טיול ניווט ביפו – מה שרואים מכאן לא רואים משם

טיול שני ליפו בחודשיים האחרונים, פעם קודמת זה היה בחופשת סוכות, הפעם החלטנו להשתתף בטיול ניווט של חברת עגור ברחבי יפו העתיקה ולהפתעתנו ראינו את יפו בעיניים אחרות וזאת למרות שעברנו במקומות הללו בעבר

לאחר שלא מזמן גיליתי את חברת עגור אשר מקיימת אירועי ניווט משפחתיים במסגרת ניווט ביער בן שמן
להלן הפוסט על הטיול הקודם – https://traveling-with-eran.com/ben-shemen-forest-foot-navigation
הנחה של 15% לעוקבי מטיילים עם ערן https://traveling-with-eran.com/discount-foot-navigation-agurnivut
להלן קישור לאתר החברה – https://www.agurnivut.com

עגור ניווטים

הפעם החלטנו לנסות אותם ברחבי יפו העתיקה, כאשר עמית החליט להשאר בבית. אבל לא נשארנו לבד וצרפנו לניווט את חברינו משפחת שגב.
אז כמו הניווט ביער בן שמן, הקונספט זהה.
מגיעים לנק’ ציון שנקבע ע”י עמי או עודד מנהלי החברה במקרה הזה חנינו בחניון הציבורי בנמל יפו , נמל יפו 30 בוויז.

שמגיעים למקום המפגש מקבלים :
1. מפת ניווט עם קנה מידה של 1 ל 40,000 כלומר כל ס”מ במפה הינו 40 מטר בפועל.
2. חידון כעזר לזהות את נקודות הציון , אין צורך לחורר את כמו בטיול בבית שמן.
הדבר החשוב בניווט הינו זיהוי הצפון, מה שיחסית קל באזור הניווט כי תמיד אפשר לזהות את הצפון לפי הים.

ניווט ביפו (34)

אז נכון עשיתי מסלול יחסית זהה לפני חודשים בסוכות –

אבל היופי בטיולים מסוג זה שהכל תלוי על מה מסתכלים ועל מה מתבוננים, ולכן ציינתי בשם הפוסט “מה שרואים מכאן לא רואים משם”
אנחנו מאוד נהננו מהטיול הקודם ועשינו סיבוב כמעט בכל האזור המתויר ביפו, אבל מסתבר שלא באמת “טיילנו” שם 🙂
וזאת נק’ הזכות העיקרית שבגללה מומלץ לקחת סיור מודרך ו\או סיור ניווט אשר למרות שאין מדריך שמדריך ומסביר, לאורך המסלול ישנם נקודות הציון אשר מסבירות את מה שהמטייל “הפשוט” לא מכיר ולא יכוון לשם.
סתם לצורך דוגמא, בשנים האחרונות עברתי לנמל יפו מהחניון הציבורי , אבל אף פעם לא ראיתי שיש שם משקל למשאית שהיה בשימוש בעבר

משם המשכנו לכיוון הנמל וצפינו בדייגים עם הרשתות שכבר אסור להשתמש בהם

קצת מתמונות אבא בת

ונוכחנו לדעת שבשעות הבוקר אין הרבה מאוד מבקרים בנמל

ניווט ביפו (44)

אבל כן ראינו חנוכיה מוכנה להדלקה באחת הסירות

שהלכנו בנמל ממש בצמוד לבית קפה loveat ראיתי על הרצפה יציקה מעניינת, מסתבר שבנו שם משהו מעניין, ערים מרכזיות בארץ ובעולם ביחס והמרחק מתל אביב יפו (אפילו מצאנו את ברצלונה שבקרנו בה לא מזמן) , פעם קודמת שהייתי במקום האזור הזה היה הומה אדם ולא היה סיכוי שאראה את היצירה המעניינת הזאת

המשכנו לכיוון המגדלור

עוגן מיוחד ומשטח המציין את הגבהים של ההרים במדינה.
כנראה שלא היינו מתעכבים ליד השלטים, המקומות הללו במידה ולא היינו בניווט, כמו שקרה בפעם הקודמת שטיילנו שם, פשוט לא שמנו לב להם יתר על מידה

בכניסה למרכז נא לגעת התעכבנו ליד כתב הברייל שהילדים היו צריכים לפענח וראינו גם הזמנה למסעדה שנראת מאוד מעניינת ( לא ניסינו אותה הפעם )

ואי אפשר בלי הגרפיטים המיוחדים שיש באזור וסמטה מקסימה שעולה לכיוון יפו

משם חזרנו לכיוון הנמל והתחלנו לטפס לכיוון נתיב מזלות תוך כדי מעבר בשער הכניסה ליפו

וכמובן אי אפשר בלי תמונות מהסמטאות המיוחדות והישנות

לאחר שהגענו למרכז העיר העתיקה ההתחלנו לרדת לכיוון הים, לנופים מדהימים

ולאחר מכן המשכנו ללכת בשביל לכיוון כיכר השעון לחוות קצת כריסמס ע”י התקרבות לעץ האשוח שקיים במקום

אם כבר נמצאים שם אי אפשר בלי גיחה לאבוליפיא וצילום אחרון של סופגניות לחנוכה

שתיה של שייקים מקומיים מדוכן השייקים שנמצא צמוד לשוק ויאללה מתחילים לשוטט ברחבי השווקים ובמיוחד בשוק הפשפשים

אפילו מצאנו מספר מכשירי טלפונים ישנים עם מחוגה , הילדים נהנו להזיז את החוגה כדי לשמוע את הרעש המוזר ולא את צלילי הנקישה שהם מכירים כיום בטלפון של היום

ניווט ביפו (19)

זה היה האות שלנו להתחיל להתקפל חזרה לכיוון הרכב, כאשר בדרך ראינו שילוט מעניין של תערוכת ציורים מעניינת, וגם ראינו כמה חברה שיצאו מהמקום שאמרנו לנו שמומלץ מאוד להכנס למקום, מסתבר שבמקום שביום יום משתמש כגן אירועים שנקרא כליף

מדובר על תערוכה של אמן\גולש שמצייר בצורה מיוחדת מאוד נכנסנו קצת שוחחנו עם הבחור הנחמד שגם דיברה בהנאה רבה על חיבור שלו לגלישה ולציור, אנחנו אומנם לא קנינו שוב דבר וקשה לי לומר האם המחירים סבירים או לא אבל מי שעולם הים והגלישה מעניין אותו מומלץ מאוד ליצור עם הבחור קשר

אנחנו עוד הספקנו לעצור לנוח באמפי תירוש שנמצא ממש סמוך, כמובן אי אפשר בלי לאכול את הבצקים הטעימים שקנינו באבולפיא, ולעבור בגשר המשאלות

עוד קצת תמונות מהנמל היפה

חזרנו לאחר שעתיים של הליכה רגועה עם עצירות לעמי ועודד כדי לקבל את התעודה של סיום הניווט

IMG_1505 (1)
אנחנו מאוד נהננו וכדי שגם אתם תהנו יצרתי עם חברת עגור שיתוף פעולה לטובת הנחה של 15% לקוראי הבלוג, אנא מלאו את הפרטים שלכם וכמות משתתפים בקשור הבא וישלח אליכם למייל

לסיכום
הניווטים הללו מיוחדים מאוד ונותנים לילדים אתגר מיוחד ולאו סתם ללכת ולטייל במסלול, אומנם העלות של הסיור הינה זולה אבל לדעתי לקיים סיור כזה מידי פעם נותן תוספת מעניינת לילדים

ועוד משפט לסיכום, כאחד שמטייל הרבה בטבע, הטבע הוא שלנו. אם אנחנו לא נשמור עליו ועל הניקיון שלו אף אחד אחר לא יעשה זאת וככל שנראה לילדים שלנו כיצד שצריך להתנהג בטבע כך נגדל דור שונה מהדור הנוכחי אותה התייחסות צריכה להיות בטיול עירוני כמו הטיול הזה .ולכן אודה שאתם יוצאים לטבע תצאו עם שקית זבל כדי לאסוף את הזבל שלכם ואם תראו זבל בדרך אל תתביישו להרים גם אותו גם כדי לנקות את הטבע וגם כדי לראות לילדים שלנו כי אפשר אחרת

מי שנהנה מקריאה של הפוסט ורוצה לשמוע על עוד טיולים בארץ ובחול וסופ”ש של קמפינגים בארץ מוזמן ללחוץ על “Like” בדף הפייסבוק שלי, מטיילים עם ערן

(Visited 617 times, 1 visits today)