחם.
ניתן לקנות שם אוכל באמצעות הצמיד שעל היד, התשלום ביציאה. לדעתי, ניתן להעביר שם בכיף חצי יום. בהמשך נסענו להתארגן במלון בבוקרשט – JN Boutique Apartments.
הוא נמצא 3 ק”מ ממרכז העיר בוקרשט בשכונה שקטה. קיבלנו מיני סוויטה עם שתי קומות, 2 חדרי שינה, מטבח ושני חדרי שירותים, חצר משותפת עם דשא ללא ספק חדר מפואר, על אף שכמעט לא זכינו להשתמש בכל מה שיש בו להציע. שילמנו על לילה שם 260 ₪. המלון נמצא 25 ד’ נסיעה מהעיר העתיקה, 5 ד’ נסיעה מקניון פלאזה, 5′ נסיעה מקניון אפי. את הערב בילינו בעיר העתיקה של בוקרשט. האמת, הגענו לבוקרשט עם ציפיות נמוכות במיוחד. היינו בטוחים כי היא ניראת כמו עיר מהתקופה הקומוניסטית, אפורה, וכי כולם באים אליה בשביל הקזינו או מועדוני המין. לעומת זאת, העיר העתיקה התגלתה כמקום שוקק חיים, מלא מסעדות, ברים, בתי קפה, מוצפת בתיירים ואנשים צעירים במדרחובים לאורך העיר העתיקה. אכלנו במסעדה איטלקית מצוינת בשם bel mondo. כמו תמיד, אוכל מצוין במחירים זולים.

יום 11 – קמנו מוקדם בבוקר והתחלנו את היום שוב בעיר העתיקה ב- Coffeöl,.
מדובר בבית הקפה שתמונות המשקאות עתירי הקלוריות שלו מופיעות כאן בדף מידי יום…זה בית קפה רגיל, רק שיש שם בתפריט כל מיני סוגי משקאות שעליהם דוחפים גלידה, עוגיות וכו’ – הילדים התלהבו מאוד, אך אחרי כמה ביסים כבר הייתה להם בחילה…משם התפצלנו, חלק הלכו ברגל לקניון שנמצא בסמוך Unirea Shopping Center להשלמת קניות (והתאכזבו מאוד מהקניון הזה), וחלק נסענו אל מוזיאון אנטיפה – מוזיאון הטבע. מדובר במוזיאון נחמד, 3 קומות של דגמים של חיות שונות, אוסף של חרקים, פרפרים, שלדי עצמות של חיות ועוד.
שעה וחצי נחמדות לילדים. גם כאן, הקופאית החליטה שרק המבוגרים משלמים…לא היו תורים בכלל. עוד קצת קניות וכבר נסענו להחזיר את האוטו לחברת ההשכרה. כאמור, לאחר החזרת הרכב הם מסיעים את כל הנוסעים, על כבודתם, אל שדה התעופה ללא עלות. בשדה התעופה הופתענו לגלות כי יש מסלול מקוצר למשפחה עם תינוקת. אחרי הצ’ק אין, דיילת לקחה אותנו ישירות אל עמדת הבידוק של תיקי העלייה למטוס, תוך עיקוף של כל התור. שדה התעופה קטן, לא מרווח ומחירי האוכל בו גבוהים (כדי שנתחיל בהדרגה להתרגל למחירים בארץ…).

טיסה והביתה, עד הפעם הבאה…

חלקי הפוסט –
חלק 1 – לוגיסטיקה (חלק נוכחי)
חלק 2-  תיאור המסלול

לסיכום –
מדובר על יעד מאוד אטרקטיבי עבור המטייל הישראלי, לאורך כל המדינה ישנם נופים וטיולים מרהיבים וכל מיני אטרקציות נחמדות במחירים הזויים

עוד משפט לסיכום, כאחד שמטייל הרבה בטבע גם בחו”ל, הטבע הוא שלנו. אם אנחנו לא נשמור עליו ועל הניקיון שלו אף אחד אחר לא יעשה זאת וככל שנראה לילדים שלנו כיצד שצריך להתנהג בטבע כך נגדל דור שונה מהדור הנוכחי .ולכן אודה כשאתם יוצאים לטבע קחו איתכם שקית זבל כדי לשמור על ארצנו נקייה ואם תראו זבל ששייך לאדם אחר בדרך אל תתביישו להרים גם אותו גם כדי לנקות את הטבע וגם כדי להראות לילדים שלנו כי אפשר אחרת

מי שנהנה מקריאה של הפוסט ורוצה לשמוע על עוד טיולים בארץ ובחול וסופ”ש של קמפינגים בארץ מוזמן ללחוץ על “Like” בדף הפייסבוק שלי, מטיילים עם ערן

בתקופה האחרונה הקמנו גם קבוצות נוספות, מוזמנים להצטרף ולשתף עם חברים נוספים

משפחות וזוגות מטיילים ונהנים בחו”ל
סלובקיה פולין מטיילים ונהנים – הרי טטרה ,גן עדן הסלובקי,זאקפונה וקרקוב ועוד
בלגיה מטיילים ונהנים – בריסל,ברוז ארדניים והסביבה

(Visited 710 times, 1 visits today)