טיול ניווט ביער בן שמן

ככל הילדים גדלים קשה להוציא אותם מהבית בסופ”ש לטיולים, אנחנו אומנם משפחה שמטיילים  לא מעט אבל גם אצלנו הילדים מתחילים להשמיע “רעשים רקע” שלא רוצים לצאת לטיולים , הסופ”ש חפשתי משהו שיהיה קצת שונה אבל עדיין טיול כי צריך קצת טבע, אז הלכנו על טיול ניווט ביער בן שמן עם חברת עגור אשר מתאים גם ילדים ומבוגרים

אתמול בערב התחלתי לחפש מסלולי טיול, שתפתי את הילדים באפשרויות ולכל מה שהצעתי קבלתי תשובה שלילית בטענה שכבר טיילנו השבוע..
אז אכן נסענו לפני מספר ימים לנצרת אבל זה לא באמת טיול אלא רק ביקור לחוות את חויית הכריסמס.
אני ממליץ לקרוא עד הסוף, בסוף הפוסט מחכה לכם הפתעה בגין הנחה מיוחדת שסגרתי לקוראי הבלוג

לפתע נזכרתי שלפני מספר שבועות ראיתי שיש חברה שמקיימת אירועי ניווט משפחתיים וכבר מזמן רציתי להצטרף לכזה ניווט אבל אף פעם זה לא הסתדר, גם הרעיון של להוציא כסף על טיול שאני יכול לעשות לבד תמיד עלה לי בראש.
אבל הפעם אמרתי ששווה לנסות משהו שונה הצעתי לילדים את ההצעה והם דווקא התלהבו מההצעה וישר נרשמתי ניווט משפחות בקברי המכבים (יער בן שמן) עם חברת עגור

כתובת אתר החברה –
עגור ניווטים
לחברת מספר מסלולים ומספר אופציות לניווטים וכמו שציינתי אנחנו בחרנו את המסלול ביער בן שמן.

הפעילות עצמה
הבוקר קמנו בידיעה שלשם שינוי אנחנו נוסעים סה”כ 30 דקות ליער בן שמן וזאת בניגוד לכל נסיעות לטיול רחוקים בצפון.
שהגענו למקום עמי ושירה קיבלו אותנו בנעימות עם קפה , תה , עוגות ועוגיות וזאת כדי להתחיל את הבוקר בצורה נעימה יותר,  במקום היו גם עמדות יצירה לילדים הקטנים ומחצלות לטובת המשתתפים בטיול.

אז לאחר ששבענו קצת לפני תחילת המסלול נכנסו להדרכה קצרה על שימוש במפה שקבלנו וקצת על המצפן, אנחנו לא לקחנו את המצפן שלהם אלא השתמשנו במצפן של הטלפון הנייד.

אז מה קבלנו כדי לצאת למסלול
* מפה – עם סימון כל הנק’ במסלול והסבר מהי כל נק’
* חידון – לפי החג או המסלול הרלוונטי
* כרטיסיה כדי לנקב את הנק’ שנעבור בהם במהלך המסלול.

עמית בני הבכור בכיתה ח’ ,כבר למד בבית הספר במסגרת שיעורי שלח שימוש במפה וקצת ניווט לקח את המפה ויצאנו לדרך.

טיול ניוט ביער המכבים (13)
את אורך המסלול אנחנו קבענו בעצמנו, במפה שקבלנו היו כ-16 נ”צ ואנחנו החלטנו לעבור בכל הנק’, אני כרגע לא יודע להעריך כמה הלכנו ( באתר של החברה מצוין שהמסלולים נעים בין 1.5 ל 5 ק”מ) אבל אני מניח שעשינו את המקסימום.
אני יצאתי למסלול עם ילדי אשר הינם בני 10 ו 13 ,המסלול לא היה קשה ואפילו יחסית קל, הילדים שלי רגילים מסלולים יותר ארוכים וגם יותר אתגריים אבל היופי במסלול שפה הם הובילו את ההליכה, אחריות על הניווט היתה אליהם ולא כמו בכל הטיולים שאנחנו כמשפחה מקיימים שהם אני מנווט, ואז אפשר להאשים אותי שאני מנסה להאריך קצת את המסלולים, פה אמרתי להם שאם הם טועים אז האחריות על כך שהלכנו יותר ממה שצריך הינה אליהם.
כמובן שעשיתי להם ביקורות לאורך המסלול אבל היה יפה לראות שהם לוקחים אחריות גם עמית וגם שיר הקטנה  כאשר הם גם חלקו אחריות בניקוב הנ”צ שהגענו אליהם במהלך המסלול.

בתמונות שצרפתי מעל ניתן לראות איך ניתן לזהות נ”צ במסלול, הזיהוי מתבצע ע”י שלט עם הלוגו של החברה בצבע לבן וכתום כאשר בכל סימון יש את מספר הנ”צ וגם שאלה או רמז לחידון שקבלהו בתחילת המסלול.
בנוסף יש מחורר מיוחד שמתאים לדף שקבלנו בתחילת המסלול, להלן הכרטיסיה המנוקבת שהחזרנו בסיום המסלול

טיול ניוט ביער המכבים (20)
אז כמו שציינתי המסלול לא היה קשה יתר על המידה, אני מניח שלגלאים קטנים יותר זה יותר מאתגר.
באותו יום שאני הגעתי היו לא מעט משפחות שהגיעו עם ילדים קטנים ,אפילו תינוקות במנשא שהגיעו לחוות את החוויה השונה הזאת.
אני חושב שזה מקסים שהורים לילדים בגלאים כה צעירים מגיעים לפעילות מסוג זה.

אז כדי לא לקלקל לא אשתף את מפת המסלול אבל המסלול מגוון, מחפשים נ”צ במגוון סוגים: אבנים, מערות  , בורות , שיחים קברים ועוד…
להלן קצת תמונות המסלול עצמו.

הליכה בשטח פתוח

קצת מנפלאות הטבע ,גזעי עץ חתוכים

ועוד קצת תמונות לסיכום במהלך המסלול

ובסיום הניווט הילדים קבלו תעודה על הצלחה בניווט

אז כמה זה עולה (יכול להשתנות מטיול לטיול)
למשפחה גרעינית, תשלום מעל גיל 5

לחץ כאן כדי לקבל את הנחה

** ההנחה הינה פעילות לניווט אחת, מהניווט השני לא תינתן הנחה **

לסיכום
אז היו לי קצת ספקות בהתחלה אבל בסוף נהננו מאוד, הפעילות הורידה ממני את המחשבה על איזה מסלול ולאן צריך ללכת, הכל היה באחריות של החברה מצד אחד וצד שני הילדים הם אלו שניווטו ולא אני.
אומנם אנחנו לא השתמשנו בזה אבל עמי ושירה היו זמינים לאורך כל המסלול וראיתי כי לאורך היום מטיילים התקשרו אליהם במהלך המסלול להתייעץ ולשאול איך להגיע לנ.צ מסוימים וגם כדי לקבל עזרה בחידון…
אין ספק שאנחנו בעתיד נעשה איתם עוד ניווטים אני כבר סמנתי לעצמי את המסלול ביפו העתיקה שבטוח שנעשה אותו במתישהו בקרוב

ועוד משפט לסיכום, כאחד שמטייל הרבה בטבע, הטבע הוא שלנו. אם אנחנו לא נשמור עליו ועל הניקיון שלו אף אחד אחר לא יעשה זאת וככל שנראה לילדים שלנו כיצד שצריך להתנהג בטבע כך נגדל דור שונה מהדור הנוכחי .ולכן אודה שאתם יוצאים לטבע תצאו עם שקית זבל כדי לאסוף את הזבל שלכם ואם תראו זבל בדרך אל תתביישו להרים גם אותו גם כדי לנקות את הטבע וגם כדי לראות לילדים שלנו כי אפשר אחרת

מי שנהנה מקריאה של הפוסט ורוצה לשמוע על עוד טיולים בארץ ובחול וסופ”ש של קמפינגים בארץ מוזמן ללחוץ על “Like” בדף הפייסבוק שלי, מטיילים עם ערן

(Visited 547 times, 1 visits today)