טיול רכוב לדרך הפסלים ביער צרעה-הנשיא

טיול רכוב

הפעם המלצה על טיול רכוב מומלץ מאוד למי שמחפש לא להתאמץ ולטייל אבל ללא הליכה, מסלול נחמד מאוד בהרי ירושלים עם תצפיות , פסלים ונגיעה יהודית

בוקר יום שבת, השבת קבלתי וטו על טיול רגלי, אבל לא וויתרתי. ולכן חיפשתי מקום לטיול שנוכל לצאת כל המשפחה ביחד.
הטיול שנבחר היה טיול רכוב לדרך הפסלים ביער צרעה-הנשיא. יצאנו לטיול באמצע מרץ מועד פריחת הרקפות והמקום ההיה הומה ברקפות, סה”כ 8 ק”מ של טיול רכוב אשר מתאים לכל רכב אשר לקח בסביבות השעתיים

פרטים – דרך הפסלים

פרטי הגעה – כביש 44 מצומת שמשון צפונה. כ-200 מטר אחרי סימון הק”מ ה-2 ישנה פניה שמאלה (דרומה) דרך עפר מסומנת שחור, עם שילוט לדרך הפסלים ויער צרעה. כאן מתחיל הטיול.

לאחר הפניה ישנם שולחנות פיקניק וניתן לשבת ולאכול שם את ארוחת הבוקר בצמוד לרקפות

לאחרי 300 מטר הדרך מסתעפת שמאל בשביל המסומן באדום.
אנחנו ממשיכים עם הסימון השחור דרומה ועוצרים לתצפית נוף ליד פסל ששמו “חלון לנוף”. ממנו ניתן לראות את עמק איילון וצומת נחשון

טיול רכוב

משם ממשיכים עוד כשני ק”מ על השביל השחור ואז פוגשים פסל נוסף, “עוצמה”
אחרי כ-500 מטר מגיעים לצומת שבילים, שמצידו השמאלי ניצב פסל מעניין של “חייזר”, ואז פונים שמאלה ועולים עם השילוט כ-500 מטר נוספים, עד מצפה צרעה .
מדובר על עמדת תצפית יפהפייה, וניתן לצפות בעמק נחל שורק והרי יהודה.  במלחמת העצמאות נכבש הכפר, ששמר על שמו הישן “צרעה”

לאחר מתיחת הרגליים בתצפית חוזרים לרכב. וכעת ממשיכים בירידה ופונים שמאלה, ובצומת השבילים הבא ממשיכים ישר עם דרך מסומנת אדום. נסיעה של כ-400 מטר מובילה לצומת דרכים שלצידו מתחם פקניק . כעת ניתן לצאת למסלול רגלי מעגלי, בן כ-800 מטר, בתל צרעה.
אשר מוביל לקברו של שמעון הגיבור וקצת מערות מסביב

לאחר ביקור בקבר ממשיכים עם הסימון השחור לכיוון מערב בדרך מצאנו מתקן משחקים לילדים

טיול רכוב

ולאחר כ-800 מטר פונים בצומת הדרכים שמאלה לדרך מסומנת ירוק, עם השילוט לצרעה. לאחר כ-2.5 ק”מ מגיעה הדרך הירוקה לחניון יפה ומסודר.
במקום יש שביל רגלי עם שלטי קק”ל לעבר תצפית יפה להרי יהודה, יישובי ההר, שפלת החוף ובעיקר למנזר דיר ראפאת, המתנשא בכיוון דרום-מערב.

בירידה מהתצפית אנחנו המשכנו לכיוון הכביש ויצאנו מדרך העפר כדי לסיים את הסיור .

לסיכום
טיול רכוב מקסים מומלץ בעיקר בתקופת פריחת הרקפות במרץ, עם זאת מתאים בכל עת בגלל הנופים ומזג האויר שיש באזור

ערן – מועדון של מטיילים

אחרי שעשרות אלפי מטיילים כבר נהנים מההמלצות וטיפים שאנחנו וגם מטיילים רבים משתפים בקהילת הטיולים שלנו קהילת הטיולים והקמפינג של ישראל ובדף שלי בפייסבוק
החלטתי ללכת לצעד הבא וגם לעזור לכולנו המטיילים להוריד את עלויות של:

וגם על ההטבות השוות שאני מארגן במסגרת המועדון – הטבות ומבצעים
עד כה אלפי משפחות הצטרפו והן כבר חסכו מאות שקלים בסופ”ש ובכלל ביום יום

רשימת הטבות בכל הארץ

(Visited 1,366 times, 1 visits today)