טיול מעיינות ברמת הגולן- עינות סלוקיה ובריכת אניעם

השבוע החלטנו שאנחנו כבר לא יוכלים לראות יותר את הבריכה המסודרת שאנחנו הולכים עליה ביום יום בימי הקיץ החמים,ושאנחנו מעוניינים לנסוע לכיוון רמת הגולן להשתכשך במים הצוננים שבאזור. חברים טובים הצטרפו אלינו לנסיעה וכך התחלנו נסיעה ביום שבת בבוקר לרמת הגולן

קמנו מוקדם בבוקר בשעה 7:00 כדי להספיק לצאת לקראת הנסיעה צפונה הארוכה ולהכין את ארוחת הבוקר לעצירה הראשונה בורקסים,ביצים ,ירקות וג’חנון (שהחברים הביאו)
לאחר שעה נסיעה יציאה מכביש 6 ומספר דקות לפני יקנעם עשינו את העצירה הראשונה שלנו, אשר היתה עצירה לטובת ארוחת בוקר ולהתעננות על הבוקר.
לאחר ההפסקה המשכנו בנסיעה צפונה עוד כשעה לפחות לכיוון עינות סלוקיה או בשמו השני עינות עדן. הגעה לפי ההסבר הבא נוסעים על כביש 87 לכיוון רמת הגולן, חולפים על פני צומת יהודיה, וכ-500 מטרים אחרי צומת קצרין דרום, מול כניסה לבסיס צבאי, פונים ימינה למגרש חנייה או פשוט לרשום בוויז עינות סלוקיה.
זאת לא הפעם הראשונה שלנו פה אומנם של החברים שלנו כן אבל תמיד כיף לחזור למקום הזה בעל מימיו הקרים ומספר הבריכות בדרך לבריכה הגדולה.
המים הנובעים מהצינור הינם מים של חברת מי עדן ,והיא הינה בעלת הזיכיון לשימוש במים של עינות סלוקיה. היא שואבת את המים ומבקבקת אותם במפעל שלה הנמצא בקצרין. בתמורה, דאגה החברה לפתח את המעיינות כאתר תיירות
המקום מקסים

המקום מיוחד עם שחי פטל וסרטנים במים המעין

ועל הדרך זהינו את צינור המים של המים שבהם אנחנו רחצנו באותו זמן.

בלינו במקום כמעט שעתיים, כולל מעבר בכל מגוון הבריכות וצילומי טבע

לאחר שעתיים ולאחר שהבריכה הגדולה התחילה להתמלא החלטנו להמשיך ליעד הבא שלנו אשר היה בריכת אניעם.

איך מגיעים: נוסעים בכביש 808, כ-350 מטרים מצפון לצומת אניעם, היכן שערוץ נחל חוצה את הכביש, מחנים את המכונית בצד הכביש. הולכים מערבה, נכנסים בפירצה בגדר מכלאת בקר והולכים בשביל לעבר קבוצת עצי האיקליפטוס.
שהגענו למקום גם לא היינו לבד אבל תמיד היתה שם תחלופה, כמו כן היו מספר חברה שעשו שם את הלילה עם אוהלים.

החלטנו להכנס למים הצוננים אשר הגיעו על למותני וכמובן שהילדים הצטרפו עלינו והלכו להתנדב עם הנדנדה שתלויה על העץ.
האוירה היתה כיפית מאוד ולא היה הרבה רעש נראה כאילו אנחנו היינו שם עם המקומיים שזה סוג של המפלט להגיע ולהרגע במים הזורמים של הבריכה.

לקראת שעות הצהריים התחלנו להקפל הביתה וכמובן אי אפשר לסיים טיול כזה ללא ארוחת צהריים מאוחרת אצל “נימר” כאשר לבסוף קינחו במלבי, ובוואריה

לסיכום,
יום כיף צונן ומרענן ברמת הגולן, מומלץ לכולם עם ילדים קטנים \ גדולים \ וללא ילדים לצאת ולהנות מהמים הצוננים של הטבע.
קחו בחשבון שכעת לקראת סוף הקיץ, הרבה משפחות מטיילות ולכן המקום יהיה עמוס מאוד מכל הכיוונים

מי שנהנה מקריאה של הפוסט ורוצה לשמוע על עוד טיולים בארץ ובחול וסופ”ש של קמפינגים בארץ מוזמן ללחוץ על “Like” בדף הפייסבוק שלי, מטיילים עם ערן

(Visited 6,403 times, 1 visits today)