סופ”ש במדבר בצימר, זמן איכות עם הילדים – מדרשת בן גוריון, עין עקב ועין בוקק

השבוע לאחר שבועיים של לינה מחוץ לבית (יש פוסטים אחרים: צפיה בכוכבים במצפה רמון, קמפינג במשק לוי בשעל) אשתי הטילה וטו על יציאה לסופ”ש נוסף, אז החלטנו על הפרדת כוחות אני אסע עם הילדים למדבר לסופ”ש מיוחד, והיא תשאר לזמן איכות עם חברה שלה…
הרווח היה כפול שנינו נהנו וגם צריך לזכור מה זה להתגעגע מדי פעם 🙂

הסופ”ש הזה תוכנן כבר לפני מספר שבועות, עקב אימון כדורסל של הבן הגדול בשבת סגרתי לנו לילה בחמישי ולא בשישי, בנגבוס (אוטובוס שעבר הסבה לצימר), מקום אותו הכרנו בפעם הראשונה בסוכות שנה שעברה (יש פוסט על תיאור החופשה הזאת גם בבלוג) במדרשת בן גוריון
הפעם יצאנו מוקדם בצהרי היום חמישי כדי להספיק לעשות משהו גם ביום חמישי ולא להגיע לאזור רק שמחשיך, וכך הגענו בשעות אחר הצהריים למדרשה וקבלנו את המפתחות לאוטובוס שחנה מאחורי המדרשה.
להלן תמונות של המקום

ושל האוטובוס מבפנים

בשעות הללו היה ממש חם ולכן החלטנו לא להשאר בצימר אלא להמשיך לכיוון מצפה רמון לטיול קצרצר במנסרה, מקום מרשים מאוד עם אבנים מיוחדות.

פרטים – מנסרה מצפה רמון
וויז – מנסרה מצפה רמון
אורך המסלול – מדובר על טיול של פחות מקילומר ולוקח פחות משעה, תלוי בגיל הילדים.

מגיעים לתחתית הגבעה, עולים במדרגות רואים את האבנים וחוזרים בשביל המסומן למטה

משם המשכנו עוד כ100\200 עד לתצפית הנשרים ( מומלץ להגיע עם משקפת, אבל כנראה שלא תראו שם נשרים )

כשהגיעה השעה 18:00 הטמפרטורה החלה לרדת והלכנו לתצפית הקבועה שלנו במצפור המכתש בצמוד למרכז המבקרים מכתש רמון

התמזל מזלנו וראינו גם אימון של צוות החילוץ של הנגב בתרגיל חילוץ נפגעים במדבר, היה מעניין להסביר לילדים איך הם מבצעים את הפעולה המסובכת הזאת

משם המשכנו לדרך הפסלים כדי לתצפת על המכתש מכיוון אחר, האזור פשוט מדהים ביופיו בשעות אלו.

קצת תמונות שגרתיות מהמקום

לאחר הצפיה במכתש החלטנו לחזור לכיוון הצימר כדי להגיע שיש עוד אור ולמזלנו חזינו במראות יפים מאוד של יעלים שמתגודדים ביחד לקראת השקיעה בתוך המדרשה והן מחוץ למדרשה

מכאן המשכנו לטייל קצת על המצוק לכיוון מתחם הקשר של דוד ופולה בן גוריון

המקום היה יפה מאוד ובמיוחד שהגענו כבר בשעות הדמדומים וראינו מחזות יפים של יעלים המתחם

ובדרך חזרה החלטנו לעבור במרכז המסחרי של המקום ונהנו מפיצה מקומית

ומייד לאחר הפיצה נכנסו לערב ארוך של משחקי קופסא, הדבר היפה מכל ששמעתי בסיומו של אותו ערב היה משפט של הבת שלי: “לכמה שעות שכחתי שיש לי טלפון נייד”, מדובר על ילדה שמחוברת לצערי הרב לנייד שלה (במיוחד בחופשי הקיץ)

חמישי שישי בנגבוס עין עקב ועין בוקק (82)
לאחר לילה שקט התעוררנו בסביבות השעה 8:00 להסתובב קצת מחוץ לצימר ולצפות יופי של הנגב בצמוד למצפה דור אשר מכיל נדנדנה יפה מאוד על שמו של דור שנהרג בטיול בחו”ל

ואז ארוחת בוקר בצימר תוך כדי המשך משחקי הקופסא, רק שהפעם ניתן לראות בתמונה גם חביתות ועוד… ומשם ישר לקיפול הציוד ויציאה לדרך.
כרגיל היה מהנה מאוד הצימר, כן היתה לנו בעיה עם השירותים מכיוון שמדובר סה”כ על שירותים כימיים אבל ברגע שפניתי לפרח בעלת המקום הנושא טופל בהקדם

בסביבות השעה 10:00 התחלנו להתקפל לכיוון מעיין בשם עין עקב, אני כבר כמה שנים רוצה לנסוע לבקר שם , ברגל מדובר על הליכה לכל כיוון של 6 ק”מ שבדרך כלל אשתי מורידה אותי מזה. הפעם החלטנו לעשות זאת רכוב, נסיעה של 7 ק”מ.
קחו בחשבון שרכב פרטי לא יכול לנסוע שם ורק רכב 4X4 וגם ג’יפונים יכולים לעבור זאת, אבל סה”כ יותר חשוב אין הנהג נוהג ולא הרכב עצמו, את הדרך עברתי באיטיות והזהירות והגענו לאחר כ 40 דקות נסיעה לחניה מסומנת ומשם הליכה של 200 מ’ ברגל.
ניתן להגיע למקום ע”י חיפוש בוויז של עין עקב ( שימו לב, לא עים עקב עליון מכיוון שהכניסה לשם הינה מעין עבדת), בדרך עוד ראינו יעלים בשנתם….

המעיין הינו מקסים, צריך לקחת בחשבון שהוא עמוק מאוד כ-15 מ’, כך שמי שלא יודע לשחות מומלץ בחום שלא יכניס אלא אם הוא יגיעו מצופים, במקום יש גם מאין בריכה קטנה לילדים שכן ניתן לתת לילדים הקטנים לשכשך

לאחר כשעה של הנאה במים החלטנו להתקפל, מסתבר שזה היה בדיוק בזמן מכיוון שאנחנו היינו שם היינו דיי לבד במקום, וכאשר יצאנו בדיוק הגיעו 4 ג’יפים להנות מהמקום השמור היטב ונקי.

משם התכנון היה להתחיל להצפין בדרך הביתה אבל השעה עוד היתה יחסית מוקדם 13:00 ולכן החלטתי לנסוע לכיוון ים המלח כדי לבקר בעין בוקק ( מסלול אותו עשיתי עד כה פעם אחת לפני כ-4 שנים, ותמיד רציתי לחזור)
הדרך לעין בוקק לקחה לנו כשעה והנופים של ים המלח היו יפים מאוד לאורך הדרך אבל הטמפרטורה היתה לא לטובתנו כ 38 מעלות ולכן לקחנו איתנו הרבה מים

פרטים – שמורת עין בוקק
וויז – עין בוקק ואז מול ריכוז מלונות עין בוקק שבדרום ים המלח, יפנה אתכם שלט חום מערבה לעין בוקק. חונים בחניון הקטן שבצידו המערבי של הכביש
אורך המסלול – כ-2 ק”מ הלוך וחזור מסלול של עד שעתיים הליכה תלוי בהולכים.

המסלול עצמו הינו כיפי מאוד, אומנם בכניסה המים היו חמים אבל ככל שהתקדמנו במסלול והגענו לבריכות המים התקררו והיו נעימים מאוד, בהמשך המסלול היו שתי בריכות כאשר הבריכה האחרונה ליד המפל היה חביבה מאוד, המים במקום הינם צלולים לגמרי

כמו שציינתי המקום מדהים וחשוב לשמור עליו ככה.

לסיכום:
סופ”ש מדהים ואיכותי של אבא עם הילדים שלא יוצא לעשות כל פעם וצריך לנצל זאת כמה שיותר. אנחנו אומנים מטיילים הרבה אבל זה שונה שמטיילים בפורמט הזה.
האוטובוס מוצלח מאוד, עין עקב חוויה מקסימה ועין בוקק תמיד מתאים לימים חמים גם לפעוטות.
עוד נק’ קטנה, לצערי הרב יום למחרת הטיול ראיתי תמונות בקבוצה מסויימת בפייסבוק, שכנראה מטיילים אחרים שכנראה הגיעו אחרי הכינו לעצמם קפה במקום ( חבל שלא הזמינו אותי ) אבל את הכוסות ועוד בקבוקי שתיה הם השאירו במקום ובמקום לקחת את הכל איתם הם החליטו להשאר את הלכלוך למטיילים אחרים, ככה בדיוק אנחנו הורסים לעצמנו כל פינה יפה במדינה שלנו.
לכן אשמח שאם ראיתם לכלוך בטבע אנא קחו שקית זבל ותנקו זאת. אפילו אם זה לא אתם אבל כך נשאיר לנו את הטבע נקי , נדאג שחיות הטבע ימותו מאותם מוצרים (כמו שקרה כבר לא מעט בעבר, באזור נמצאו לא מעט יעלים שנחנקו מכל מיני מצרכים תוצרת האדם) וגם יותר מכל נחנך את הילדים שלנו לעתיד טוב יותר

מי שנהנה מהקריאה של הפוסט ורוצה לשמוע על עוד טיולים בארץ ובחו”ל וסופ”ש של קמפינגים בארץ, מוזמן ללחוץ על “Like” בדף הפייסבוק מטיילים עם ערן

(Visited 533 times, 1 visits today)