עין מטע טיול קצר קליל עם ארכיאולוגיה ומקור מים

במסגרת טיול גיבוש כיתה בשבת חפשנו טיול באזור הרי ירושלים, והמסלול הבא ענה בדיוק על הדרישה, טיול קצר וקליל אשר משלב טבע עם ארכיאולוגיה ומים

עין מטע

הטיול הבא משלב מגוון אטרקציות לילדים תוך כדי הליכה קלילה וקצרה.

איך מגיעים  ?

רושמים בוויז חורבת חנות או נוסעים על כביש 375 מעמק האלה ,נתיב הל”ה מזרחה. בק”מ ה-11 פונים צפונה, לחניון פיקניק קטן עם שלט של קק”ל: “יער מטע – שער חנות”.
בחניון מחנים את הרכב.

אורך המסלול

כ 2 ק”מ

מה עשינו בטיול ?

אנחנו התחלנו מפיקניק ליד החניה ומייד אחרי זה ניקינו את כל הזבל לפחים
מהחניה הולכים לחורבת חנות (ח’ירבת אל-ח’אן בערבית), הנקראת גם ח’אן מטע.
המקום משוחזר חלקית כאשר רצפה מכוסה בחול. אם תנקו בזהירות מעט מהחול,תוכלו לראות את רצפה צבעונית ומרהיבה מפסיפס , שריד מהכנסייה הביזנטית. לפני כמה שנים הפסיפס הושחט ומאז שוקם חלקית, ולכן כדי לשמור על הפסיפס אסור לדרוך עליו .

לאחר ההתרשמות מהפסיפסים אנחנו המשכנו ללכת מהחניון צפונה בשביל המסומן בצבע כחול ובפיצול השבילים השני, פנינו לכיון מזרח ועברנו לשביל המסומן בשחור.
השביל לקח אותנו בירידה לכיוון ערוץ נחל זנוח.ומשם ראינו מרחוק את עצי האקליפטוס הגדולים שבמעלה הנחל.

הסיבה שרואים את עצים וכל הירוק מסביב הינו מכיוון ששם נמצא עין מטע.
בדרך ניתן לראות מגוון פרחים וצמחים וכשמגיעים לתחתית המדרון נוכל לראות טרסות חקלאיות נטושות.

לאחר עוד הליכה חצינו דרך המסומנת בסימון אדום והמשכנו בשביל המסומן בשחור עד ערוץ נחל זנוח.
בערוץ הנחל השביל השחור הסתיים ולכן היינו צריכים לעבור למסלול הכחול ופנינו איתו ימינה (מזרחה). אפשר להמשיך ללכת עד שמגיעים לעצי אקליפטוס, שבצילם נובע מעיין איתן נחמד אשר נקרא עין מטע .
זה מקום מצוין להפסקה שתיה וקצת משחקים לילדים

מעין מטע חזרנו בדרך המסומנת כחול לכיוון מערב, ועברנו את הצומת השבילים ומכאן המשכנו בדרך המסומנת באדום  אשר הינה צמודה נחל זנוח. לאחר הליכה של כמה דקות מצד ימין ראינו מבנה עתיק, המבנה הזה הינו חורבת תנור (ממנזר צלבני לפני כמה מאות שנים)

לאחר מכן המשכנו לכיוון האטרקציה של הטיול אשר הינה המעיין הסודי.
המשכנו ללכת על השביל המסומן באדום  כששרידי המנזר מימינכם. כשהגענו לקצה המנזר ראינו מצד ימין צינור אפור וסימון שקוף המפנה שמאלה מהסימון האדום.
אנחנו המשכנו ללכת בשביל קצר אשר הוריד אותנו שמאלה, אל בין ענפי עצי  עד אשר נראה למול עיננו את פתחה של נקבת המעיין

המעיין מסתיים במערה חצובה שהמים נובעים מרצפתה .

לאחר שנהנו קצת מהמים חזרנו חזרה לצומת ממנה ירדנו והמשכנו לעלות במעלה השביל אשר מסומן בצבע האדום אשר בפועל מיועד לרכבי שטח עד אשר נגיע חזרה לחניון של הרכבים

מסלולים מומלצים באזור

אתרי קמפינג באזור

יייי

לסיכום

טיול קליל ונוח גם לילדים קטנים, השילוב של הפסיפס ושל הנקבה עושה את המסלול מיוחד מכיוון שאין הרבה מקורות מים באזור

ערן – מועדון של מטיילים

אחרי שעשרות אלפי מטיילים כבר נהנים מההמלצות וטיפים שאנחנו וגם מטיילים רבים משתפים בקהילת הטיולים שלנו קהילת הטיולים והקמפינג של ישראל ובדף שלי בפייסבוק
החלטתי ללכת לצעד הבא וגם לעזור לכולנו המטיילים להוריד את עלויות של:

וגם על ההטבות השוות שאני מארגן במסגרת המועדון – הטבות ומבצעים
עד כה אלפי משפחות הצטרפו והן כבר חסכו מאות שקלים בסופ”ש ובכלל ביום יום

רשימת הטבות בכל הארץ

(Visited 3,794 times, 1 visits today)