ריגה דצמבר 2016 – חופשת כריסמס זוגית

ריגה ,
הזמנת הכרטיסים לטיסה היתה ספונטנית, באותו זמן חפשתי טיסות לקיץ לכל המשפחה ולאחר שסגרתי חופשת קיץ בסלובקיה, פתאום וויז אייר פתחו יעד חדש לריגה בירת לטביה , שאלתי חבר שאמר לי שהמקום מאוד יפה אבל קר מאוד  באותם תאריכים, הרמתי טלפון לנעה אשתי שנתנה אור ירוק וכך בסביבות פברואר\מרץ הזמנתי כרטיס לאמצע דצמבר לריגה לחוות קצת כריסמס לראשונה מחוץ לגבולות ישראל, בעלות של 450 ש”ח לזוג הלוך חזור ותוספת 300 ש”ח למזוודות, כך שסה”כ הטיסות עלו לנו  760 ש”ח … מחיר הזוי לחלוטין .

יייי

ריגה יעד שונה מוזר ומיוחד לבילוי בכריסמס באירופה

אומנם ריגה זה לא ברלין, מדריד, לונדון , פראג או וורשה אבל מדובר על יעד שכדי לקחת אותו בחשבון .
נסענו לחופשה קצרה שישי צהריים עד שני לפנות בוקר.

אני בדרך כלל מתוכנן ומכין מסלול מסודר לחופשות שלנו אבל הפעם עקב חוסר מידע נרחב ברשת על היעד (למעט קצת בקבוצות בפייסבוק ) ,רק רשמתי נק׳ ציון חשובות במקום והחלטנו לזרום עם הטיול וזה מה שקרה.

טסנו עם וויזאייר בטיסה מפתיעה, לא בגלל החברה וויזאייר אלא בגלל שיכולתי יכול לספור על יד אחת כמה דוברי השפה העברית היו איתנו על הטיסה , רוב הנוסעים היו עם דרכונים זרים ודוברי לאטבית או רוסית ( יכול להיות שאני קצת טועה והיו שם ישראלים אבל דברו שם רק רוסית ) בדרך חזרה היו כבר יותר.

העיר העתיקה בריגה

העיר העתיקה בריגה הינה קטנה יחסית , הליכה מצד אחד לצד השני לוקחת בהליכה בסביבות 20 דקות.
היופי בעיר שהכול קרוב, ונכון לימים אלו יש בעיר כ 4 שווקי חג מולד קטנים שהמרחק ביניהם הוא עניין של דקה\ שתיים הליכה , השווקים לא עמוסים באנשים בניגוד למה שקורה בערים שציינתי בהתחלה אבל יש לזה גם יתרון , הבנתי מהתושבים שם שבכל סופי השבוע העיר מתרוקנת כי כל התושבים נוסעים ליערות וכפרים מסביב לריגה אני מניח ששבוע הבא בכריסמס עצמו זה יהיה שונה

מה עושים בריגה ? להלן תיאור החופשה שלנו

יום 1:

אחרי נחיתה בשעות אחרי הצהריים לאחר טיסה מאתגרת במזג אויר לא אידאלי לטיסה נסענו ישר למלון שנמצא ממש במרכז העיר העתיקה, זה היה מצוין מכיוון שיכלו לצאת לשוטט בשווקי הכריסמס המקסימים שפזורים ברחבי העיר, כאשר היה יתרון אחד ענק על פני שאר ערי אירופה, השווקים לא מפוצצים ואפשר ללכת ברוגע ובנחת ברחובות העיר העתיקה

יום 2:

את הבוקר התחלנו עם סיור מקסים של שעה וחצי בעיר העתיקה בחברה שעושה טיולים חינמיים כמו בשאר ערי אירופה כאשר המדריך היה תומס ואני שמח שעשינו זאת.
אנחנו עשינו סיום עם החברה הזאת – http://bit.ly/2L7uVaP סיור חינם אבל כמו בשאר סיורים הזהים באירופה רצוי ונכון לשלם  טיפ למדריך\מדריכה בסיום הסיור עצמו, בדרך כלל זה 20 יורו לאדם

למדנו דברים רבים שלא היינו יודעים ו/או לומדים במידה והיינו מטיילים לבד, תומס העביר את הסיור בצורה מקסימה ושילב את כל המשתתפים שהיו מכל בעולם בסיור כדי שהסיור יעבור בהנאה

השוק המרכזי בעיר ריגה

לאחר מכן הלכנו שוק המרכזי בעיר – מדובר על שוק המתרווח על 5 הנגרים גדולים ועוד שטח של דוכנים מחוץ להנגרים, מומלץ להגיע להסתובב להריח את הריחות ולהסתובב עם התושבים במקומיים, צמוד לשוק יש שתי קניונים נחמדים , לא השקענו שם יותר מידי זמן ולכן אני לא יכול לומר שראיתי שם מחירים ששווה להגיע במיוחד

בר מיוחד במרכז העיר

בשעות הערב הגענו לבר המומלץ בעיר במלון  skyline bar בקומה 26 , מדובר על בר\מסעדה שנמצא במקום מאוד גבוה באמצע העיר ניתן לבצע תצפית של 360 מעלות על כל העיר
ולסיכומו של היום המשכו להסתובב בשווקי הקריסמס בעיר כאשר הטמפרטורה היתה “סבירה” כ 0 מעלות

יום 3:

יום בסימן יהדות ריגה

בוקר קריר מאוד עם 2 מעלות, התחלנו את הבוקר בקצת היסטוריה יהודית מרגשת ומתלתלת ברחבי העיר.
התחלנו בסיור במוזיאון הגטו (כניסה חינם וחופשית לכל מי שמעוניין) כולל שחזור של קרון רכבת, בית קברים אומנם מוזיאון לא גדול אבל עושה את שלו ומראה מה יהודי האזור חוו … לאחר מכן המשכנו לסיור במוזיאון לתולדות היהדות בלטביה אשר מתעד את כל תולדותינו עם עוד נגיעות של השואה, היה מעניין מאוד אומנם לא פשוט. בעיר יש גם בית כנסת אבל לא הספקנו לבקר בו

המשך נטול בסממנים יהודיים

אחרי כמה שעות מתלתלות עם היסטוריה יהודית המשכנו עם היסטוריה אבל לא יהודית בסיור במוזיאון ה KGB מוזיאון נחמד קצת רחוק ממרכז העיר העתיקה כ 15/20 דקות ברגל
מומלץ בחום להגיע בשעות בהם שיש הדרכה באנגלית מכיוון שבלי הדרכה זה יהיה סתם להסתובב במוזיאון בלי באמת להבין מה רואים שם.

בדרך חזרה למרכז העיר נכנסו לכמה כנסיות מרשימות לעוד כמה שווקים קטנים בדרך , קצת בבושקות, תעלות יפות (במועד הזה עדיין לא קפואות) וכדי להתחמם קצת עשינו גיחה לקניון

בערב נכנסו למסעדת אבירים מימי הביניים בשם רוזנגראלס (Rozengrāls) בעלת אוירה מיוחדת מאוד, עם הופעה ואוכל מיוחד, אם זאת צריך לדעת מראש שיש שם רק כ 3-4 מנות וזהו ומי שבררן כנראה שלא ימצא שם משהו לאכול כמו כן המנות לא זולות

מידע על העיר ריגה

תחבורה

תבדקו מראש האם אתם בכלל צריכים להשתמש בתחבורה ציבורית למעט המונית משדה התעופה.
האוטובוסים והמוניות זולות אבל אנחנו בפועל לא השתמשנו בהם מכיוון שעשינו הכל ברגל למעט אותה נסיעה וחזרה מהשדה

מסעדות ובתי קפה ובילויים

בעיר יש מגוון של מסעדות, מסעדות מקומיות , פיצריות , מסעדות אסיאתיות ,מסעדות בשר ובתי קפה בעיר שתי רשתות (coffee costa , coffee double ) ומספר פאבים.
אנחנו ניסינו את רשת  מסעדות לידו שהקונספט שם הוא הגשה בבופה והיה נחמד מאוד ומסעדת אבירים שהקונספט והאווירה היה נחמד אבל התפריט שם היה דליל ופחות התחברנו
מבחינת אוכל לא מצאתי מאכלים מקומיים מעניינים מיוחדים
כמו כן ראיתי שיש קזינו בעיר כנראה שלשם הלכו רוב הישראלים שהיו איתי בטיסה כי לא ראינו אף ישראלי במשך כל החופשה בעיר

מזג אויר

בזמן השהייה שלנו הטמפרטורה הייתה בין 0 ל 2- מעלות.
היה קר אבל היינו לבושים עם  3 שכבות: חולצה טרמית, סווטצר פליז ומעיל מחמם
לנשים בדרך כלל יותר קר אז צריך טייץ טרמי ועוד מכנס מחמם , 2 זוגות גרביים ונעליים מחממות אבל צריך לקחת בחשבון שנכנסים לקניון ואו מסעדה צריך להתחיל לקלף שכבות כי חם מאוד בקניונים ובמסעדות

לינה

מומלץ לישון בתוך העיר העתיקה כדי שהכול יהיה קרוב, אנחנו ישנו במלון 4 כוכבים לא יקר שנמצא באמצע העיר וכל אטרקציה במרכז העיר היה בהליכה של כמה שניות שמו היה hotel justus,
שם המלון – hotel justus
איך מגיעים – https://goo.gl/maps/X6UnmXjg4uN2

Booking.com

חוץ מהמיקום המצוין השירות היה טוב, המלון היה נקי והקור מבחוץ לא הורגש וארוחת הבוקר היתה ארוחה אירופאית טיפוסית לא יותר

קניות

לא נסענו בשביל קניות וידענו שהמחירים לא אמורים להיות אטרקטיביים וכך היה , אשתי מצאה  פה ושם קצת נעליים זולות ומעילים . אבל בפועל שלא השקענו יותר מידי זמן בשיטוט בחנויות ולא נסענו למרכז המסחרי שם יש את כל החנויות הגדולות

עלויות

טיסה
טסנו עם וויזאייר בעלות של 750 ש״ח לזוג כולל מזוודה של 23 קג לבטן המטוס לשתי הכיוונים.

מלון
עלות לזוג ל 3 לילות ב 250 יורו

ארוחות
אכלנו במסעדות בעלות של בין 20-30 יורו לארוחה למעט במסעדת אבירים שהעלות למנה היה בסביבות 20 יורו ויצאנו מלאים מכל מסעדה כמובן שיש מסעדות יקרות יותר אבל זה לא משך אותנו
לרוב האתרים הכניסה היתה חופשית או בעלות סמלית

הסעה
הסעה מהשדה למלון עלתה לנו במונית ירוקה 13 יורו כאשר בחזרה הזמנו מונית מהמלון בעלות של 17 יורו ( הבנתי שהייתי יכול להזמין מונית ב 7 יורו )

לסיכום

אנחנו חיפשנו חופשה קצרה עם עלות נמוכה שנוכל לחוות את הכריסמס וקצת להתנתק מהשגרה וזה ענה לנו על זה בגדול.
ריגה מדהימה ביופיה המיוחד, אין כמעט הומלסים ורחובות נקיים מאוד, מומלץ לטוס לפני שיהפוך ליעד פופולארי יותר של עמנו וכל המחירים גם יעלו
אם יש לכם עוד מספר ימים תצאו מריגה כי ביומיים אפשר למצות את העיר והבנתי שיש מקומות יפים מחוץ לעיר

אומנם ריגה זה לא לונדון, ברלין או ברצלונה אבל עדיין חוויה להיות בתקופה הזאת בחול, מי שמעוניין לטוס לשם מוזמן לדבר איתי

סה״כ העלות כולה עלתה בערך כמו 2 לילות של צימר מוצלח בצפון

Booking.com

מעוניינים לקבל המלצות וטיפים לטיולים ?

רוצים לדעת למה זה מומלץ, הכל בקישור הבא – https://traveling-with-eran.com/why-do-we-need-newsletter
אתם מוזמנים להירשם בטופס הבא

מי מעוניין להמשיך לעקוב לשמוע על עוד טיולים בארץ ובחול וסופ”ש של קמפינגים בארץ מוזמן ללחוץ על “Like” בדף הפייסבוק שלי, מטיילים עם ערן

בתקופה האחרונה הקמנו גם קבוצות נוספות, מוזמנים להצטרף ולשתף עם חברים נוספים

משפחות וזוגות מטיילים ונהנים בחו”ל
סלובקיה פולין מטיילים ונהנים – הרי טטרה ,גן עדן הסלובקי,זאקפונה וקרקוב ועוד
בלגיה מטיילים ונהנים – בריסל,ברוז ארדניים והסביבה

(Visited 4,114 times, 1 visits today)