סופ”ש גיבוש 2016 קבוצת כדורסל ברמת הגולן – ביה”ס שדה חרמון ומגוון טיולים

במסגרת קבוצתה הכדורסל של הבן שלי לקראת סיום כל שנה אנחנו משתדלים לסכם את השנה בסופ”ש קבוצתי מגבש ומהנה, אנחנו בדרך כלל ישנים בביה”ס שדה חרמון בישוב שניר ומשלבים את הסופ”ש עם טיולים מהנים משולבים בארוחות ומשחקי כדורסל

השנה שריינו תאריכים חודשים מראש כדי שכל שחקני הקבוצה יכלו להצטרף לסופ”ש, מדובר על משימה מאוד מורכבת מכיוון שהקבוצה בנויה מ 15-16 משפחות שלכל אחת יש את העיסוקים שלה והדרישות שלה, אנחנו ניסינו לכוון לסופ”ש מושלג שנוכל לעלות לחרמון כקבוצה.
אז אומנם סגרנו תאריך, אמצע מרץ אבל שלג כמעט ולא היה ולכן וותרנו על התענוג לעלות לחרמון אבל לא וויתרנו על הסופ”ש.
החופשה החלה ביום שישי בבוקר, למזלנו הקבוצה היתה בנויה מילדים מ 3 בתי ספר יסודיים נפרדים וגם בבתי הספר הילדים היו מחולקים בין הכיתות כך לא פגענו\הפרענו לתפקוד בית הספר.

התחלנו את הבוקר בנסיעה ארוכה לכיוון אגמון החולה שם נפגשנו כולם לארוחת בוקר קבוצתית כאשר המטרה היתה לטייל באגמון, כל אחד עם הציוד המתאים לו, חלקנו רכב עם אופניים רגילות , חלקנו רכבו עם אופן משפחתי והיותר עצלנים לקחו רכב חשמלי

אגמון החולה

פרטים – אגמון החולה
אתר אינטרנט – http://www.agamon-hula.co.il
וויז – אגמון החולה

לאחר ארוחת הבוקר המרעננת יצאנו לדרך לטיול של כשעתיים ברחבי האגמון

האגמון מסודר יפה מאוד עם פינות ישיבה בצל ומתחם גדול באמצע האגם לטובת תצפית על ציפורים ( מומלץ להגיע עם משקפת למי שיש )

במהלך הסיור ראינו לא מעט חיות וציפורים

המסלול הינו מסלול מעגלי מקסים עם נוף מדהים

בריכות וגשרים לאורך המסלול

אז לאחר שעתיים של רכיבה ולאחר של הקבוצה הגיעה והילדים קינחו בקטיבים המשכו ליעד הבא שלנו שלא היה רחוק מאוד מהאגמון, היעד היה תצפית חוסיין (לזכרו של מפקד גדוד ברק שנהרג בקרב ליד קיבוץ מנרה בשנת 1996) אשר משקיפה על עמק החולה

התצפית במקום יפיפיה וניתן לראות גם את אתר החרמון

לאחר ארוחת הצהריים המאוחרת, המשכנו לכיוון מקום הלינה בית הספר שדה “חרמון” בישוב שניר לטובת פריקת הציוד לסופ”ש והתארגנות למשחק אימון שהצלחתי לארגן נגד קבוצה מהקיבוצים בגלל אשר היו באותו גיל כמו הקבוצה של עמית

מייד הסיום הנצחון המוחץ במשחק נסענו למקום הלינה כדי להתחיל להכין ארוחת ערב לכל ” “הגדוד”.

בזמן ההמתנה לאחר “שלא שחקו הרבה זמן כדורסל” הילדים נצלו את המגרש בחניון של המקום לטובת עוד שעה פלוס של משחקי כדורסל (מצטער על האיכות של התמונה)

סוף שבוע גיבוש קבוצה עמית ברמת הגולן 11-12.3 (107)
ואז ישר לעבודה, לאכול ולסיום קינוח מקומי מהכפר מסעדההשכן ממתקי אבו זייד

ולאחר שעות של ארוחת ערב ומשחקי כדורסל כל אחד חזר לחדרו לטובת שינה בחדרים המסודרים והנקיים.
כאשר כבר קבענו שעת מפגש בבוקר כדי שלא תהיה התפזרות של המשפחות (כ-15 משפחות עם ילדים במגוון גלאים), נצלנו את כך שארוחת בוקר מוגשת על שעה יחסית מוקדם לשכנוע להשכמה מוקדם.
לאחר ההשכמה בשעה 8:00 הלכנו לאכול ארוחת בוקר המקומית, ביצים קשות,גבינה צהובה,לבנה , בורקס לחמים ושתיה חמה ( לא ציפינו ליותר)
הספקנו עוד לשעה של גיבוש על הדשא של המבוגרים במתחם תוך כדי שירה בציבור עם שירים עכשוויים וליווי של גיטרה ע”י אחד ההורים, כאשר בנתיים הילדים היו במגרש הכדורסל.

פרטים – בית ספר שדה “חרמון”
אתר אינטרנט – https://www.teva.org.il/hermon
וויז – בית ספר שדה חרמון
מדובר על בית ספר שדה גדול ומסודר עם מבנה לכל משפחה אשר כלל מיטות כמספר הנפשות, שירותים מקלחות ומטבחון קטנטן (לא לבישולים) כאשר מסביב הכל ירוק ומסודר.
במקום כמו שציינתי יש גם חדר אוכל וחדר נוסף למשחקים הקרנות ועוד…

לקראת שעת העזיבה של המקום התקפלנו כולנו והמשכנו לכיוון מסלול הטיול הראשון לאותו יום, שמורת הגשר התלוי בבניאס

פרטים – שמורת הגשר התלוי בבניאס
אתר אינטרנט – קישור לאתר
וויז – הגשר התלוי בבניאס

המסלול הינו מעגלי וכולל ירידה לבניאס הגעה למפל וחזרה למעלה במעלי המדרגות
תוך כדי צפיה בנוסף המרהיב של הרמה לכיוון החרמון ומבצר נמרוד (קלעת נמרוד)

לאחר מספר דקות של ירידה חביבה ניתן להבחין ביופיו של הנחל הבניאס

ולאחר מספר דקות רב של התפעלות מהמפל ממשיכים במעלה המדרגות לכיוון החניון, סה”כ טיול קצר אבל מעניין ויפה, ולאור כך שהזמנתי לנו ארוחת צהריים במסעדה הלבנונית אבל היה עוד יחסית מוקדם, החלטנו להתקדם לכיוון המסעדה וללכת ולעשות מסלול טיול באחת ממסלולי הטיול בנחל חרמון. מסלול אשר מלווה לא מעט מים אבל אסור להכנס למימי הנחל

בדרך ראינו מבנים עתיקים ומעניינים

טיול קליל ונחים במיוחד בימים חמים.
משם הלכו כל “החמולה” לאכול ב”מסעדה הלבנונית” שהוזמנה מספר שבועות מראש מכיוון שאנחנו היינו קבוצה גדולה מאוד ( כמעט סגרנו להם את כל המסעדה ) , היינו מעל 60 איש והרגשנו זאת כי השירות במסעדה היה מאוד איטי לאור המנות הרבות שהיו צריכות לצאת באותו מועד.

לסיכום:
אני מאוד אוהב את הגיבושים הללו, למרות שלא ישנים באוהלים מכיוון שיש ביננו מפונקים, עדיין האוירה והחברה עושה את שלה בשילוב עם טבע ירוק

ועוד משפט לסיכום, כאחד שמטייל הרבה בטבע, הטבע הוא שלנו. אם אנחנו לא נשמור עליו ועל הניקיון שלו אף אחד אחר לא יעשה זאת וככל שנראה לילדים שלנו כיצד שצריך להתנהג בטבע כך נגדל דור שונה מהדור הנוכחי .ולכן אודה שאתם יוצאים לטבע תצאו עם שקית זבל כדי לאסוף את הזבל שלכם ואם תראו זבל בדרך אל תתביישו להרים גם אותו גם כדי לנקות את הטבע וגם כדי לראות לילדים שלנו כי אפשר אחרת.

מי שנהנה מהקריאה של הפוסט ורוצה לשמוע על עוד טיולים בארץ ובחו”ל וסופ”ש של קמפינגים בארץ, מוזמן ללחוץ על “Like” בדף הפייסבוק מטיילים עם ערן

פוסטים זהים נוספים –

(Visited 264 times, 1 visits today)

4 Trackbacks / Pingbacks

1. סופ"ש גיבוש 2017 קבוצת כדורסל ברמת הגולן – ביה"ס שדה חרמון ומגוון טיולים מים ואופניים – מטיילים עם ערן
  2. טיול אופניים באגמון החולה – מטיילים עם ערן
  3. טיול אופניים באגמון החולה - מטיילים עם ערן
  4. סופ"ש גיבוש 2017 קבוצת כדורסל ברמת הגולן – ביה"ס שדה חרמון ומגוון טיולים מים ואופניים - מטיילים עם ערן