טיול למוחרקה דרך “דרך נוף כרמל”

הפעם לא מדובר על טיול רגלי (למרות שאפשר לעשות זאת) אלא על טיול בדרך נוף הכרמל, דרך יפיפיה בהרי הכרמל מתאימה לרכבי 4X4 ורכבי “חברה” לעבר מנזר המוחרקה .

הבוקר החלטנו מספר משפחות לנסוע לצפונה להרי הכרמל, רק שהפעם לצד המזרחי של הרי הכרמל סמוך לדלית אל כרמל ולבקר במנזר המוחרקה .
ולא לצד המערבי אותו כבר חרשנו במסגרת הטיולים שלנו.
תחילה נסענו ליער עופר לטובת פיקניק וארוחת בוקר חביבה

איך מגיעים – יער עופר בוויז, סמוך יישוב כרם מהר”ל

קצת על המקום-
במקום יש מספר מסלולים הליכה וסינגלים של אופניים ואפשר לעצור בכל מקום שנראה לכם.
אנחנו הגענו לחניון “שבילי רון” ברחבה העליונה של היער אשר נמצא באיזור חורבת כביר.
במקום מצאנו אנדרטה על שם משפחת רון, אשר מספרת על מותם של בני משפחת רון בפיגוע במסעדת מצה החיפה בחול המועד פסח בשנת 2002.

במקום יש מסלול הליכה מעגלי באורך של 1.2 ק”מ, אנחנו לא עשינו אותו כי הגענו לשם רק לטובת פקניק של בוקר, מהמקום יש תצפית יפה מאוד לכיוון הים כלומר מערב ומספר ספסלים לנוחות המטיילים

משם המשכנו לכיוון דרך נוף הכרמל, למגיעים מצומת יוקנעם לכיוון דלית אל-כרמל ניתן לראות שלט מצד ימין של הכביש אשר מפנה לעבר דרך נוף הכרמל, אם התחלתם בעליות לכיוון דלית אל-כרמל כנראה שפספסתם את זה.
הדרך הינה דרך עפר, שאנחנו היינו שם המסלול היה יחסית מאתגר לרכבים פרטיים (אני זוכר את הפרצופים של החברים שלנו שהגיעו עם רכב פרטי )אבל למירב הבנתי לפני כמה שנים שפרו את הדרך שתותאם יותר לרכבים פרטיים ( מי מעוניין להגיע למוחרקה אבל רק בדרך סלולה, ניתן לעשות זאת דרך דלית אל-כרמל בכביש סלול)

לדעתי הדרך הינה אחת מהדרכים היפות בארץ, נסיעה ארוכה בתוך חורש ים תיכוני כאשר לאורך הדרך ניתן לתצפת למספר כיוונים: עמק יזרעאל, הגליל התחתון, עמק זבולון ואפילו מפרץ חיפה.
לאורך הדרך ניתן לעצור במגוון תצפיות ובהמשך הדרך אף נגיע לחניון גדול עם שולחנות של קק”ל , מתקני שעשועים ושירותים מדובר בחניון יער היערנים (מדובר על הכניסה לדרך הנוף מכיוון נשר)
לאחר כמה ק”מ נגיע לגאולת הכותרת של הטיול היום,  והוא הינו מנזר המוחרקה , נחנה בחניה הקטנה המקום ( ללא תשלום )

איך מגיעים – בוויז קרן הכרמל (סמוך לדלית אל-כרמל

קצת על המקום-
המקום נמצא בגובה 479, ומשמעות של המילה מוחרקה הינה שריפה\חריכה. על שם התיגר שאליהו קבע לנבביאי הבעל מספר מלכים א’.
המנזר נבנה בשנת 1883 הוא שייך למסדר הכרמליטים ממש כמו מנזר סטלה מאריס בחיפה.
קחו בחשבון שיש עלות זניחה בכניסה למקום, אם אני לא טועה בסביבות 5 ש”ח

בחצר המנזר עומד פסל של אליהו אשר מניף חרבו על דמות בעלת מראה מזרחי.

אי אפשר להיות במקום ללא עליה לתצפית במרפסת שעל הגג המבנה, שעולם למרפסת נחשף על מול עיננו תצפית של 360 מעלות על כל האזור, ובמקום אפילו יש שעון כיוונים מיוחד, מן הגליל והעמק ועד למישור החוף, השרון, הגולן והחרמון.

עוד קצת תמונות מהחצר שמסביב למנזר

קחו בחשבון שיש למקום שעות פעילות ואם מגיעים מחוץ לאותם שעות לא ניתן לעלות למרפסת המנזר
אלו השעות שמעודכנות כרגע, בכל מקרה אני ממליץ לבדוק מול המקום לפני שמגיעים במיוחד
בחורף (ספטמבר עד אפריל)
יום א’ סגור
ימים שני-שבת 8:00-12:30 ובשעות 14:30-16:30
בקיץ
אותם שעות אבל הסגירה בשעה 17:00

לאחר הביקור, ניתן לצאת מהמקום בדרך הסלולה לכיוון דלית אל-כרמל ואף לעצור לקנח שם בארוחת צהריים או קינוח ממטעמי המגזר הדרוזי

לסיכום
המוחרקה הינו מקום מקסים והתצפית מהמרפסת שלו אף יותר מקסימה ומרהיבה ושילוב של דרך הנוף משדרג את היום הזה.
אני ממליץ בחום להגיע למקום

עוד משפט לסיכום, כאחד שמטייל הרבה בטבע, הטבע הוא שלנו. אם אנחנו לא נשמור עליו ועל הניקיון שלו אף אחד אחר לא יעשה זאת וככל שנראה לילדים שלנו כיצד שצריך להתנהג בטבע כך נגדל דור שונה מהדור הנוכחי .ולכן אודה כשאתם יוצאים לטבע קחו איתכם שקית זבל כדי לשמור על ארצנו נקייה ואם תראו זבל ששייך לאדם אחר בדרך אל תתביישו להרים גם אותו גם כדי לנקות את הטבע וגם כדי להראות לילדים שלנו כי אפשר אחרת

מי שנהנה מקריאה של הפוסט ורוצה לשמוע על עוד טיולים בארץ ובחול וסופ”ש של קמפינגים בארץ מוזמן ללחוץ על “Like” בדף הפייסבוק שלי, מטיילים עם ערן

(Visited 4,535 times, 1 visits today)