טיול בשמורת נחל פרת – ואדי קלט – מסלול מעגלי

גן עדן בפחות משעה ממרכז המדינה, בשמורת נחל פרת – ואדי קלט,
מסלול טיול קליל שכולל עתיקות, מערות, בריכות ומצוקים.

השבוע חפשנו טיול מים כדי לצאת לטיול עם חברים טובים, בהתחלה חשבתי על רמת הגולן אבל בקשנו ממני שינוי יעד למשהו יותר קרוב עם מים.
זה היה אתגר לא קטן למצוא מקום מים באזור המרכז ו\או עד שעה נסיעה, פתאום נזכרתי בשמורת נחל פרת , כבר כמה שנים שאני רוצה לנסוע לשם ולא מצאתי את הזמן הנכון, אז החלטתי שזה הזמן הנכון ולא טעיתי.
איך מגיעים –  בוויז עין פרת.
אורך המסלול – אנחנו עשינו את המסלול המעגלי (מסלול הלוך חזור) אשר אורכו הינו 1 ק”מ , במקום יש מסלול יותר ארוך ולא מעגלי ולא קשה יותר מידי של 6 ק”מ ( כנראה שנעשה אותו בפעם הבאה)
צריך לקחת בחשבון – המקום נמצא ביהודה ושומרון ודרך מעט שונה ממה שכולנו רגילים לה ביום יום , כאשר ניתן לראות רכבים פלשתינאים נוסעים סביבנו והנסיעה כולל מעבר צמוד לחומה של מזרח ירושלים, על פניו אני הרגשתי בטוח בזמן הנסיעה אישתי קצת פחות…
אבל הדרך מדהימה אם לא מעט מערות

תיאור המסלול (המעגלי) –
בפועל לא מדובר באמת על מסלול הליכה. 500 מ’ הלוך ו 500 מ’ חזור, קשה לי באמת להחשיב זאת כמסלול הליכה.
מתחילים הליכה מהחניון התחתון.
צריך לקחת בחשבון שבחגים ובסופ”ש המקום הומה אדם ובמידה ולא מגיעים מוקדם צריך לחנות בחניון העליון, מצריך עוד ירידה של כמה דקות ברגל לחניון התחתון לכיוון שביל הנרקיסים, כמובן שניתן לרדת על הכביש אבל זה הרבה יותר מסוכן ותלול.

שמורת עין פרת (34)
לאחר שהגענו לחניון התחתון, ניתן לראות את בריכת תאנה ועוד מקומות לשכשוך במים.

ניתן לרשת להשתכשך במים או להתחיל ישר ללכת מערבה לכיוון מעיין פרת

שמורת עין פרת (25)
מבריכת תאנה מתחילים ללכת בסימון השבילים השחור, בדרך ניתן לראות את ההרים היפים שבאזור

כמו כן ניתן לראות מרחוק את המעיין לפני הצמחיה

בדרך למעיין פרת עברנו והשתכשכנו במספר בריכות קטנות ומגניבות

בדרך ראינו את מערת השבר ומערת ענבל מצד אחד

ומצד שני מערות נוספות קצת יותר קטנות, אפילו תפסתי בתמונה יונים עפים מהמערה

יכלנו לראות גם את מנזר פארן (חריטון) שאם רוצים לבקר בו צריך לתאם זאת מראש

שמורת עין פרת (1)
בשלב זה כבר הגענו לבריכת המעיין. המקום מקסים, המים עמוקים ומתאימים גם לילדים קטנים אבל המקום הוא באמת פנינה של טבע

צמוד למעיין יש עוד בריכה קטנה שניתן ללכת בתוכה כדי להגיע למעיין, מה שנחמד של שאפשר לקבל “פילינג” מהדגים במקום

קצת ארכיאולוגיה

לאחר שבילנו במקום מספר שעות והגענו כבר לשעת צהריים מאוחרת התחלנו לחזור חזרה את כל מה שהלכנו, גם בחזור נכנסו קצת למים ואף ראינו שבאמת הבריכות הקימו ספסל ישיבה לזכרו של “נח”

כאן מסיים “המסלול” הקצרצר והמקסים שהיה פה היום.
כמה נק’ חיוביות במקום, המקום נקי מאוד. כמעט ולא ראינו לכלוך לאורך המסלול. יש עובדים של השמורה שנמצאים לאורך המסלול כדי לעצור מטיילים שעוברים במקומות שאסור ו\או מעירים בצדק למטיילים שמגיעים עם כלבים (היו שם לא מעט) לא קשורים שמפחידים ילדים.
כמו כן היו במקום גם חיילים שהסתובבו במקום, אני לא יודע עם זה היה לטובת פאן או כאשר לתת ביטחון למטיילים אבל זה עשה את שלא.
ואי אפשר בלי לסכם בארוחת הצהריים במסעדה הלבנונית באבו-גוש

שמורת עין פרת (35)

לסיכום
אני ממליץ בחום על המקום במיוחד שהוא בסה”כ שעה מהמרכז, יש בו הכל מהכל. וכיף להעביר שם מספר שעות במשך הימים החמים.

ועוד משפט לסיכום, כאחד שמטייל הרבה בטבע, הטבע הוא שלנו. אם אנחנו לא נשמור עליו ועל הניקיון שלו אף אחד אחר לא יעשה זאת וככל שנראה לילדים שלנו כיצד שצריך להתנהג בטבע כך נגדל דור שונה מהדור הנוכחי .ולכן אודה שאתם יוצאים לטבע תצאו עם שקית זבל כדי לאסוף את הזבל שלכם ואם תראו זבל בדרך אל תתביישו להרים גם אותו גם כדי לנקות את הטבע וגם כדי לראות לילדים שלנו כי אפשר אחרת

מי שנהנה מקריאה של הפוסט ורוצה לשמוע על עוד טיולים בארץ ובחול וסופ”ש של קמפינגים בארץ מוזמן ללחוץ על “Like” בדף הפייסבוק שלי, מטיילים עם ערן

(Visited 13,593 times, 1 visits today)

1 Comment

1. הי ערן. נהניתי לקרא. רק שלפי דעתי התכוונת לבריכת התמר בעין פרת. אני לא מכיר שם בריכת התאנה.