טיול בקניון עדה

מסלול אתגרי מקסים עם סולמות וחבלים , לא קשה יותר מידי כאשר עולים מעלה ההר נחשפים לחוזק של המדבר

מסלול הטיול בקניון עדה נמצא באפיק נחל פארן, מדובר על מסלול שילדים מאוד אוהבים בגלל השימוש בסולמות וחבלים.
איך מגיעים – בוויזז קניון עדה, הר הנגב הדרומי ו\או  ניתן להגיע ממגוון מקומות מכיוון מכתש רמון וכן מכביש הערבה. מי שמגיע  מהצפון נוסעים על כביש 40, בין מצפה רמון ואילת. כאשר הכביש חוצה את אפיק נחל פארן, ישנה פניה ימינה כיוון מערב  עם השילוט לנחל עדה.
אורך המסלול – 5\6 ק”מ זה המסלול המלא, ניתן לקצר ולעשות מסלול של 1.5
אנסה להסביר במסגרת הפוסט את שתי המסלולים

תיאור המסלול
אנחנו התחלנו את המסלול הארוך באותו מקום אשר מתחיל המסלול הקצר.
לאחר שפנינו מכביש 40 לכיוון השילוט לנחל אנחנו ממשכים עם סימון השבילים בצבע אדום לאורך 4.2 ק”מ , לאחר מכן השביל מתפצל שמאלה בלי סימון מוגדר , מספר מטרים לפני הפיצול יש שילוט ואנחנו נכנסים לחניה שמוגדרת שם ליד עץ השיטה שיש במקום
קחו הרבה מים,כובעים וקרם הגנה במיוחד בימים חמים מכיוון שמרבית המסלול הינה בשמש ( לאחר שעוברים את החלק הראשון של המסלול)

קניון עדה (21)
אז לאחר שהתארגנו וראינו איכן מתחילים את המסלול אנחנו נתחיל ללכת בעקבות סימון השבילים בצבע הכחול וניכנס לקניון המדהים הזה שנקרא קניון עדה

לאט לאט השביל יתכווץ ולסוג של תעלת צרה

צריך לקחת בחשבון לא לקחת תיקים גדולים מידי מכיוון ששילוב שלהם וגם בעלי כרס זה יהיה מאתגר לעבור את החלק הזה, אבל מדובר על חווה לילדים וגם למבוגרים.
לאחר כמה דקות של הליכה נגיע לסולם מתכת הראשון

לאחר שנטפס עליו נגיע למפל יבש ( שימו לב יכול להיות במקום דבורים, כך שמי שמפחד ו\או הילדים שלנו מפחדים צריך לקחת זאת בחשבון) עליו נטפס באמצעות חבל שהותקן במיוחד במקום

משם נמשיך לטפס במעלה ההר לכיוון תצפית מרשימה ביותר

כאן נצפה בתצפית מקסימה אשר מתצפתת על נחל פארן, צוקי פארן, נחל כרכום, הר כרכום והר עריף, במילה אחת מדהים !!

לאחר שחזינו במדבר אנחנו נמשיך בסימון שבילים הכחול לאורך קו הרכס הפונה שמאלה לכוון מזרח. מי שמעוניין במסלול הקצר פה יתחיל לחזור לאחור, צריך לקחת בחשבון שבימים עמוסים זה יהיה מאוד מאתגר לרדת את המסלול ובמיוחד לשלוט בתור בשתי הכיוונים ( אנחנו המשכנו במסלול)

אנחנו נמשיך ללכת לאורך כל המסלול הכחול ונעבור אוכף מצד ימין, מדובר על הליכה לא קצרה בשמש שלפעמים נראת בלי סוף אבל אל דאגה בסוף השביל יקח אתכם שמאלה (תוכלו לראות מרחוק את כביש 40) ואתם תתחילו לרדת מההר

לאחר כמה דקות של ירידה תגיעו לערוץ נחל פארן.
פה יש שתי אופציות, להתחיל ללכת ברגל מהערוץ לכיוון הרכבים ( הליכה לא קצרה במיוחד שחם) או שבעלי הרכבים יתחילו ללכת ברגל לכיוון הרכבים כדי להקל על הילדים, זה מה שאנחנו עשינו בסוף (וזה היה מאתגר אבל מהנה)

אנחנו עשינו את המסלול הזה במסגרת חופשה בחאן מורגן בפארן, להלן הפוסט היעודי לחופשה הזאת

לסיכום
מסלול מומלץ מאוד במיוחד עבור הילדים, צריך לקחת בחשבון לא לעשות אותו ביום מאוד חם, כמו כן מומלץ להתחיל אותו מוקדם. אם הולכים לעשות את המסלול הקצר צריך לקחת בחשבון שבחגים ומועדים לא מעט מטיילים מגיעים מסלול וזה יכול להיות מאתגר לרדת את המסלול.

ועוד משפט לסיכום, כאחד שמטייל הרבה בטבע, הטבע הוא שלנו. אם אנחנו לא נשמור עליו ועל הניקיון שלו אף אחד אחר לא יעשה זאת וככל שנראה לילדים שלנו כיצד שצריך להתנהג בטבע כך נגדל דור שונה מהדור הנוכחי .ולכן אודה שאתם יוצאים לטבע תצאו עם שקית זבל כדי לאסוף את הזבל שלכם ואם תראו זבל בדרך אל תתביישו להרים גם אותו גם כדי לנקות את הטבע וגם כדי לראות לילדים שלנו כי אפשר אחרת.

מי שנהנה מהקריאה של הפוסט ורוצה לשמוע על עוד טיולים בארץ ובחו”ל וסופ”ש של קמפינגים בארץ, מוזמן ללחוץ על “Like” בדף הפייסבוק מטיילים עם ערן

(Visited 3,753 times, 1 visits today)