טיול לבית עיתאב

לאחר חיפושים עבור טיול לחג מצאנו את מסלול הטיול הזה, טיול בית עיתאב בהרי ירושלים
האזור הזה בכלל הינו איזור מקסים ביופיו כאשר מעניין לחשוב שלפני מאוד שנים כל האזור הזה היה מיושב ומאז העל נעצר שם, אבל כל מבנים, גנים נשארו יחסית בצורה טובה.

רוצים לקבל המלצות מיוחדות לטיולים בארץ ?

מעוניינים לקבל למייל פעם בשבוע המלצות וטיפים מיוחדים לטיולים ברחבי הארץ
מוזמנים להירשם בקישור הבא ותכנסו להגרלת פרסים גדולה

לחצו על כיתוב כדי להצטרף להגרלה שלנו

מסלול טיול לבית עיתאב

איך מגיעים – נוסעים על כביש 3866 מבית שמש לצור הדסה. כ-200 מטר אחרי הכניסה למושב נס הרים, רואים מימין (מדרום) חניון גדול עם מקום לפיקניק.
אורך המסלול –  3 ק”מ

תיאור המסלול

לאחר שהגענו לחניה ויצאנו מהרכבים המשכנו ללכת לעבר החלק התחתון של החניון, שם נראה שביל שפונה מערבה ומסומן בסימון שבילים בצבע השחור ומסומן עם שלט גדול !
משם נתחיל לרדת בשביל על גבי המדרגות ונראה שאנחנו מתחילים לצאת מיער האורנים שהתחלנו בו את המסלול.

לאחר כמה דקות של הליכה, נראה כי השביל שלנו מתאחד עם שביל נוסף בצבע האדום ופונה מעט ימינה ולאחר עוד כמה מטרים השביל השחור נפרד מהשביל האדום ואנחנו נתחיל לעלות שמאלה לכיוון דרום ונגיע לכיוון מספר מערות

לאחר עוד העליה של כמה דקות נראה כי השביל פונה מערבה,
אנחנו נדע זאת כאשר נראה שאנחנו נתחיל לעבור בין טרסות חקלאיות מהעבר שכמובן כבר לא בשימוש.
חשוב לציין כי בתקופת הסתיו המקום פורח בצורה מרהיבה.
לאחר הליכה של עוד כק”מ ולאחר שנעבור מעל ערוץ הנחל נראה מולנו את פסגת הגבעה ממול ושם נראה את שרידי הכפר עיתאב

אנחנו ממשיכים באותו דרך על גבי הסימון השחור ונרד מערבה לסוג של אוכף בין שתי גבעות ושם אנחנו נעבור לשביל בסימון שבילים האדום ואיתו נמשיך לעלות עד לראש הגבעה.

ברגע שנגיע לגבעה זאת אומרת שסוף סוף הגענו לחורבת בית עיתאב או לפחות מה שנשאר מאותו כפר ערבי שננטש במלחמת העצמאות.

זה הזמן לפתוח עיניים ולהוציא משקפות מי שהביא מכיוון שזוהי נק’ תצפית יפה לעבר הרי ירושלים הדרומיים ומישור החוף.
אזור החורבה לא גדול מידי, אבל אפשר להעביר שם בכיף לפחות שעה ולשוטט במקום.
מהחורבה נתחיל לרדת בשביל האדום ממנו הגענו לכיוון צפון מזרח עד לפיצול השבילים, כאשר כעת נמשיך עם הסימון האדום ונמשיך לרדת מהגבעה .
לאחר כמה דקות הליכה נגיע לעין עיתאב\עין חוד. במקום נראה מגוון עצים בתוך הבוסתן : זיתים, תמרים,תאנים ועוד..
המעיין עצמו נובע מתוך מבנה קטן מאבן שגגו פרוץ . שימו לב כי פיתחו המקורי של המעיין נסתם ולכן המים זורמים מצינור פלסטיק. כמו כן נוכל לראות ליד המבנה שוקת קטנה שניתן לרדת לכיוון שלה בכמה מדרגות ומשם עולים מעט לכיוון החורבה ונמצא פה בור אשר סגור בגדר ברזל שם משם נובע המעיין.
זה עוד מקום שאפשר לעצור לעשות פיקניק קטן או הפסקת שתיה למי שקשה.
משם נמשיך ללכת דרומה ונעלה במדרגות לכיוון הטרסות עם עצי הזית שם מצד ימים נראה מערת קולומבריום קטנה בעלת 30 כוכים לגידול יונים, מדובר על מערה של 85 מטר אבל כרגע לאור בעיות בטיחות אסור להכנס למערה.
כעת הסימון האדום יעלם מעט ואנחנו נמשיך ללכת במעלה ערוץ הנחל עוד כק”מ עד שנגיע לפיצול השבילים הראשון שנתקלנו בו בטיול, אנחנו נעלה את הדרך שירדנו לכיוון יער האורנים בסימון שבילים בצבע השחור לטובת הגעה לחניון נס הרים.

מעוניינים לקבל במייל המלצות וטיפים לטיולים ?

מעוניינים לקבל למייל פעם בשבוע המלצות וטיפים מיוחדים לטיולים ברחבי הארץ
מוזמנים להירשם בקישור הבא ותכנסו להגרלת פרסים גדולה

סיכום

מסלול מקסים מאוד לא ארוך יותר מידי אבל משלב מגוון אטרקציות : נופים, חורבות , מערות ומעייין.טיול מומלץ בחום

ועוד משפט לסיכום, כאחד שמטייל הרבה בטבע, הטבע הוא שלנו. אם אנחנו לא נשמור עליו ועל הניקיון שלו אף אחד אחר לא יעשה זאת וככל שנראה לילדים שלנו כיצד שצריך להתנהג בטבע כך נגדל דור שונה מהדור הנוכחי .ולכן אודה שאתם יוצאים לטבע תצאו עם שקית זבל כדי לאסוף את הזבל שלכם ואם תראו זבל בדרך אל תתביישו להרים גם אותו גם כדי לנקות את הטבע וגם כדי לראות לילדים שלנו כי אפשר אחרת.

(Visited 1,505 times, 1 visits today)