טיול בתל יזרעאל ונחל הקיבוצים ביום שרבי

בסופ”ש הטמפרטורה היתה גבוהה מאוד ואף היה שרב, חשבנו לאן לנסוע ולטייל והיה ברור שזה יהיה טיול מים, בסוף החלטנו על נחל הקיבוצים ולא טעינו

השבת יצאנו לטיול ביחד עם חברים טובים לטיול רטוב באזור עמק יזרעאל.
יצאנו מהמרכז בבוקר ועצרנו לאכול ארוחת בוקר בתל יזרעאל. במקום יש תצפית יפה לעבר עמק יזרעאל , אנדרטה לזכר חטיבת יפתח של הפלמ”ח ופינות ישיבה לפקיניק וגם עמדה נגישה

פרטים – תל יזרעאל
הגעה למקום – https://goo.gl/maps/NWRu1A9fTW12

לאחר ארוחת הבוקר המשכנו ביעדנו לכיוון נחל הקיבוצים.
פרטים – נחל הקיבוצים
הגעה למקום – https://goo.gl/maps/Zyq7agjq8Ns

חנינו בחניה של פארק במעיינות התארגנו על ציוד נגד מים, בטיול מומלץ לקחת רק מה שצריך, כל מה שיוצא לדרך נרטב ו\או ירטב בצורה כזאת או אחרת.
חשוב לקח הרבה מים, קרם הגנה , כובעים , סנדלי הליכה במים, מצופים לילדים הקטנים , ומי שמעוניין מומלץ להביא גם מזרון ים ו\או אביזרים נוספים שהילדים יוכלו לצוף איתם.

בתחילת המסלול המים נראים כאילו אנחנו נמצאים בחופים של תאילנד

המסלול היה מהנה מאוד, יש מקומות שהמים עמוקים גם עבור מבוגרים וצריך לקחת זאת בחשבון

לאורך המסלול יש 2 מגלשות מאבן , חוויה לילדים אבל צריך לקחת בחשבון שהמגלשה הראשונה אומנם כיפיית מאוד אבל ביציאה ממנה יש זרימה ותמיד כדי שיהיה מבוגר שיתפוס את הילדים

לאחר המגלשה האחרונה יש בריכות שכשוך ושולחנות ישיבה

נחל הקיבוצים 9.9 (7)
במקום היו שתי דברים שפחות מצאו חן בעיני

1.  לצערי הרב זה אנחנו המטיילים,  כמות הזבל שראיתי לאורך המסלול בתוך המים היתה הזויה וחבל שאנחנו לא יכולים לשמור על הטבע שלנו כמו שהוא שומר עלינו (לצערי הרב לא הבאתי למים שקיות זבל לאסוף זאת, אם זאת כנראה שכל כמות של שקיות שהייתי מביא לא היתה מספיקה כדי לאסוף את כל הזבל במקום).
2. בבריכות השכשוך התיישבו להם שתי צעירים עם רמקול ונרגילה, שמעו מוזיקה בווליום חזק מאוד, ולא משנה כמה אמרו להם להחליט הם לא התייחסו לאף אחד והתחילו גם לזרוק פחיות בירה סביבם, פשוט אלימות כלפי הסובבים (גם אם זה לא היה משהו פיזי)

לסיכום:
מסלול מומלץ מאוד ליום חם, מסלול כיפי מאוד לילדים ולהורים ביחד.

ועוד משפט לסיכום, כאחד מטייל הרבה בטבע, הטבע הוא שלנו. אם אנחנו לא נשמור עליו ועל הניקיון שלו אף אחד אחר לא יעשה זאת וככל שנראה לילדים שלנו כיצד שצריך להתנהג בטבע כך נגדל דור שונה מהדור הנוכחי .ולכן אודה שאתם יוצאים לטבע תצאו עם שקית זבל כדי לאסוף את הזבל שלכם ואם תראו גם זבל בדרך אל תתביישו להרים גם אותו גם כדי לנקות את הטבע וגם כדי לראות לילדים שלנו כי אפשר אחרת.

מי שנהנה מקריאה של הפוסט ורוצה לשמוע על עוד טיולים בארץ ובחול וסופ”ש של קמפינגים בארץ מוזמן ללחוץ על “Like” בדף הפייסבוק שלי, מטיילים עם ערן

(Visited 3,932 times, 1 visits today)