יום כיף ביפו העתיקה

היום החלטתי לא להתרחק מהבית ולאור פוסט בפייסבוק של חברים (משפחת אקשטיין היקרה) החלטתי לחזור אחרי כמה שנים לביקור מעניין ביפו, היה ממש כיף

כבר כמה ימים שאני חושב על ביקור חוזר (לאחר כמה שנים) ביפו. למרות שאנחנו בחופש לא הצלחתי לצאת מבית ומתפקידי כנהג הסעות לילדים אז היום היה בוקר חופשי מהסעות אז החלטתי לנצל את היום השימשי אחרי הגשם לבקר בעיר העתיקה והמיוחדת ביפו.

הבוקר התחיל קצת הפוך, לאור כך שלקח לי שעה למצוא חניה ביפו, נסיתי לחנות צמוד לכיכר השעון וגם החניון של שוק הפשפשים אבל הוא היה מלא וכך נתקעתי כחצי שעה בפקקים של השוק,  התרחקתי לחניון יפו ושם לאחר 15 דקות הצלחתי למצוא חניה ואז סוף סוף הכיף התחיל.

תחילת המסלול
התחלנו הליכה לכיוון מגדל השעון , הרי אי אפשר להגיע ליפו ולא לעבור דרכו

משם המשכנו על רחוב יפת לכיוון אבולאפייה לקנות קצת מאפים לארוחת בוקר וקינוח קטן, התחמשנו בפיתות עם זעתר, סופגניות ורוגלך

לאחר מכן התחלנו ללכת בסמטאות של יפו

יפו (5)

עד אשר הגענו לגן הפסגה, עליה לכיוון גן אברהם והתיישבנו על הדשא כדי לאכול ארוחת בוקר על רקע האמפי שיש במקום וחוף יפו ומרחוק ראינו את תל אביב חופיה, רידינג  וניתן לראות אפילו את הרצליה

סיימנו לאכול ולשאוף גם את האויר והרוגע במקום והמשכנו ללכת בגן עצמו עד אשר הגענו לגשר המשאלות – מתסבר שישנה אגדה שמדברת על כך שמי שנמצא על הגשר ומתסכל לכיוון היום ומביא משאלה היא אמורה להתגשם

לאחר המעבר של הגשר ירדנו במדרגות לכיוון הבמה הקטנה שיש במקום השם כיכר קדומים , היום במקרה היה שם פעילויות של אורגני, מכיוון שהילדים שלי יחסית יצירתיים אפילו העמית הגדול בן ה 13 ביקש לעשות אורגמי (גיבורים באמנות נייר בינלאומית)
במקום היתה גם ניידת כנראה של החברה לפיתוח יפו אשר הכיוונו את המטיילים ואף הציעו לי כרטיס מוזל למוזיאונים המקסימים שיש באזור בעלות של 60 ש”ח לכרטיס שכל אחד בפועל עולה לפחות 50 ש”ח , לפי מה שהבנתי ), אנחנו ויתרנו על התענוג מכיוון שלילדים לא היה כוח לזה היום

משם הגלריית הרחוב הפתוחה בסמטאות יפו, אפילו ראינו “אשפתון”

וסיום הסיבוב שם התחלנו ללכת לכיוון הנמל עצמו

כאשר בדרך עצרנו להסתכל על עבודתו המדוייקת של אמן הזכוכית שהיה במקום

בזמן הירידה לעבר הנמל התחלנו לשמוע מוזיקה , הסתבר לנו שהיו שם הופעות של אמנים לילדים וגם חישוקים ובועות סבון, אני פחות אוהב את זה אבל הילדים נהנו מאוד להעביר עוד שם לא מעט זאת

המשכנו לטייל בנמל סביב כל הספינות והיאכטות וכמובן שעברנו את כל המסעדות ובתי קפים המיוחדים שנמצאים במקום  ( כנראה שבמידה וזה היה בילוי זוגי עם אשתי היינו מתיישבים ונהנים מהמקומות הללו )

לקראת סיום הנמל הגענו לאזור בו הדייגים דגים ונשארנו במקום ( היה אזור מוצל עם כסאות נוחים לטובת זה)

כאן ראינו את היופי ביפו, הסתכלנו אחורה וראינו בצמרות הבניינים מסגד וכנסיה צמודים אחד לשני כאשר לא רחוק משם ישנו גם בית כנסת, זה מה שמייחד את יפו, עיר אחת 3 דתות : נוצרים , מוסלמים ויהודים אשר חיים בדו קיום מקסים.

יפו (38)

מהנמל המשכנו לכיוון שוק הפשפשים במטרה לקנות מזכרת קטנה לילדים, כאשר על הדרך ראינו את השוק היווני ברחובות וגם בו עברנו

כאן הסתיים לנו היום כיף, בפועל זה לא היה טיול מכיוון שראש הזמן ישבנו ונהננו ממזג האויר שהאיר לנו היום, אבל אי אפשר בלי לעבור בדרך חזרה שוב באבולאפייה כדי להביא קצת בצקים לנעה אשתי שהגיעה מהעבודה.

יפו (48)

לסיכום
יפו כמו יפו תמיד יפה ומיוחדת גם לטיול עם ילדים , מושלם במידה רוצים משהו קרוב במרכז ולא רוצים לנסוע רחוק לירושלים,עכו או שאר ערים עתיקים שיש ברחבי המדינה

ועוד משפט לסיכום, כאחד שמטייל הרבה בטבע, הטבע הוא שלנו. אם אנחנו לא נשמור עליו ועל הניקיון שלו אף אחד אחר לא יעשה זאת וככל שנראה לילדים שלנו כיצד שצריך להתנהג בטבע כך נגדל דור שונה מהדור הנוכחי .ולכן אודה שאתם יוצאים לטבע תצאו עם שקית זבל כדי לאסוף את הזבל שלכם ואם תראו זבל בדרך אל תתביישו להרים גם אותו גם כדי לנקות את הטבע וגם כדי לראות לילדים שלנו כי אפשר אחרת

מי שנהנה מקריאה של הפוסט ורוצה לשמוע על עוד טיולים בארץ ובחול וסופ”ש של קמפינגים בארץ מוזמן ללחוץ על “Like” בדף הפייסבוק שלי, מטיילים עם ערן

(Visited 2,286 times, 1 visits today)