חופשת כריסמס דצמבר 2017 – ברצלונה יום 3

כריסמס בברצולנה
פארק סיטדרלה

ברצלונה חופשת כריסמס משולבת בבר מצווה יום מספר 3.
אחרי יום יחסית רגוע אתמול. היום שוב חזרנו ללכת קצת ברגל, אומנם לא הרבה אבל הלכנו למקומות שהם דיי קרובים,שילוב עם מזג אויר מצוין סיפק לנו בוקר מיוחד לטיול

חופשת כריסמס בברצלונה יום מספר 3

6. קתדרלת ברצלונה
7. שווקי כריסמס ברחבת קתדרלת ברצלונה

בבוקר יום א’ ,יום מספר 3 בחופשה

בכל קבוצות הפייסבוק עולה השאלה. מה אפשר לעשות בברצלונה ביום א’ ?

אז אכן זה אתגר למצוא מה לעשות שכל האטרקציות סגורות.
מצד שני קראתי לא מעט על כך שביום א’ ראשון של כל חודש, יש כניסה חינם לכל המוזיאונים הציבוריים בברצלונה. אז הפעם החלטנו לא לחפש מוזיאונים
אבל כן לשוטט ברחבי העיר ברגל בסוג של טיול מעגלי, להלן תיאור המסלול.

שוב השכמה מוקדמת וארוחת בוקר בבית המלון, כדי שנוכל לצאת לרחובות כבר ב 9:00\9:30.

יעד ראשון שער הניצחון

כתובת שער הניצחון – Passeig de Lluís Companys, 08003
הגעה מהמלון – https://goo.gl/maps/dc3uJ8b54W12
אנחנו החלטנו ללכת ברגל כ 1.3 ק”מ מהמלון כ -15 דקות הליכה

ברצלונה יום 3 (2)

הסבר שער הניצחון

שמו הקאטלוני של השער הינו – Arc de Triomf. ובניגוד לשער הניצחון המפורסם בפריז שנבנה ע”י נפוליאון, השער הזה נבנה לכבוד תערוכה עולמית שהתקיימה בברצלונה בשנת 1888.
אנחנו בכוונה עשינו עיקוף כדי להגיע לשער הניצחון מכיוון הכניסה לפארק עצמו וזאת כדי שנוכל לטייל בפארק עצמו .
שהגענו למקום אכן ראינו את המבנה המרשים של שער הניצחון, שאומנם נראה כי הוא יותר קטן משער הניצחון מפריז, אבל עדיין הוא מרשים מפני עצמו ושילוב של שמים בהירים ושמש מראה כי בחרנו את היום הנכון לטייל פה.
אז אי אפשר בלי רוכלים, וגם פה צמוד לשער הניצחון נעמדו להם מספר רוכלים ובגלל שהגעתי הפעם בלי מוט סלפי הייתי חייב לקנות ולבדוק אותו על השער

בדרך כלל המקום הומה אדם אבל למזלנו מכיוון שהגענו יחסית מוקדם וגם בגלל שזה יום ראשון ,לא היו כמעט תיירים. מה שכן היו לא מעט ציירים שהגיעו לצייר את המקום , וגם צלמים באו לצלם את המקום

פארק הסיטדרלה

אחרי שביקרנו והצטלמתם בשער הניצחון התחלנו ללכת לכיוון פארק הסיטדרלה, כאשר בדרך נתקלנו בספסלי ישיבה ודשא כיפי.
למי שיש זמן, בימים עם שמש אני פשוט ממליץ לשבת ולנוח אפילו לקנות קצת לחמים ופירות לעשות פיקניק
אנחנו לא הגענו מוכנים לכך ולכן רק התיישבנו על הספסל ונהננו מהשמש ,שקט והאוירה מסביב

ברצלונה יום 3 (3)
כאשר מגיעים לכניסה לפארק סיטדרלה אני ממליץ בחום להסתובב לאחור, אפשר לראות על הרצפה סוג של מפת של ברצלונה שטוחה, קחו את הזמן ותנסו למצוא את המקומות המוכרים בעיר

זהו, הגיע הזמן להכנס למתחם פארק הסיוטאדלה, הפארק הינו פארק גדול עם צמחיה ודשא, ממול ניתן לראות את גן החיות של ברצלונה, אנחנו וויתרנו על הליכה לשם.
בפארק יש שביל גדול מרכזי ומספר שבילים צדדים כאשר בכניסה לפארק עצמו יש פעיליות לילדים כגון בלוני סבון ועוד…וגם ניתן לראות את טירת 3 הדרקונים מצד ימין

אנחנו פנינו ישר שמאלה לכיוון המזרקה הגדולה והמקסימה. אני ממליץ בחום לעלות במדרגות ולראות את המקום מלמעלה

בתחתית המזרקה ישנם שחפים ואווזים ששוחים בבריכה קטנה שיש במקום.
במקום יש ספסלים לישיבה, כדי לנוח ולהנות מהאווירה ואולי אף לשתות קפה בבית הקפה הקטן שיש שם.
שימו לב שאתם נעמדים לפני המזרקה ורוצים להצטלם, פתאום יופיע לכם בחור מקומי עם קוקוס שיציע לכם לצלם אתכם, אל תתפתו אלא אם בא לכם קוקוס. אנחנו זרמנו איתו . הוא צילם אותנו ואז הרגשנו לא נעים לא לקנות ממנו חתיכת קוקוס קטנה ב- 2 יורו, טעים אבל מיותר לטעמי

נאמר לי שממש מאחורי המזרקה לכיוון הגן חיות יש אגם שאפשר לשוט בו , שאנחנו הגענו האגם היה ללא מים כך שלא יכלנו לבדוק זאת. בגדול המקום היה דיי מוזנח נכון לזמן שאנחנו היינו שם , מביקורות שקראתי לפני הטיסה לרוב זה לא כך.
לאחר שממש “התאכזבנו” שלא היה שייט באגם המשכנו לכיוון בניין הפרלמנט הקטאלוני שאני מניח שהיה סוער בשבועות לאחר שחזרנו לארץ לאור מה שהתחולל בברצלונה באותם ימים והבקשה שלהם לעצמאות.
המבנה עצמו נראה מרשים ועתיק ומסביבו ישנם גנים ושדרה של עצים בתקופת השלכת

לצערנו הרב המקום היה סגור ולכן עשינו אחורה פנה לכיוון היציאה מהפארק אבל אי אפשר בלי כדורסל בשביל עמית, אז בדרך פתאום מצאנו מגרש כדורסל וכמובן שעמית הלך לבדוק את הסחורה

משם המשכנו ללכת לכיוון היציאה , עברו ליד גן החיות המקומי ושוב ראינו את היופי של הפארק עם פרחים והדשא המתוחזק

ממש ביציאה מהפארק שמענו כדרור של כדורסל ולא הבנו מאיפה זה הגיע, ופתאום ראינו שמצד שמאל שלנו יש אולם כדורסל שכונתי אז לא יכלנו שלא ללכת לראות קצת כדורסל

ברצלונה יום 3 (64)
אם לא רשמתי לפני אז חשוב לציין זאת כעת, בפארק עצמו כמו במקומות אחרים ברחבי ברצלונה ישנם אופנים להשכרה וניתן לרכוב בהם בעיר, אני חפשתי מסלול טיול מסודר לאופניים ולא מצאתי בשלוף אבל מסתבר שיש כמה כאלו ברחבי העיר

ברצלונה יום 3 (58)
זהו עכשיו באמת יצאנו מהפארק המיוחד והמקסים שניתן להעביר בו שעות של מנוחה ולשכוח בכלל שאנחנו נמצאים בתוך אחת הערים הסואנות באירופה והתחלנו ללכת לכיוון כנסיית סנטה מריה דל מאר

כנסיית סנטה מריה דל מאר

מדובר על הליכה של כ- 10 דקות כאשר בדרך ניתן לראות את תחנת הרכבת של העיר ועוד מגוון מבנים עתיקים ויפים עד אשר מגיעים לכנסיה עצמה אשר הינה מבנה מיוחד מאוד, גבוה.

כתובת כנסיית סנטה מריה דל  מאר –   Plaça de Santa Maria, 1, 08003
הגעה מפארק הסיוטאדלה –

בכניסה לכניסה יש בית קפה קטן ונחמד, אנחנו התיישבנו בו לשתות קפה ועמית התפנק בפנקייק טעים

הכניסה למקום  בחינם ואכן מדובר בכניסה מרהיבה מאוד וניתן לראות שהיא עברה לא מעט, רעידת אדמה 1428 וגם שריפה בשנת 1936

לאחר שסיימנו את הביקור במקום ויצאנו החוצה התחלנו לשמוע מוזיקה ברחוב, ניסינו להבין מאיפה היא מגיעה, ואז קלטנו לרגע בתוך מדרחוב נחמד בהופעה עם מחרוזת של הביטלס ופינות אוכל. ראינו שם לא מעט ילדים קטנים. כנראה שהיה מדובר על פעילות שכונתית עם ילדים מכיוון שראינו שההורים שם מכירים אחד את השני אבל עדיין היה נחמד להישאר במקום להאזין למוזיקה

משם המשכנו לכיוון הנמל , אותו נמל שעברנו דרכו ביום הראשון בדרך לרכבל להר היהודים , כאשר הכיוון הכללי היה ללכת לכיוון אנדרטת קולומבוס.

אנדרטת קולומבוס

בפועל לא הלכנו עד לאנדרטה, לאחר הביקור בנמל חתכנו לכיוון המלון ועצרנו לאכול בפיצרייה בהמשך (תמשיכו לקרוא רשמתי על כך בפסקה הבאה)

כתובת אנדרטת קולומבוס – Plaça Portal de la pau, 08001
הגעה מכנסיית סנטה מריה דל מאר – https://goo.gl/maps/VgVTj4vrA9m
הנמל יפה מאוד יש בו טיילת מקסימה עם פסלים גדולים לאורך כל הדרך  וישנו מתחם נחמד מאוד של מסעדות וספינות טיולים

ניתן לראות ממול את הר יהודים אותו ביקרנו גם ביום הראשון לחופשה

ברצלונה יום 3 (76)
וכמובן אי אפשר בלי הרוכלים המפורסים של ברצלונה

ברצלונה יום 3 (77)
בשלב זה כבר התחלנו להיות רעבים ומכיוון שלא היינו כל כך רחוקים מהמלון, התחלנו ללכת לכיוונו ברחובות הצרים של העיר ובדרך עצרנו לאכול בפיצריה טעימה, כאשר להפתעתי במקום משתמשים בקופות הישנות של פעם ולא יכולתי שלא לצלם את הקופה מהמאה הקודמת

שם המקום – Pizza Pazza
כתובת המקום –  https://goo.gl/maps/LC6cM5xzUYG2

קתדרלת ברצלונה

כעת לאחר שבענו, עשינו גיחה קטנה למלון כדי להוריד קצת ציוד ולנוח מעט. ולאחר כמה רגעים יצאנו שוב לרחובות העיר לכיוון הרחבה של קתדרלת ברצלונה, קווינו שנוכל להיכנס לקתדרלה העצמה אבל בגלל שזה היה יום ראשון כנראה בגלל המיסה היה איסור כניסה לתיירים, אבל גם מבחוץ ניתן היה לראות את גודלה של הקתדרלה

ברצלונה יום 3 (28)

לאור הנסיבות הללו המשכנו לשוטט בשווק הכריסמס ברחבת הקטדרלה

ועוד קצת שוטטות ברחובות וביקור החנויות אז אשר מולנו ראינו הפגנה שקטה יחסית בעד עצמאות קטאלוניה

לקראת ערב נכנסו לביקור בחצר הפנימית של הקתדרלה

ועוד קצת שיטוט בשווק הכריסמס מסביב, ברחובות וצפייה במופעי רחוב נחמדים

ואז שוב הרעב חזר, הפעם לארוחת ערב אז המשכנו ללכת לכיוון הרמבלס בתקווה למצוא מסעדה שתתאים לכולם ונעצרנו במסעדה הבאה

שם המסעדה – Taller De Tapas
כתובת המסעדה – https://goo.gl/maps/KTYqb7uwMW82

מסעדה נחמד מאוד וטעימה לשם שינוי (לאחר הנפילה של אתמול)

כאן כמעט מסתיים לנו עוד יום ארוך ברחובות , בשעה 22:30 הלכתי “להשכיב” את עמית ויוסי חמי לישון ואני יצאתי לפאב נחמד על הרמבלס עם חבר ותיק מהמילואים שלא פגשתי שנים…

להלן קישורים לחלקי החופשה הנוספים שלנו

1. חופשה בברצלונה יום 1 – נחיתה, הר היהודים, מזרקות בכיכר אספניה וקפה NBA
2. חופשה בברצלונה יום 2 – פארק גואל , משחק כדורגל , סגרדה פמיליה ושווקי כריסמס
3. חופשה בברצלונה יום 3 – קשת הניצחון , פארק הסיטדרלה , נמל וביקור בכנסיות
4. חופשה בברצלונה יום 4 – מוזיאון כדורגל ברצלונה , קניון ספלאו , שוק לה בוקרייה
5. חופשה בברצלונה יום 5 – סגרדה פמיליה הפעם מבפנים , טיול מעגלי באזור הרובע הגוטי ומשחק ליגת אלופות
6. חופשה בברצלונה יום 6 ואחרון – סיום החופשה ותחילת מחשבה על החופשה הבא

בפוסטים הבאים אני לקחתי נושאים ואיחדתי אותם לפוסט יחודיים:

7. חופשה בברצלונה – טיפים
8. חופשה בברצלונה – שווקי כריסמס
9. חופשה בברצלונה – קניות
10. חופשה בברצלונה – סובב ספורט

לסיכום

עוד יום מוצלח מאוד במזג האויר המצוין שברצלונה ספקה לנו, שילוב של מנוחה בפארק עם ארכיטקטורה מיוחדת כמנוחה לאחר היום הראשון הארוך שהיה לנו

מעוניינים לקבל המלצות וטיפים לטיולים ?

רוצים לדעת למה זה מומלץ, הכל בקישור הבא – https://traveling-with-eran.com/why-do-we-need-newsletter
אתם מוזמנים להירשם בטופס הבא

מי שנהנה מקריאה של הפוסט ורוצה לשמוע על עוד טיולים בארץ ובחול וסופ”ש של קמפינגים בארץ מוזמן ללחוץ על “Like” בדף הפייסבוק שלי, מטיילים עם ערן

בתקופה האחרונה הקמנו גם קבוצות נוספות, מוזמנים להצטרף ולשתף עם חברים נוספים

משפחות וזוגות מטיילים ונהנים בחו”ל
סלובקיה פולין מטיילים ונהנים – הרי טטרה ,גן עדן הסלובקי,זאקפונה וקרקוב ועוד
בלגיה מטיילים ונהנים – בריסל,ברוז ארדניים והסביבה

(Visited 1,017 times, 1 visits today)