חמישי שישי קיץ של כוכבים במצפה רמון

הסופ”ש החלטנו לנסוע לראות מטאורים נופלים באזור הדרום לאור מטר הפרסאידים (כוכבים נופלים).

כמו בכל קיץ, כדור הארץ חולף בשובל הרסיסים שהותיר אחריו השביט המכונה “סוויפט טאטל” (SWIFT-TATTLE), רסיסים אלו חודרים אל האטמוספירה שלנו ויוצרים מראה מרהיב של “כוכבים נופלים”.
החלטנו לנסוע למצפה רמון כדי להתרחק מזיהום האור שיש במרכז, לצערנו הרב לא “זכינו” לראות מטאורים נופלים אבל צברנו חוויות אחרות.

לשם שינוי יצאנו ביום חמישי ולא בשישי כי לעמית בננו הבכור היה אימון כדורסל בשבת על בוקר ולא רצינו לפספס את שתי האירועים.
יציאה אחרי צהריים בחמישי לאחר העבודה ונסיעה ארוכה של כשעתיים וחצי למצפה רמון
לפעילות של קיץ של כוכבים ממצפה רמון

שם הפעילות – קיץ של כוכבים במצפה רמון
אתר אינטרנט – http://www.negevtour.co.il/stars2017
כתובת – דרך הבשמים מצפה רמון
שעות פעילות – סופי שבוע של אוגוסט 2017
מתוך מגוון האטרקציות שהיו בפעילות בחרנו מספר אטרקציות מגניבות מאוד.

לאחר נסיעה ארוכה הגענו בדיוק בזמן פעילות של טיול לילה בשעה 20:30 , טיול בעקבות חיות הלילה של המדבר וסיפורי כוכבים + “ספארי” עקרבים , סיור מקסים של שעה וחצי עם מדריך שנראה מאוד מחובר לאזור ומתאים מאוד לסיורים עבור ילדים.
התחלנו ללכת לתוך המדבר החשוך עם פנסים (בעיקר מוסווים עם מנורות בצבע אדום) ישר בתחילת הסיור ראינו שועל צעיר שרדף אחרי חתולה מקומית

עצרנו קצת לזהות עקבות של חיות וללמוד על חיות המדבר

ואז זיהינו קצת עקרבים עם פנס אולטרה סגול שהמדריך הביא איתו לסיור

העקרבים היו גאולת הכותרת של הסיור הזה, הילדים בעננים שזיהו את העקרבים הצהובים  או בשמם האמיתי – עקצן צהוב.
במהלך הסיור ראינו מספר עקצנים במגוון גדלים, קיווינו לראות עוד מחיות המדבר מכיוון ששעות הפעילות של חיות המדבר הינם בלילה אבל לא זכינו לראות חיות אחרות, אבל כן למדנו כי ככל העקרב יותר קטן כך הפגיעה שלו יכולה להיות יותר קשה ולכן צריך להיזהר מאוד מעקרבים הקטנים, שבפועל נראים כה קטנים חמודים.
לאחר הסיור המשכנו בפעילות צפיה בכוכבים ובירח בתוך מתחם רובע הבשמים שהוחשך לגמרי לטובת האירוע כמו כן היה איסור הכנסת כלי רכב לאזור

וקצת פעילויות נוספות

כוכבים במצפה רמון (32)

ולאחר מכן המשכנו לכיוון מקום הלינה שלנו בתוך מתחם הבשמים, אורחן רובע הבשמים

שם המקום – אורחן רובע הבשמים
אתר אינטרנט – אורחן רובע הבשמים

האורחן הינו ממוקם בתוך רובע הבשמים ומכיל בתוכו שני סוגי אירוח, לינה בחדרים ולינה בסוג של מאהל בדואי.
במקור חפשתי לישון באתר בקמפינג אבל בגלל שחפשנו מקום לינה צמוד לאירוע הלכנו על לינה באורחן במאהל הבדואי שלו.
אנחנו בדרך כלל לא ישנים במאהל בדואי, אלא רק עם האוהלים שלנו ולכן הבחירה הזאת מראש היתה קצת בעייתי עבורנו ולא הייתי שלם איתה.
שהגענו למקום בהתחלה חטפנו הלם מסוים כי בפועל לא מדובר במאהל בדואי בטבע אלא מבנה עם חצר.
קצת על המקום, כמו שציינתי האורחן נמצא בתוך רובע הבשמים, בכניסה לאורחן יש מתחם ציבורי לכל הלנים במקום. ומסביב למתחם הזה ישנם חדרי השינה והלינה במאהל הבדואי הינה בחצר של המבנה. שם הוקם מאין אוהל מאולתר מצופה בבד של אוהל וישנם מחיצות של בדים שחוצצים בין האורחים ( זה בדרך כלל מה שקורה במאהל בדואי וזה לא הפתיע אותנו ).
ההלם שלנו היה האילתור של זה (כך אנחנו חשנו) כיוון שזה נראה בהתחלה כמו הוסטל בדרום אמריקה ( לא הייתי שם מעולם אבל זה היה הדימיון שלי ), במסגרת המחיר ששלמנו קבלנו מתחם שלנו עם מזרונים וכריות היינו צריכים להביא מהבית רק מצעים עם פוך בגלל שקר שם בלילה

קצת תמונות של המקום מבפנים ומבחוץ

חוץ מהלם שלנו’ המקום מסודר, שירותים, קלחות , מטבחון לאורחי המקום ויש גם מסעדה קטנה ששם גם אכלנו את ארוחת הבוקר שהזמנו מראש במקום, חביתות,שקשוקות, לחמים קפה ,סלט ועוד…
כמו כן יש מספר שולחנות ישיבה עם משחקים , אצלנו ישר התלבשו על שולחן הדמקה

סה”כ למרות ההלם הראשוני בסוף זאת היתה חוויה נחמדה ( אומנם העלות לא קטנה לסוג כזה של אירוח ).
בעל המקום שרון מקסים, נחמד מאוד והיה נחמד מאוד לדבר איתו, הבחור מנגן בלהקה במקום וחבל שלא הספקנו לראות הופעה שלו.
המקום עובד גם עם booking וגם עם Air B&B

לאחר ארוחת הבוקר ביום שישי בבוקר, החלטנו להמשיך לפעילות הבאה שלנו והחלטנו ללכת לפעילות חץ וקשת מדברי, לצערנו הרבה הגענו ללא רישום מראש והמקום היה עמוס ולכן החלטנו לוותר הפעם על המקום, בשאיפה שמתישהו בעתיד נוכל לבקר שם שוב.
משם המשכו לדרך הפסלים עם תצפית על מלון בראשית והכביש בדרך לאילת ואפילו זהיתי את המסלול של שביל ישראל שאני מניח שעוד השנה אגיע לשם במסגרת הטיולים שלי בשביל ישראל

משם המשכנו בתצפית הקבועה שלנו על המכתש

פגשנו מספר יעלים ליד תחנת הדלק שהחליטו לטפס על מכונית ולאכול גזע של עץ

לאחר שסיימנו במצפה רמון החלטנו להתחיל להתקדם לכיוון הבית ולהצפין לכיוון              צריף בן גוריון, במדרשת בן גוריון בקרנו לא מעט בשנים אחרונות והפעם החלטנו לבקר
בצריף וזאת במסגרת הכרטיס ששילמנו ולא טעינו בבחירה המקום מקסים

שם הפעילות – צריף בן גוריון
אתר אינטרנט –  http://www.shimur.org/ben-gurion
כתובת – קיבוץ שדה בוקר
שעות פעילות – א’-ה’ 8:30-16:00
שישי וערבי חג 08:30-14:00
שבתות וחגים 10:00-16:00
יש להגיע עד כשעה לפני הסגירה

במקום היה הסבר על הצריף עצמו וסרטון על בן גוריון ולמה החליט לרדת ולגור בשדה בוקר, הסרטון היה מעניין וריתק את הילדים.
לאחר מכן עשינו סיור בצריף

כוכבים במצפה רמון (60)
סיירנו בתוכו בליווי דפי פעילות מענינים לילדים

במתחם עצמו יש גם מגוון מצגים על מבנה הנגב והסביב לפי מרחק וגובה

סיימנו את הסיור בשעת הצהריים ומשם המשכנו לארוחת צהריים בדרך והגיע הביתה בשעות אחרי הצהריים.
סה”כ חופשה קצרה וחוויתית מאוד עבור המשפחה שלנו.
אני ממליץ לכולם חופשה מסוג זה לכולם, אנחנו חזרנו הביתה עייפים אך מרוצים

נ.ב
אם אתם מחפשים מקום לצפות במטאורים כנראה שפה זה לא המקום ועדיף לחפש מקום מבודד בנגב או לחכות שבוע שבועיים

מי שנהנה מקריאה של הפוסט ורוצה לשמוע על עוד טיולים בארץ ובחול וסופ”ש של קמפינגים בארץ מוזמן ללחוץ על “Like” בדף הפייסבוק שלי, מטיילים עם ערן

(Visited 939 times, 1 visits today)