טיול למאגר גלעד ברמות מנשה

הפעם החלטנו לעשות טיול קטן וקולע עם חברים באזור רמות מנשה, יעד שנהיה מאוד פופולארי בתקופה האחרונה למשפחות עם ילדים קטנים וגם מעט עם עגלות, הזמנו חברים והתחלנו לנסוע צפונה לכיוון המאגר גלעד

לטיול של היום קבלתי הנחיות מפורטות מה אסור ומה מותר וההנחייה היתה לא לעשות טיול של מיטיבי לכת אז יצאנו לכיוון מאגר גלעד אשר נמצא באזור רמות מנשה מסלול האמת קליל גם לילדים קטנים
במקום יש 2 מאגרי מים, הראשון של מי קולחין ואחריו מאגר גלעד עצמו.
תכננו לצאת עם חברים מאוד טובים שלא ראינו שנים. אבל ברגע האחרון גם נעה אשתי ואבי בעלה של חברה לימור לא יכלו להצטרף לטיול, אז לא וויתרנו וכדי לא לבאס את הילדים יצאנו לדרך בחצי הרכב 🙂

איך מגיעים-
אופציה 1 – וויז “חניון אשתר “( בוויז ) מחנים את הרכב שם והולכים 15-10 דק ברגל לכיוון המאגר
אופציה 2 – הינה יותר ארוכה ,חונים באיזור חניון “גבעת הרקפות” ( בוויז ) . מכאן הליכה על נחל תנינים ואל המאגר .

אורך המסלול – להערכתי כ 1.5 ק”מ

סוג מסלול – מעגלי

מה עשינו –
יצאנו לדרך בחול המועד, לאחר חצי שעה נסיעה על כביש 6, פתאום הוויז השתגע והוסיף לנו עוד שעה כדי להגיע ליעד במקום עוד 25 דקות, לרגע התחלנו לחשוב לשנות מסלול אבל לאחר שהסתכלתי קצת בהמשך המסלול בוויז זה היה נראה לי מוזר מאוד,
למרות הכל החלטנו להמשיך הלאה ולאחר כמה דקות הזמן שהתווסף ירד פלאים, יכול להיות שמשהו החליט שהוא לא רוצה שאנשים יגיעו לשם ודיווח בוויז דיווח סרק כדי שאנשים לא יגיעו לאזור ( סתם מחשבה )

אנחנו חנינו “בחניון אשתר”, שימו לב שאין שם יותר מידי מקום חניה , חונים משני צידי הדרך.
לאחר החניה יצאנו ישר לעשות פיקניק על שולחנות קק”ל שיש במקום

צריך לקחת בחשבון שיש שם בסביבות 6-8 שולחנות ישיבה, ראיתי עוד מספר משפחות שעושות פיקניק בשדה החיטה הקצור, מומלץ בחום לא לעשות זאת כי אני מניח שזה שטח פרטי.
לאחר שסיימנו עם ארוחת הבוקר התחלנו ללכת לכיוון המאגר.

גםעצרנו לעשות תמונה קבוצתית

בהתחלה הולכים על שביל שגם מכוניות נוסעים בו ולכן צריך להיזהר מאוד. לאחר כמה דקות נגיע לסוג של מזלג ואנחנו נפנה בו ימינה לכיוון המאגרים עצמם.
איזה מאגרים ? המאגר הראשון שיהיה מול עיננו הינו מאגר מי קולחין, ניתן לראות בו צמחיה שגודלת אבל אלו מים שאסור להיכנס אליהם

אנחנו נמשיך ללכת נעבור כמה צמתים ונחצה את הנחל לאורך הדרך עד אשר נגיע לשער כניסה לשמורה.
השער עצמו נמצא בגבול בין שני האגמים, מצד ימין יהיה לנו מאגר מי קולחין ומצד שמאל נראה את המאגר עצמו.

לאחר שנעבור את השער אנחנו נצמד לשביל הימיני כדי לעבור בשביל אשר נמצא בין שני מאגרי המים
היינו חייבים לעשות קצת תמונות במקום

הטיול עצמו לא ארוך ובשביל יחסית נוח, לפי דעתי המקום מתאים לעגלות למרות שראיתי כמה ביקורות שטענו אחרת.
לארוך כל מסלול שמקיף את המאגר גלעד נראה צמחים ארץ ישראלית, דרדרים ועוד

בחלק המערבי ניתן לראות נוף מקסים של שתי המאגרים אחר אחרי השני

כמו כל לאורך כל הדרך ניתן לסטות מהמסלול עצמו, לשבילים אשר הולכים צפונה ומי שיש לו זמן מוזמן “ללכת שם לאיבוד”, לפתוח פקניק מתחת לעצים שנמצאים פזורים באזור.
בפינה הצפון מערבית נראה שער שניתן לעבור אותו אבל אנחנו נשאר בתוך החלק הפנימי של המאגר ונמשיך עם השביל לכיוון דרום מזרח.
אז אנחנו נצלנו את זה לעוד קצת תמונות

לרגע הבחנתי שמצד ימין ישנם משפחות שפתחו שם אוהלים ועשו קמפינג במקום. (למירב הבנתי המקום לא מאושר לקמפינג כיוון שהוא שטח ציבורי ולכן מומלץ לבדוק זאת לפני)

משם המשכנו בהליכה בשביל אשר מקיף את המאגר גלעד עד אשר הגענו שוב לשער בכניסה למאגר ומכאן הלכנו עוד מספר דקות עד לסיום המסלול הנחמד והקליל הזה

לסיכום
מסלול נחמד מאוד מתאים למשפחות עם לילדים קטנים או משפחות שלא מחפשות מסלולים ארוכים אלא רק לצאת מהבית.
לי אישית הוא היה קל מידי וקצר אבל אני בטוח שהוא יתאים למשפחות רבות, מרבית המטיילים שהיו איתנו במקום היום משפחות עם ילדים קטנים ותינוקות.

עוד משפט לסיכום, כאחד שמטייל הרבה בטבע, הטבע הוא שלנו. אם אנחנו לא נשמור עליו ועל הניקיון שלו אף אחד אחר לא יעשה זאת וככל שנראה לילדים שלנו כיצד שצריך להתנהג בטבע כך נגדל דור שונה מהדור הנוכחי .ולכן אודה כשאתם יוצאים לטבע קחו איתכם שקית זבל כדי לשמור על ארצנו נקייה ואם תראו זבל ששייך לאדם אחר בדרך אל תתביישו להרים גם אותו גם כדי לנקות את הטבע וגם כדי להראות לילדים שלנו כי אפשר אחרת

מי שנהנה מקריאה של הפוסט ורוצה לשמוע על עוד טיולים בארץ ובחול וסופ”ש של קמפינגים בארץ מוזמן ללחוץ על “Like” בדף הפייסבוק שלי, מטיילים עם ערן

בתקופה האחרונה הקמנו גם קבוצות נוספות, מוזמנים להצטרף ולשתף עם חברים נוספים
קמפינג – המלצות לטיולים וציוד נלווה
סלובקיה פולין מטיילים ונהנים – הרי טטרה ,גן עדן הסלובקי,זאקפונה וקרקוב ועוד
בלגיה מטיילים ונהנים – בריסל,ברוז ארדניים והסביבה

(Visited 10,425 times, 1 visits today)