חופשת קיץ 2017 – הולנד – חלק 3

אז אחרי שתארתי את אופן בחינת היעד ואיך המסלול נבנה (חלק 1) ותיאור של כפר הנופש שישנו בו בזמן השהות בהולנד (חלק 2), הגיע הזמן לתאר את השהות המדהימה שלנו במחוזות מדינה בכתום, הולנד.

תכנון החופשה

שלב ראשון
היה לא פשוט לבחור את האטרקציות לטיול מכיוון שיש לא מעט אטרקציות בהולנד והיו לנו רק 7 ימים וגם צריך לנצל קצת את כפר הנופש ולכן כדי לבנות את המסלול שוטטתי לא מעט באינטרנט: אתר למטייל ,בלוגים ובקבוצות פייסבוק רלוונטיות לטיולים חו”ל ובהולנד בפרט.

שלב שני
לאחר השיטוט ברחבי הרשת הכנסתי את כל האטרקציות למפה ב Google Maps
ומרגע שכל האטרקציות היו מולי יכלתי להתחיל לבנות את מסלול החופשה ואיזה אטרקציות ניתן לשלב ואילו לא.

שלב שלישי
לאחר שקראתי והכנסתי את כל האטרקציות ל Google Maps , כעת צריך להתחיל להתאים את הימים, ומתחילים מהאטרקציות היותר “בעייתיות” שאנחנו לא מוכנים לוותר אליהם ובאיזה ימים לא להגיע אליהם, אני מנהל זאת בקובץ אקסל מסודר.
לדוגמא אפטלינג, לפי מה שקראתי מומלץ לא להגיע בסופ”ש וכן מומלץ להגיע דווקא בימי שני. עוד דוגמא: מומלץ להגיע לאמסטרדם בימי חמישי בהם החנויות פתוחות עד יותר מאוחר.
לאור כך, ויתרתי מראש על נסיעה לשוק הגבינות באלקמר למרות שהיה מאוד מומלץ וזאת כי ההמלצה הינה להגיע לאלקמר בימי שישי בבוקר, כאשר שני ימי השישי שלנו בחופשה היו תפוסים, בראשון אנחנו מגיעים מבלגיה לכיוון כפר הנופש ובשני יום נסיעה מכפר הנופש ליורודיסני בצרפת, מה גם שאנחנו לא חסידי גבינות מיוחדות.

שלב רביעי
לאחר ששיבצנו את האטרקציות “הבעייתיות” מתחילים לשבץ את שאר האטרקציות שחובה לראות לפי הימים הפנויים שנשארו, לדוגמא: חיטהורן, זאנסה סכאנס ועוד…

שלב חמישי
כעת שכל האטרקציות המרכזית כבר בלו”ז, ניתן להשלים את הימים עם עוד אטרקציות שנמצאות באזור לפי  Google Maps כדי להשלים את החופשה

שלב שישי
תמיד מומלץ להכין עוד מספר אטרקציות נוספות באזור במידה ומשהו ישתבש תוך כדי סימון איזה אטרקציה ניתן לעשות בגשם ואילו לא.
בשלב זה אני תמיד מעשיר את המידה שאספתי עם מרחקים ממקום למקום כולל זמן משעור מ Google Maps וזאת כדי שגם אם יהיו שינויים ברגע האחרון אדע להעריך זמן נסיעה

שלב שביעי ואחרון

לא לשכוח להדפיס את קובץ התכנון בכמה עותקים ואף לשמור אותו ב Google Drive או בכל מקום איחסון ברשת ובעיקר לטוס ולהנות מחופשה

החופשה עצמה:

יום 1 בהולנד – יום 3 בחופשה 7.7.17
נסיעה ממקום הלינה בבלגיה להולנד לכיוון כפר הנופש. יצאנו על הבוקר ולאחר 3 שעות נסיעה הגענו לעיירה היפיפיה בשם אוטרכט, טוענים שהיא הינה האחות הצעירה של אמסטרדם.
הגענו במיוחד עבור מוזיאון הרכבות, שם בילנו מספר שעות.
היה מורכב להגיע למוזיאון עצמו כי הכביש הראשי היה חסום עקב הפנינג מסוים שנבנה בכביש הראשי והוייז לא כך כל עזר לנו, ניסינו למצוא חניה ברחוב ליד וללכת ברגת אבל החניה היתה יקרה מאוד אז המשכנו לחפש ועשינו מספר סיבובים באזור, עד שמצאנו את המוזיאון והסתבר לנו שיש חניה בכניסה למוזיאון שמשלמים עליה במסגרת הכניסה למוזיאון

מוזיאון הרכבות פרטים:
שם המוזיאון – Het Spoorwegmuseum
אתר אינטרנט – https://www.spoorwegmuseum.nl
כתובת המוזיאון – Maliebaanstation 16, 3581 XW Utrecht
שעות פעילות – כל ימי השבוע 10:00-17:00

יום 3 (12)

במוזיאון בילינו מספר שעות, בכניסה למוזיאון יש תערוכה של רכבות ולאחר מכן יש מגוון תחנות נחמדות מאוד (מקבלים בכניסה מפה של המוזיאון ואצלי המוכרת ציינה על גבי המפה מהם האטרקציות הרלוונטיות למשפחה שלנו , בחלק מספר 2 (אם אני לא טועה) יש רכבת “הרים קטנה” שהילדים אהבו מאוד ( הם לא ידעו מה מחכה להם בהמשך באפטלינג וביורודיסני ) ,כאשר לא כל התחנות היו מעניינות אבל סה”כ מדובר על מוזיאון מומלץ מאוד.

כאשר בחלק החיצוני של המוזיאון יש תחנה נחמדה מאוד של דימוי נסיעה ברכבת הרים ומתקני שעשועים נחמדים לילדים

בחלק העליון של המוזיאון יש מאין פינת מדע, שם יש הסבר והדגמות חיות של הילדים ביצירת חשמל ע”י פידול בפדליים של אופניים ועוד תחנות נחמדות מאוד אפשר לבלות רק שם כשעה לפחות ותצפית על כל המוזיאון מלמעלה

לאחר מספר שעות ולאור כך שהיינו רעבים וכבר שילמנו על החניה במוזיאון החלטנו לצאת לרחוב הראשי כבר למצוא מסעדה לאכול צהריים.

כאשר יצאנו מהמוזיאון ראינו כי מצד ימין של הכביש קיימת אנדרטה עם אותיות עבריות – מסתבר שזו אנדרטה ליהודי אוטרכט שנרצחו במלחמת העולם ה- 2.

פתאום התחלנו לשמוע מוסיקה מהרחוב והבנו כי ההפנינג שחסם את הרחוב פתוח, פתאום הילדים התעוררו והרעב פסק והם רק רצו לעלות על מתקנים , תחנות משחק (כגון: הבקעת שער, ירי למטרה ועוד…) ומשחקי וידאו לילדים

העברנו במקום עוד כשעה שעתיים כולל ארוחת צהריים מסוג הג’אנק ביותר, נקניקיות (חלמתי על נקניקיה אירופית ובפועל קבלנו נקניקיות ברמה ירודה) המבוגרים וצ’יפס…. טעות ראשונה באוכל בחופשה ולא האחרונה 🙁

יום 3 (28)

סה”כ אוטרכט עיירה יפה מאוד, תעלות , גשרים , דשא ופארקים מגניבים שניתן להשתזף בהם בשמש היינו חייבים גם לעשות פה תמונה משפחתית

משם ולמרות שיצאנו באיחור אופנתי התחלנו בנסיעה לכיוון טירת דה האר כ 20 ק”מ שערכו 24 דקות, קיוותי מאוד להספיק להגיע לטירה שקבלתי עליה לא מעט המלצות, אבל הגענו רק בשעה 16:30 ובשעה 17:00 המתחם נסגר ואפשרו לי להכנס רק לפארק מסביב אז ויתרתי על התענוג בשאיפה שאולי נספיק להגיע ביום אחר, למרות שבפועל ידעתי זה לא יקרה.

טירת דה האר פרטים:
שם המקום  – castle de haar
אתר אינטרנט –  https://www.kasteeldehaar.nl/english
כתובת המוזיאון –  Kasteellaan 1, 3455 RR Utrecht
שעות פעילות – כל ימי השבוע 11:00-17:00

יום 3 (31)

כעת שכבר היה מאוחר ומכיוון שידעתי שכל האטרקציות נסגרות בסביבות 17:00-18:00 החלטנו לנסוע ישירות לכפר הנופש, 52 ק”מ שערכו 50 דקות שעל הדרך גם עצרנו בסופר Jambo כדי לקנות מצרכים לכפר הנופש, הדרך היה יפה מאוד, תעלות, אגמים תחנות רוח והרבה ירוק.

יום 3 (32)
הגענו לכפר הנופש בסביבות 18:00 נכנסו עם הרכב לפרוק את כל הציוד ,  ושכנינו הברווזים השכנים באו לומר לנו שלום בבקתה.
משם ישר הלכנו להשכיר אופניים לכל המשפחה לכל התקופה, עשינו סיבוב ארוך בכל כפר הנופש כדי להבין איפה אנחנו נמצאים וכדי לתת לילדים קצת שעות אופניים.

לאחר מכן היינו חייבים לראות את הבריכה ונשארנו שם כשעתיים וחזרנו עייפים אך מרוצים לארוחת ערב שנעה בשלה לנו בחדר.

יום 2 בהולנד – יום 4 בחופשה 8.7.17
קמנו מוקדם בסביבות 7:00 כדי להתארגן עם סנדווצים לארוחת בוקר ולנסיעה לפארק האופניים הלאומי הוחה פלואה 57 ק”מ ו 43 דקות מכפר הנופש

פארק האופניים הלאומי הוחה פלואה פרטים:
שם המקום  – Hoge Veluwe National Park
אתר אינטרנט –   https://www.hogeveluwe.nl/en
כתובת המוזיאון – Hoenderloo 7352, Netherlands
שעות פעילות – כל ימי השבוע 8:00-22:00

יום 4 (22)
מדובר על פארק לאומי גדול מאוד בעל 3 כניסות אנחנו הגענו מעט אחרי פתיחת הפארק והיינו בין הראשונים שבחרו אופניים לאותו יום. חנינו בכניסה שלמנו עבור הכניסה והחניה ( מי שמעוניין לאופניים מיוחדות צריך להכנס עם הרכב עצמו לפארק או ללכת ברגל ואז לשלם במיוחד על האופניים) ומשם התחלנו לרכוב

גודל הפארק הינו 55 קמ”ר כולל אזורים פתוחים (חלקם היו חומים\צהבהבים) , אזורים מיוערים בעצים גבוהים והרכיבה הינה בין העצים, אגם מקסים ליד טירה ומוזיאון שצריך לשלם תשלום נוסף כדי להכנס עליו.

באמצע יש גם מתחם מסעדות וגן שעשועים נחמד לילדים להשתחררות באמצע הרכיבה

תכננתי לבצע רכיבה עד לחלק הדרומי של הפארק, אבל לאור התלונות מהצד של שיר החלטתי לקצר, ועשינו רכיבה מצד מזרח לצד מערב וחזרה תוך כדי מעבר בחניה של המוזיאון באמצע הפארק, סה”כ בילנו שם מספר שעות תוך כדי פיקניק לארוחת בוקר ועצירה נוספת לאכילת פירות וממתקים שנרכשו מראש.
כאשר הגענו להחזיר את האופניים בסביבות השעה 16:00 , פשוט חטפו לנו את האופניים מהידים כי כבר לא היו אופניים להשכרה במקום.

מכאן לתחנה הבאה, התכנון היה ללכת לפארק חבלים קלימבוס אבל ראיתי שהילדים קצת עייפים לאחר היום הארוך, ושלא יהיה להם כנראה כוח לטפס בפארק החבלים אז החלטנו לנסוע לפארק הקופים בהנחה אם יהיה להם כוח אחרי זה אולי נצליח ללכת גם לשם (זה לא היה ראלי כל כך).
מפארק האופניים נסענו כ 12 ק”מ , 12 דקות לפארק הקופים אפנהול באפלדורן, הגענו ממש לפני שסגרו את הקופות, ונאמר לנו שצריך לפחות שעתיים בפארק ולנו נשאר רק שעה וחצי לסגירת הפארק, מכיוון שאני מכיר את הילדים וידעתי שלא נסחוב שם מעל שעה וחצי החלטנו ללכת על זה.
פארק הקופים אפנהול פרטים:
שם המקום  – Apenheul Primate Park
אתר אינטרנט –   https://www.apenheul.com
כתובת המוזיאון – J.C. Wilslaan 21, 7313 HK Apeldoorn
שעות פעילות – כל ימי השבוע 9:00-18:00

הפארק היה מקסים עם מתחמים שהקופים הסתובבו בהם חופשי ליד האנשים כולל קופים שניסו “לכייס” את האורחים (מראש בכניסה מחלקים תיקים ירוקים שאי אפשר לפתוח במטרה שהאורחים יכניסו את התיקים שלהם בתוך התיקים ושלא יעלמו\יגנבו מהם ציוד בזמן התסתובבות בפארק)
להלן צילום של קוף בפעולה, ניסה לקחת משהו מאחת העגלות הילדים שהיו שם

יום 4 (19)

היו בפארק לא מעט קופים, אם זאת אני לא זוכר שראיתי קופים מיוחדים שאנחנו לא רואים בארץ אבל אולי אני טועה, אבל בכל זאת מדובר על חוויה לילדים.
בפועל אם היו שואלים אותי על איזה אטרקציה ניתן לוותר אז הייתי אומר על הפארק הזה.

השעה כבר היתה מאוחרת וחפשנו מקום לאכול בו ארוחת צהריים מאוחרת, אבל לא מצאנו משהו מתאים ב Tripadvisor בסוף נעצרנו ליד מסעדת פנקייקים שהיתה מומלצת מאוד ודחינו את הארוחה העיקרית והתחלנו מהקינוח, במסעדה היו מגוון פנקייקים מיוחדים מאוד שאחד מהם טעמתי והוא היה מיוחד מאוד
מסעדת De Gillende Keukenmeid
פרטים:
שם המקום – The Pancake Bakery Screaming Kitchen Maid
אתר אינטרנט –   ביקורת באתר Tripadvisor
כתובת המוזיאון – Westerdorpstraat 56, 3871 AZ Hoevelaken
שעות פעילות – ראשון ושבת 16:00-20:00 בשאר ימי השבוע 17:00-20:00

כעת שהגיעה שעת ערב חזרנו לכפר הנופש, יצאנו לעוד רכיבה קצרה באופניים (כי באמת לא רכבנו כמעט היום) ולאחר מכן עוד שעתיים בבריכה וזאת כדי שנעה תוכל להכין לנו  ארוחת ערב בבקתה , הערב הלכנו למתחם הפעילויות בכפר הנופש כדי לנוח ולשתות קצת קפה והילדים שיחקו במשחקי וידאו וביליארד כדי לקנח קצת לאחר עוד יום עמוס חוויות.

יום 3 בהולנד – יום 5 בחופשה 9.7.17
שוב השכמה מוקדמת בשעה 7:00, יש לפננו יום ארוך וגדוש אשר מתחיל במוזיאון הפתוח בארהניים.

מוזיאון הפתוח בארהניים
פרטים:

שם המקום – Nederlands Openluchtmuseum
אתר אינטרנט –   https://www.openluchtmuseum.nl
כתובת המוזיאון – Hoeferlaan 4, 6816 SG Arnhem
שעות פעילות – 10:00-17:00

לפי ההמלצות שקראתי הגענו מוקדם מכיוון שלאחר מכן המקום מתמלא וגם רצינו להגיע לאטרקציה השניה בשעה יחסית מוקדם.
הצלחנו “לזרוק” את הילדים מהמיטות והכנו סנדווצים לדרך ויצאנו לדרך, 72 ק”מ ב 50 דקות נסיעה, בכניסה למתחם קבלה אותנו עובדת נחמדה ששמחה ששמעה שאנחנו מישראל והיא הכיוונה אותנו לחניה.
המוזיאון נמצא בשטח גדול מאוד אשר ניתן להסתובב בוא ברגל וישנם גם אזורים מרוחקים שניתן להגיע אליהם עם רכבת שעושה סיבוב במוזיאון ועוצרת במגוון תחנות.

אנחנו התחלנו בתחנות הראשונות ברגל, המוזיאון יפיפיה ומיוחדת ונותן פרספקטיבה על החיים בהולנד בעבר כולל תחנות רוח ישנות, מבנים ישנים ועוד.

כמעט בכל מתחם יש מסעדה עם פעילויות לילדים: אופניים מיוחדות , מבוך משיחים, אומגה ועוד אנחנו היינו שם כמעט 4\5 שעות והיינו יכולים להשאר עוד כמה שעות אם לא היינו ממהרים למקום הבא

כמו כן, במעלה המוזיאון יש מתחם של פעילויות נחמדות לילדים : הליכה על מקלות, סוס מדומה, טרקטור ודימוי לשאיבת חלב מפרות

קצת תמונות מהמוזיאון ….

ועוד קצת תמונות

בשעה 15:00 התקפלנו ונסענו במהירות לאטרקציה מיוחדת לעמית, להפתעתנו ומזלנו באותו סוף שבוע התקיים שבוע ספורט אורבי באמסטרדם , אשר כלל תחרויות אופניים ועוד… וגאולת הכותרת היתה אליפות אירופה בכדורסל 3X3 , סדרנו את המסלול כך שנגיע במיוחד לערב חצי הגמר והגמר ( יום א’ ), האליפות התחילה ביום שישי.

את הכרטיסים הזמנתי מראש מהארץ שבועיים מראש מחשש שלא יהיה ישארו כרטיסים ( בפועל שהגענו לקבל את הכרטיסים במקום כבר לא היו כרטיסים לערב )
לפי ההמלצות לא נכנסו עם הרכב לתוך אמסטרדם עצמה אלא חנינו בחניה P&R באיצטדיון האולמפי ומשם לקחנו טארם למרכז העיר ומשם הלכנו כ 400 מטר לאירוע

מדובר על אירוע מדהים שהיה מנוהל למופת, והוא התרחש במתחם ליד מוזיאון ואן גוך כאשר ניתן היה לראות שמתקנים שהיו שם הותקנו במיוחד עבור הסופ”ש כולל מגרשי כדורסל לטובת סתם משחקי רחוב , עמדות למכירת מזכרות + בגדי ונעלי כדורסל של חברת peak ( נעליים של כוכב  ה NBA הצרפתי טוני פארקר ) היו הספונסרים של האירוע, יצא לי לדבר עם הזכיין של peak בהולנד והוא סקר לי את הפעילות שלהם בהולנד ובאירופה בכלל, הבחור הופתע שאנחנו בכלל מכירים את המותג הזה כי הוא לא כל כך מוכר באירופה חוץ מצרפת והולנד, עמית קנה נעליים ומשפט המכירה של המוכר היה “שהוא היחידי בישראל וכנראה גם בהולנד עם הנעליים הללו” , אחלה שיטת מכירה 🙂
במקום היו גוןן דוכני אוכל ושתיה ובעיקר צ’יפס מדהים עם קטשופ ומיונז כיאה לצ’יפס הולנדי.

היה לנו ערב כדורסל מדהים שהתחיל בשעה 17:00 והסתיים בשעה 22:00 ראינו 4 חצי גמר ( 2 גברים , 2 נשים ) , 2 משחקים על מקום 3,4 ו-2 משחקי גמר באוירה צעירה ומוזיקלית, במיוחד במשחקים של הנשים ששם הנבחרת המקומית הגיעה לחצי גמר והפסידה שם אבל לקחה מקום 3.
לסיכום את אליפות הגברים לקחה בהפתעה נבחרת לטביה אשר נצחה בדרך לאליפות את האלופות האחרונות  ובנשים לא בהפתעה לקחה הנבחרת הרוסית.

שבוע ספורט אורבני פרטים:
שם המקום – urbansportsweekamsterdam
אתר אינטרנט –    https://www.urbansportsweekamsterdam.com
כתובת המוזיאון – Museumplein, Museumplein, Amsterdam

לאחר האליפות חפשנו מקום לאכול ומצאנו מסעדה על הדרך ומשם ישר עם טראם לחניון באצטדיון האולימפי ולכפר נופש, הגענו סחוטים אבל מרוצים אחרי השעה 00:00 …. עוד כמה שעות מתעוררים ליום חדש מלא פעילות.

יום 4 בהולנד – יום 6 בחופשה 10.7.17
לאחר יום ארוך שעברנו אתמול לא יכלנו לוותר לילדים על ההשכמה מוקדמת כי היום אנחנו נוסעים לפארק האפלינג שהוזמן מראש עוד מהארץ מאר ticket365 בעלות של 31 יורו לכרטיס (הכרטיס האלקטרוני נשלח במייל).
השכמה הפעם בשעה 07:30, הכנת סנדווצים ויאללה לדרך. אם לא נגיע בפתיחה יהיו לנו תורים מטורפים למתקנים השווים, לא הצלחנו באמת להגיע בשעה 10:00 כי היה קשה לגרד את הילדים מהמיטות לאחר היום הארוך אתמול, ולכן הגענו קצת באיחור אבל עדיין היינו בין הראשונים בשעה 10:30, נסיעה של 108 ק”מ בשעה ועשר דקות.
אני לא עשיתי הכנה מסודרת לפארק עצמו ובמקום להיות מכוון מטרה לתחנות ספציפיות פשוט רציתי לחוות את הפארק, כך שהורדתי גם את האפליקציה של הפארק, כנראה שטעיתי בשיקול דעת כי נכנסנו לאזור של הילדים היותר קטנים שפחות עניין את הילדים חוץ מרכבת לילדים קטנים שעשינו סתם לכיף.
לאחר שעה שיטוט באזור הצלחנו לברוח משם והלכנו ישר למתחם רכבות הרים המגניבות היו שם כ 4 רכבות הרים ממש שוות ואחת שמראש החלטנו לוותר (בגלל הפחד)

עשינו את המתקנים הבאים:
volk-van-laaf – אותה רכבת לילדים
symbolica – מאין דירת רפאים
joris-en-de-draak – רכבת הרים איכותית ( עמדנו בתוך כמעט שעה)
de-vliegende-hollander – רכבת הרים שמתחילה באזור חשוך בפנים ומסתיימת בירידה מגבוה לאגם
bobbaan – מאין מגלשת הרים
villa-volta
הוחלט לא לעשות:
baron-1898 – אותה רכבת הרים מפחידה

יום 6 (8)
pirana – מתקן אבובים (כמו בסופרלד) מדהים, ותרנו בגלל התור הארוך

יום 6 (13)

קצת תמונות

קחו בחשבון שהאוכל במקום לא זול ולכן כדי להערך מראש עם אוכל וחטיפים, במקום מוכרים שתיה, ארטיקים , “שערות סבתא” ועוד….
בסביבות השעה 16:00 ולמרות שהפארק פתוח עד השעה 20:00 הילדים החליטו שנמאס להם כבר, אולי היו עייפים מהיום הקודם  או מתורים הארוכים של המתקנים השווים והם רצו לחזור לכפר הנופש ובמיוחד לבריכה, ולכן חזרנו הכפר נופש לכמה שעות בריכה והפעם הגענו גם מוקדם למתחם האטרקציות לאחר ארוחת ערב בבקתה.

אפטלינג פרטים:
שם המקום – efteling
אתר אינטרנט –    https://www.efteling.com/en
כתובת המוזיאון – Europalaan 1, 5171 KW Kaatsheuvel
שעות פעילות – 10:00-20:00

ולסיכום הופענו גם ב youtube 🙂

יום 5 בהולנד – יום 7 בחופשה 11.7.17
לאחר שביומיים האחרונים קמנו מוקדם, הפעם “וויתרנו” קצת לילדים והשכמה היתה ב 8:00 כאשר אני ועמית קמנו בשעה 7:00 לעשות רכיבת בוקר עם האופניים לכיוון תחנות הרוח בכביש גישה לכפר הנופש,  וביקור במרינה בכפר

יצאנו לכיוון אחת מהאטרקציות השוות בהולנד חיטהורן, והיא לא ביישה את הציפיות.
נסיעה של 105 ק”מ בשעה ועשר דקות.
אנחנו הגענו בסביבות השעה 10:00 ,לא חנינו בחניון ליד הסופר שכולם ממליצים עליו , אלא המשכנו לכיוון אתר הקמפינג שנמצא במקום פנינו שמאלה ולאחר 300 מטר פנינו ימינה לכיוון החניה (אני לא בטוח מותר לחנות שם, אבל אין שם שום שלט שמציין שאסור לחנות שם ואין אף פיקוח\מאבטח שם), בפועל חניה קרובה מאוד לביתן של מייק (המומלץ ע”י הישראלים) ביתן מספר 27 מהחניה צריך לקחת שמאלה כמה בתים וישר מגיעים לשם. אי אפשר לפספס את השלט הבא בעברית:

יום 7 (2)

אנחנו לקחנו שייט עצמי של שעתיים, כולל שעה שיוט בעיירה ועוד שעה בשמורת הטבע, יציאה מהאגם הגדול בעיירה. בגלל שהגענו מוקדם לא היתה לנו בעיה של סירות, למירב הבנתי שמגיעים יותר מאוחר יכולים לפעמים להתקע בלי סירה ו\או לחכות לא מעט זמן בשביל סירה.

השייט היה מקסים מקום באמת פסטורלי כמו שמספרים, כל הדרך ליוו אותנו ברווזים שחיכו לשאריות לחם שהבאנו במיוחד כדי להאכיל אותם, ניתן לעצור באי באמצע האגם, שמעתי שאנשים מתרחצים שם (נראה לי פחות מתאים) , לקראת סוף שמורת הטבע הגענו מגדל תצפית, עגנו את הסירה ועלינו לראות את האזור מלמעלה , המקום פשוט מהמם, תעלות בכל מקום הרבה טבע. הסיור היה שילוב מקסים של הכפר וקצת טבע מומלץ מאוד, אם אני לא טועה עלה לנו זוג+2 כ 25 יורו, מרבית מהדרך הילדים בכלל השיטו את הסירה וזה נתן לנו ההורים קצת זמן מנוחה. (חשוב לדעת העומק של המים, לפחות לפי מייק הינו מגיע למותניים של מבוגר כך שגם אם נופלים בטעות למים המים לא כל כך עמוקים)

ועוד תמונות …

להלן מפה של השייט

יום 7 (11)

לאחר השייט המשכנו לטייל רגלית בעיירה המקסימה, עצרנו לאכול גלידה באמצע העיירה על גדות התעלות, תוכלו להתרשם מהתמונות המרהיבות של המקום ולקראת הצהריים המאוחרות החלטנו להתקפל לארוחת צהריים.

פה נפלנו, חפשנו מסעדת בשרים באזור ולא מצאנו משהו ב tripadvisor, אז פשוט הגענו עם הרכב לאזור המסעדות בחיטהורן והתיישבנו במסעדה הראשונה שראינו שיש בה אוכל שהתאים לילדים, לצערנו הרבה האוכל היה תעשייתי ומגעיל, המבוגר, נקנקיות וקרוקט היו ברמה נמוכה מאוד שילמנו והלכנו משם. ( כנראה עוד מלכודת תיירים )

לאחר האכזבה מארוחת הצהריים היינו צריכים לקנח במשהו טעים אז החלטנו ללכת לנסות את מסעדת עמי ותמי למרות שהילדים שלנו קצת גדולים לזה.

יום 7 (41)IMG_6140
לאחר  נסיעה של 80 ק”מ בכשעה הגענו למסעדה, הילדים רצו להשתולל קצת בחוץ.
למרות שנכנסו פנימה לחוות את האוירה שכולם מדברים עליה, אל הילדים שלנו זה דיבר והתיישבנו בחוץ כדי להיות לידם בטרמפולינה הגדולה, שאר האטרקציות בחוץ פחות עניינו את הילדים, הזמנו פנקייק בסיסי כי הילדים שלנו לא אוהבים את כל התוספות והוא היה בסדר, לא משהו שהייתי ממליץ להגיע במיוחד למקום .

רק בסוף שהלכנו עשינו שוב סיבוב בתוך המסעדה אז הם קצת התלהבנו מהמגלשה מהקומה של המסעדה לכיוון השירותים וזהו…
לסיכום התאכזבנו מהמקום למרות ששמעתי על ביקורות ממש טובות על המקום (כנראה שזה גם עניין של גיל)

מסעדת עמי ותמי פרטים:
המקום – Hansel & Gretel pancake house
אתר אינטרנט –    http://www.hansengrietjezeewolde.nl/
כתובת המוזיאון -Sternweg 2A 3898 LJ Zeewolde
שעות פעילות – כל השבוע 11:00-21:00 , למעט יום א’ 10:00-21:00

משם חזרנו לכפר הנופש בסביבות השעה 19:00 ,ישר לבריכה שנסגרה בשעה 21:00, ארוחת ערב בנוהל הרגיל והפעם נצלנו את זה שחזרנו יחסית מוקדם למשחק באולינג באזור מתחם הפעילויות (המשחק אחד של שעה עלה 25 יורו) ,לאחר מכן הילדים המשיכו לשחק במשחקי הוידאו

יום 8 (46)

יום 5 בהולנד – יום 8 בחופשה 12.7.17
הבוקר קמנו לבוקר גשום, דבר ממנו חששנו בחופשה. התחזית הראתה כי יש חשש לגשם אבל לא למבול. למרות זאת החלטנו שאנחנו לא מוותרים ומתרחקים מכפר הנופש לפי התכנון, הפעם לזאנסה סכאנס עיירה הולנדית ציורית לצורך מפגש פסגה עם חברים שבדיוק עשו רילוקשיין להולנד. מרחק 62 ק”מ וכ 45 דקות נסיעה מכפר הנופש.

יום 8 (2)

לשם שינוי הוצאנו מהרכב את המעילים והמטריות שהבאנו מהבית וניסינו את מזלנו בכל מקרה ויצאנו לטייל בעיירה הציורית, לצערנו הרב הגשם המשיך ללוות אותנו והמטריות שלנו נשברו מהרוח.
הלכנו מביתן לביתן עד שהגענו למסקנה שלא נוכל להמשיך לטייל ככה, הגשם נהיה ממש חזק ולא אפשר לנו לטייל.

שכולם החליטו לחזור ולהתייבש במוזיאון של המקום, לקחתי את הילדים לביתן של כפכפי העץ, הביתן היה נחמד מאוד, עשרות כפכפי עץ מכל מיני צבעים כולל הדרכה והסבר איך מכינים אותם. הילדים היו מרותקים לכסאות, משם עוד צילום מסורתי ליד הכפכפים הגדולות.

זאנסה סכאנס פרטים:
המקום – Zaanse Schans
אתר אינטרנט –    http://www.zaanstreek.nl/visitors/zaanse_schans.html
כתובת המוזיאון –Zaanse Schans, Zaandam
שעות פעילות – 10:00-18:00

לאחר הביקור בזאנסה סכאנס נפרדנו מהחברים והמשכנו בעצמנו לעיירה הארלם 31 ק”מ וכ 25 דקות מזאנסה סכאנס.
העיירה חמודה מאוד. חנינו במרכז העיירה, נהנו רק מלהסתובב סתם ברחובות הציוריים שלה, עצרנו לשתות קפה ופנקייק ליד הכנסיה  הגדולה בעיר וזאת כדי לחוות את האוירה של המקום… במקום יש גם חנויות של הרשתות המוכרות למי מעוניין בקצת שופינג לפני שחוזרים לכפר הנופש.

לאחר שעתיים של שיטוט בעיר חזרנו לכפר נופש כדי לאפשר לילדים עוד קצת בריכה מכיוון שנשאר לנו רק עוד לילה אחד בכפר הנופש ומחר אנחנו באמסטרדם וכנראה נחזור מאוחר ולא נספיק להגיע לבריכה.

אז שוב בריכה ופרידה ממנה בפעם האחרונה ,ארוחת ערב וסיום במתחם הפעילויות, הילדים סיכמו את כל הכרטיסים שקבלו ממתקני הוידאו כדי לזכות במתנות קטנות.

יום 6 בהולנד – יום 9 בחופשה 13.7.17
בשעה טובה הגענו ליום שלנו באמסטרדם כ 47 ק”מ ו 38 דקות נסיעה.
הבוקר התחיל בהפתעה לעמית בגין סיור באצטדיון של קבוצת הכדורגל של אייקס, נסענו עם הרכב לאצטדיון וחנינו בחניון P&R באצטדיון, כל המשפחה נהנתה מהסיור עצמו, אני קצת פחות מכיוון שהיה לי למה להשוות, הייתי גם בסיור בצ’לסי באנגליה.
לצערנו הרב בגלל הופעות שיש באצטדיון המשך הקיץ הדשא היה מכוסה כדי שלא יהרסו אותו, מצד שני זה יתרון מכיוון שיכלנו לעמוד במרכז המגרש ולחוות את החוויה, שיש דשא לא מאפשרים זאת.

הסיור היה נחמד ערך כ- 70 דקות עם מדריך נחמד , עברנו בחדרי ההלבשה של האורחת והקבוצה המקומית (לצערי הרב ללא חולצות של הקבוצה המקומית כמו שקורה במגרשים אחרים) חדר עיתונות ועוד….אפילו הצטלמנו למסיבת עיתונים

את הכרטיסים לסיור קניתי מראש באינטרנט, זה לא מבטיח שעה מסויימת אלא רק יום מסויים, פשוט צריך להגיע לאצטדיון לפני השער שמצויין בכרטיס ונכנסים להסיור הראשון שיוצא.

אצטדיון אייקס אמסטרדם פרטים:
המקום – Amsterdam ArenA
אתר אינטרנט –    http://www.amsterdamarena.nl
כתובת המוזיאון – ArenA Boulevard 1, 1101 Amsterdam
שעות פעילות – 10:30-16:30

שסיימנו את הסיור פתאום גילינו כי מולנו נמצאת חנות של רשת המועדפת עלינו באירופה, דקתלון, כמובן שנכנסו לשוטט בחנות וקנינו קצת בגדי ספורט ויצאנו בזול יחסית לפעמים הקודמות שביקרנו בחנות זאת

יום 9 (24)

אי אפשר בלי כדורסל יותר מידי זמן, אז עמית מצא את פינת כדורי הסל בחנות והתאמן בכדרור

לאחר הקניות, נפגשנו שוב עם החברים שלנו הפעם באצטדיון, לקחנו רכבת לכיכר דאם לשם הגענו לקראת השעה 14:30, מכיוון שחצי יום כבר הלך לנו אז עקרונית החלטנו רק לשוטט ברחובות ובחנויות ולא להכנס לאטרקציות המקומיות (לטובת זה כבר נדאג לחופשה יעודית באמסטרדם)
בדרך לכיכר דאם לא יכולנו לא לעצור בעמדת הציפס “הטובה בעולם” , מדובר באמת על אחת הצ’יפסים הכי טעימים שטעמתי, מדובר על דוכן שעושה רק צ’יפס, מדהים לראות את כמות תפוחי האדמה החתוכים מאחור הדלפק וכמות הברזים של הרטבים שיש במקום.

משם נשארו מעט בכיכר דאם כדי לחוות את החוויה בכיכר המרכזית בעיר, משם התחיל מרוץ אחרי מציאת חנות Footlocker לעמית, שחלם להגיע לחנות של הרשת מכיוון שבאחת החנויות יש קומה שהיא יעודית לכדורסל ושם הוא קנה לעצמו נעליים ומספר בגדים של המותג אייר ג’ורדן.

משם המשכנו להכנס ולצאת מהחנויות ובשעה 19:00 נכנסו לאכול ארוחת ערב בפיצריה מקומית לא רחוק ממוזיאון ואן גוך.

לאחר הארוחה החברים שלנו חזרו הביתה, ואנחנו המשכנו להסתובב ברחובות הראשיים תוך כדי עוד קצת קניות ממש לפני סגירת החנויות (לצערה של נעה אשתי, חנות פריימק היתה רחוקה ושהגענו לחנות היא היתה כבר סגורה) ולסיכום ולפני החזרה לתחת הרכבת עצרנו לשתות קפה במותג Starbackes, ומשם עם רכבת לחניון והגעה לכפר הנופש בשעה 00:00

חזרנו עייפים אבל ישר התחלנו באריזות מכיוון שזה הלילה האחרון בכפר הנופש ומחר על הבוקר צריך לפנות את החדר.

יום 7 בהולנד – יום 10 בחופשה 13.7.17  (יום אחרון בהולנד)
קמים בבוקר וממשיכים את האריזות, מזל שניתן להכניס את הרכב ביום היציאה מהפארק כדי להעמיס את כל המזוודות על הרכב. בנוסף הלכנו להחזיר את האופניים למרכז ההשכרה.
מכיוון שזה היום האחרון בהולנד החלטנו שוב להפגש עם החברים פעם האחרונה לפני העזיבה של המדינה. הפעם נסענו לבית מלון שהם שהו בו באותו זמן בעיירה ליידן,  כ 85 ק”מ ושעה נסיעה שמקדם אותנו לכיוון צרפת.

הגענו לבית מלון ומשם השכרנו אופניים לשתי המשפחות לטובת רכיבה לכיוון העיירה עצמה.
הדרך הינה בשבילי אופניים בצמוד לכביש אבל שנכנסים לעייירה עצמה, נכנסים למדרחוב מקסים אשר בחלקו לא ניתן לרכוב על אופניים אלא רק ללכת ברגל כדי לא לפגוע בהולכי הרגל, גם פה מצאנו חנויות של הרשתות המוכרות ושוב נכנסו ל Footlocker לטובת הילדים “חולי” נעלי הכדורסל.

עצרנו לאכול במסעדה אטלקית טעימה ומשם לקראת השעה 15:00 נפרדנו מהחברים לטובת נסיעה ארוכה ומייגעת לכיוון יורודיסני בצרפת.

היו עוד עוד מגוון של אטרקציות בהולנד שלא הספקנו ו\או וותרנו אליהם מראש מכיוון ששהיינו בהולנד רק 7 ימים, כמו כן יש גם מגוון מסלולי טיול רגליים שוותרנו אליהם מראש (חבל) לאור בקשת אשתי 🙂

מספר נק’ לסיכום הולנד
1. ניווט – מאוד קל לנווט עם וויז
2. חניונים, אני ממליץ להכנס לחניון מסודר ולא לחנות סתם ברחוב ולחטוף דוחות
3. חניוני P&R באמסטרדם, חשוב שחוזרים בלילה לחניון ללכת לסדרן כדי לקבל את הנחה שמגיע בגין שימוש ברכבת. אנחנו נפלנו עם זה פעמיים ושלמנו לא מעט כסף על חניה כ 26 יורו לעומת 8 יורו שהיינו צריכים לשלם.
4. מזג אויר בהולנד כמו בשאר אירופה יכול להשתנות כל הזמן ולכן צריך כל הזמן באוטו מעילים ומטריות למקרה הצורך.
5. ביגוד – מרבית החופשה היינו עם בגדים קצרים, פה ושם היינו עם חולצה ארוכה במשך היום, כי היה קריר אבל זה כמעט ולא קרה, בערבים קריר ומומלץ ללבוש בגדים ארוכים ואף עבים במידה ורוכבים באופניים.
6. מי שלן בכפר הנופש דה אמהוף, חשוב לקרוא את הפוסט שלי עליו
7. קניות בסופר –
7.1 לא כל הסופרים מקבלים כרטיס אשראי ולכן מומלץ מאוד שתמיד יהיה לכם מזומן בזמן
קניה.
7.2 חשוב לשמור את השקיות שקונים בסופר כדי למחזר אותם לקניה הבאה ( תמיד לאחר
הקניות שארתי את השקיות באוטו לטובת הקניה הבאה)
8. תמיד שיהיה לכם פירורי לחם כדי ל”כבד” את הברווזים שסביבכם
9. לא לשכוח מצלמה, חשוב לתעד את הרגעים המשפחתיים הללו

כאן נגמר חלק 3 של הפוסטים בנוגע לחופשת שנת 2017 בר מצווה לעמית.
מוזמנים לקרוא את חלק מספר 4 -בלגיה, ברוז’ וחבל ארדניים

מי שאוהב לקרוא את הפוסטים שלי והמידע שאני משתף:
1. המלצות לטיול לחו”ל
2. המלצות לציוד לטיולים
3. קופוני הנחה לאטרקציות וסיורים ברחבי העולם
4. מידע על חופשות ובככל
אתם מוזמנים להרשם לניוזלטר שלי ברישום מתחת, אני מבטיח לא לחפור

מי שנהנה מקריאה של הפוסט ורוצה לשמוע על עוד טיולים בארץ ובחול וסופ”ש של קמפינגים בארץ מוזמן ללחוץ על “Like” בדף הפייסבוק שלי, מטיילים עם ערן

בתקופה האחרונה הקמנו גם קבוצות נוספות, מוזמנים להצטרף ולשתף עם חברים נוספים

סלובקיה פולין מטיילים ונהנים – הרי טטרה ,גן עדן הסלובקי,זאקפונה וקרקוב ועוד
בלגיה מטיילים ונהנים – בריסל,ברוז ארדניים והסביבה

Booking.com

(Visited 6,966 times, 1 visits today)

8 Comments

1. ערן יקר,
    בלוג מקסים, מעניין ועשיר. התמונות נפלאות.
    המשך במסורת הטיולים והשיתוף הנפלא.

2. בלוג מעולה!

אילו אטרקציות בהולנד לדעתך יתאימו יותר (או פחות) לילד בן 4?