שלוחת איילה ונחל שמרי

מסלול לא מוכר יתר על המידה באזור הכרמל עם נוף מדהים של הכרמל מתאים גם לילדים קטנים

במסגרת הטיולים שקיימנו שהילדים היו יותר קטנים, בחופשת ראש השנה החלטנו לנסוע לאזור הכרמל למסלול טיול אשר פחות מוכר, אשר נמצא סמוך לעמק מהר”ל הפורה.
המסלול משלב צמחיה ופריחה, מעיין, היסטוריה והרבה נוף.
מדובר על מסלול מעגלי, קצר וקליל, ומתאים גם למשפחות עם ילדים קטנים.

איך מגיעים –  רושמים בוויז חניון כרמלים, או שיורדים במחלף זכרון לכיוון מזרח . בצומת פורדיס פונים שמאלה לכיוון  חיפה. בצומת עופר פונים ימינה  לעבר כרם מהר”ל והמושב עופר. לאחר נסיעה של כמה מאות מטרים פונים ימינה אל הכביש המוביל לעבר מושב עופר. ממשיכים לנסוע וחולפים על פני חניון הזיתים משמאל וממשיכים עוד כקילומטר  עד אשר מגיעים לפניה ימינה לשביל עפר שלצידו חניון קק”ל בשם חניון כרמלים
אורך המסלול – 4 ק”מ

לאחר שהגענו לחניון אכלנו במקום בשולחנות הפקניק של המקום

טיול ראש השנה נחל שמרי 10.09.10 (1)
ומיד לאחר מכן התחלנו בטיול עצמו, ליד החניון ישנו שער גדול, שממנו מתחיל מסלול הטיול.
מתחילים ללכת בשביל בצבע הירוק ולאחר הליכה של מספר דקות מגיעים לעין איילה (בערבית עין ע’אזל),  שימו לב כי השתייה מהמים אסורה.

לאחר הביקור במעיין, נמשיך עם השביל אשר עובר בחורבות כפר ערבי שחרב במלחמת השחרור.
השרידם הללו מרמזים על אשר קרה במבצע שוטר בתאריך 24-25 ביולי בשנת 1948.
לאחר שאנחנו עוברים את החורבות הכפר אנחנו ממשיכים ללכת על שלחת איילה כאשר מצד ימין ניתן לראות הנוף המקסים של מישור החוף הכרמל, כאשר ניתן מרחוק לראות את הישובים הבונים ודור וכמובן את כל חממות שלהם.

לאורך כל המסלול ניתן לראות צמחים מסוגים כאלו ואחרים
לאחר הליכה של עוד קילומטר וחצי על השביל הירוק השביל יוריד אותנו מהשלוחה ונגיע למבנה אבן אשר נקרא  חרבת שמרי.
המבנה הנוכחי הוא מהתקופה העות’מאנית, מסוף המאה ה-16, ונראה כי שימש כמחסן.

סביב למבנה נמצאות מספר מערות, וככל הנראה הם שימשו למגורים

מהחורבה נמשיך על השביל הירוק עוד קטע קצר בירידה לעבר ערוץ נחל שימרי, וכאן מסתיים השביל הירוק.

מולנו יהיה גדר בקר ואנחנו נעבור אותה ומייד נפנה שמאלה לשביל המסומן בכחול ואיתו נעלה במעלה נחל שמרי. לאחר זמן קצר פונה השביל הכחול ימינה, אבל אנחנו נמשיך עם השביל הלא מסומן ישן בשתי הצמתים הבאים נפנה שמאלה , ולאחר עליה קלילה נשתלב לשביל המסומן בצבע שחור. לאחר כקילומטר אחד נגיע לקבר שייח’ בעל כיפה עגולה. אנחנו נקיף את הקבר מצד ימין ונרד לכיוון החניון הרכבים

לסיכום
מסלול מקסים המשלב צמחיה ופריחה, מעיין, היסטוריה והרבה נוף בהרי הכרמל אפשר לשלב בארוחת צהריים באחר מהכפרים שבאזור.

ועוד משפט לסיכום, כאחד שמטייל הרבה בטבע, הטבע הוא שלנו. אם אנחנו לא נשמור עליו ועל הניקיון שלו אף אחד אחר לא יעשה זאת וככל שנראה לילדים שלנו כיצד שצריך להתנהג בטבע כך נגדל דור שונה מהדור הנוכחי .ולכן אודה שאתם יוצאים לטבע תצאו עם שקית זבל כדי לאסוף את הזבל שלכם ואם תראו זבל בדרך אל תתביישו להרים גם אותו גם כדי לנקות את הטבע וגם כדי לראות לילדים שלנו כי אפשר אחרת

מי שנהנה מקריאה של הפוסט ורוצה לשמוע על עוד טיולים בארץ ובחול וסופ”ש של קמפינגים בארץ מוזמן ללחוץ על “Like” בדף הפייסבוק שלי, מטיילים עם ערן

(Visited 5,052 times, 1 visits today)