חופשת קיץ 2017 – בלגיה, ברוז’ וחבל ארדניים – חלק 4

אז אחרי שתארתי את אופן בחינת היעד ואיך המסלול נבנה (חלק 1) ותיאור של כפר הנופש שישנו בו בזמן השהות בהולנד (חלק 2), ותיאור השהות המדהימה שלנו במחוזות מדינה בכתום, הולנד (חלק 3) .
עכשיו הגיע הזמן לתיאור השהות בלגיה, שם בקרנו פעמיים במהלך החופשה.

אתם מוזמנים במקביל להצטרף לקבוצת הפייסבוק מטיילים ונהנים בבלגיה – בריסל,ברוז ארדניים והסביבה

חלק ראשון של החופשה בבלגיה (ימים 1-3)

יום 1 בבלגיה  – יום 1 בחופשה 5.7.17
יום הטיסה, הגענו בשעות הצהריים לשדה התעופה כאשר הטיסה המריאה בשעה 17:30 נחיתה בשעה 21:00 שעון בריסל.
יצאנו מאולם המליאה ומולנו ראינו את האבטחה המרובה שיש בשדה, 2 מאבטחים עומדים בכניסה כדי לאבטח את הטסים.
מייד פנינו לנציג חברת ההשכרה Avis שסגרתי איתה את ההשכרה כמה חודשים מראש.
תוך מספר דקות המתנה הנציג קיבל אותנו באדיבות ותוך 15 דקות היינו כבר בדרך לרכב. יש סימון מדויק לאורך כל השדה איך להגיע לעמדת השכירות לפני החברה דרכה מושכרים הרכבים.
אנחנו הזמנו רכב מדרגה N , וקבלנו כאמור Citroen Grand Picaso של 7 מקומות, רכב דיזל כדי להוזיל עלויות בדלק לאור הנסיעות המרובות.
התחלנו נסיעה לכיוון העיירה Damme  ששם השכרתי דירה לשתי לילות בדרך ומכיוון שהגענו מאוחר ולא הספקנו לקנות מצרכים בסופר עצרנו לאכול ארוחת ערב במקדונלס ( אני מכחיש כל קשר כי אני אף פעם לא עוצר לאכול Fast food בחול ומעדיף אוכל מקומי) לאור השעה המאוחרת, “למזלו” של עמית במסעדה היה גם סל והוא ניצל זאת לקצת זריקות לסל.

משם המשכנו ישר למקום הלינה עליו הגענו בסביבות השעה 23:00 כמו שתאמתיי מראש עם בעלת הדירה.
לאחר מספר דקות החניה בעלת הבית הגיעה, עשתה לנו סיבוב בדירה התרשמתי ונכנסו לפרוק את כל הציוד וישר למיטה.

יום 2 בבלגיה  – יום 2 בחופשה 6.7.17
לאור כך שהגענו אתמול בלילה ולא הספקנו לבצע קניות לסופר קמתי מוקדם בבוקר ובשעה 7:00 נסעתי לחפש סופר פתוח ולצערי הרב כל הסופרים נפתחים רק בשעה 8:30 כנראהה שהבלגים יודעים איך לחיות 🙂
לכן חזרתי לדירה והתחלנו להתארגן מכיוון שבכל מקרה היתה מתוכננת לנו נסיעה אז החלטנו כי נאכל כבר משהו בדרך ובערב נבצע רכישה של מצרכים לדירה.
יצאנו מהדירה לקראת השעה 8:30-9:00 לכיוון העיר ברוז’ אשר שם תכננו לבלות את כל היום.
נסיעה של כ 13 ק”מ ב- 20 דקות, וחנינו בחניון של תחנת הרכבת המקומית אשר הינה רחוקה ממרכז העיר כמה דקות הליכה.
שהגענו לעיר ישר הלכנו לאכול ארוחת בוקר “בריאה” קצת פנקייקים….

התכנון היה לשוטט ברחובות העיר, תוך כדי הצטרפות לאחד מהסיורים החינמיים שמתקיימים בכל עיר מרכזית באירופה, אז הגענו לכיכר השוק ( market square ),כיכר בורג (burg square) ולבזיליקה (bazilika) והצטרפנו לסיור ולצערנו הרב המדריך מראש ציין כי זה הסיור הראשון שהוא מדריך, ולא כל כך התחברנו לסיור עצמו ותוך 10 דקות פרשנו מהסיור כי הילדים השתעממו לגמרי ולצערנו הרבה התחיל גם גשם.

לאחר מכן חזרנו למרכז העיר ומשם הלכנו למוזיאון השוקולד, מוזיאון נחמד מאוד (קנינו כרטיס משולב גם למוזיאון הצ’יפס).
יום 2 (31)
בכניסה מקבלים דף עם מדבקות לילדים, הם קבלו מאין דף משימות והם צריכים לאורך כל הביקור לחפש דמויות\סמלים ולהדביק אותם לפני הסדר הנכון, מי שמצליח לסיים זאת בהצלחה מקבל פרס בסוף הסיור.

מוזיאון הינו 3 קומות של הסבר על איך מייצרים שוקולד, תבניות שוקולד ואף הדרכה איך מכינים שם את השוקולדים כולל טעימות בסיום ההדרכה.
סה”כ סיור מומלץ, הילדים נהנו מאוד.

מוזיאון שוקולד פרטים:
שם המוזיאון – Choco-Story
אתר אינטרנט –  http://www.choco-story.be/ENG/
כתובת המוזיאון – Wijnzakstraat 2 (Sint-Jansplein), 8000 Bruges
שעות פעילות – כל ימי השבוע 10:00-17:00

יום 2 (28)

משם המשכנו למוזיאון הצ’יפס שהיה פחות מוצלח,

יום 2 (33)

במוזיאון עצמו מסבירים על סוגי תפוחי האדמה ( יותר נכון ההורים מסבירים לילדים מכיוון שהכל באנגלית ) ואיך מכינים צ’יפס, כמו כן יש מאין חנות להכנס צ’יפס, הילדים התלהבו ועשו קצת משחק תפקידים.
שנכנסים למוזיאון מקבלים שובר הנחה לצ’יפס ואנחנו עשינו טעות וקנינו שם, זה לא היה זול, כמו כן לא ממש טעים

מוזיאון הצ’יפס פרטים:
שם המוזיאון – frietmuseum
אתר אינטרנט –   http://www.frietmuseum.be/en
כתובת המוזיאון – Frietmuseum Vlamingstraat 33 8000 Brugge
שעות פעילות – כל ימי השבוע 10:00-17:00 (רכישת כרטיסים אחרונה ב 16:15)

לאחר שאכלנו לא מעט צ’יפס החלטנו לוותר על ארוחת צהריים והלכנו לחפש את השייט מברוז לדום, על הדרך ראינו ברווז הולך על הכביש ועובר מתעלה לתעלה (מראה שלא רואים כל יום)

יום 2 (14)

הלכנו לא מעט ברגל כדי להגיע למקום ממנו השייט יוצא ולצערנו הרב הגענו לאחר המועד האחרון של השייט, התכנון היה לקחת שייט לדום ולחזור בחזרה באופניים. בסוף חזרנו עצבניים ברגל לאחר שהלכנו מספר ק”מ כדי למצוא את המקום ( מסתבר שלא היינו היחידים שהתבאסו מזה כי היו שם עוד כמה מקומיים שהתבאסו מכך).
לאחר מכן חזרנו למרכז העיר והתיישבנו בבית קפה מקומי בכיכר לרגיעה קלה לאחר ההליכה המאומצת ופספוס השייט.

לאור האכזבה של נעה והילדים היינו חייבים לכפר בקצת שופינג בחנויות הרבות ברחובות היפים של ברוז’

ולקנח בחנות שוקולדים מקומית

לאחר יום ארוך בסביבות השעה 19:00 החלטנו לעזוב את ברוז’ ולחזור לדירה שלנו, כדי לא להתקע שוב בלי קניות, הפעם עשינו קניות בתחנת הרכבת ומשם ישר לדירה.
עכשיו מה עושים שמגיעים לדירה בשעה 19:30 ויש עוד עד השעה 23:00, לקחתי את עמית והלכנו להסתובב קצת מסביב לדירה שלנו, וראינו כי השכן מגדל לא למות והלכנו לבקר אותם ולצלם אותם בשאיפה שלא “נחטוף” יריקה

יום 2 (5)

ולסיכום היום התיישבנו לאכול ארוחת ערב שישי שנעה הכינה בדירה
בערב עוד שחקנו משחקי קופסא ביחד והלכנו לישון, מכיוון על הבוקר חיכתה לנו נסיעה של כ-3 שעות להולנד

יום 3 בבלגיה והולנד  – יום 3 בחופשה 7.7.17
היום מתואר כבר בפוסט הקודם בנוגע לחופשה בהולנד לאור כך שרק התעוררנו בבוקר בבלגיה פינינו את הדירה והתחלנו לנסוע צפונה להולנד

חלק שני של החופשה בבלגיה (ימים 13-16)

יום 1 בבלגיה חבל הארדניים – יום 13 בחופשה 17.7.17
הבוקר התחיל עדיין בצרפת לאחר יומיים ביורודיסני, על הבוקר קמנו ארזנו את כל החפצים ואחרי ארוחת בוקר את התחלנו את המסע לכיוון חבל הארדניים בבלגיה. לאחר כ 3 שעות נסיעה ומספר כבישי אגרה הגענו פתאום לאזור הררי וירוק מה שלא ראינו עד כה בטיול לאור כך שהולנד שטוחה מאוד ופחות ירוקה מהאזור ובצרפת היינו רק ביורודיסני כך שלא חווינו שם טבע.
את הטיולים החבל התחלנו בשמורת חיות הפרא בעיירה בשם Rochefort, מדובר על סיור רכוב עם רכבת\אוטובוס פתוח של כשעה וחצי שעובר בשמורת טבע ענקית אשר בתוכה שוכנים מספר רב של חיות, חלקן משוחררות וחלקן מגודרות

שמורת חיות הפרא פרטים:
שם המוזיאון -La Reserve D’animaux Sauvages
אתר אינטרנט –  http://www.grotte-de-han.be/fr/parc-animalier
כתובת המוזיאון – Rue Joseph Lamotte 2, 5580 Rochefort
שעות פעילות – חשוב להתעדכן באתר השמורה מכיוון שיש להם שעות פתיחת שונות לתקופות שונות במהלך השנה

אני ציפיתי ליותר חיות חופשיות  אבל בפועל רוב החיות היו כלואות ומגודרות בתוך היער, אבל סה”כ היה נחמד מאוד, הסיור כלל 3 עצירות של הרכב.

תצפית יפה על כל השטח מלמעלה, לאחר ירידה מההר תצפית על מפל קטן שיש בשמורה ובסוף עצירה ליד המתחם של הדובים

הסיור הוא בסוג של אוטובוס פתוח

ויש שם גם אתר קמפינג שנראה מאוד מסודר, וכך גם האורחים עצמם

יום 13 (2)

לאחר הסיור המשכנו ליעד הבא העיר שמוגדרת בבלגיה העיר הקטנה בעולם עיר בשם Durbuy . מדובר על עיר\עיירה שלפי מה שאומרים הינה בעלת 5 רחובות בלבד. בפועל ראינו קצת יותר 🙂
אבל סה”כ מדובר על עיר חמודה מאוד, בכל מקום מסעדה ו\או בר נחמד ומיוחד וחנויות שוקולד.
שוטטנו ברחבי העיר בין מסעדות ,בתי קפה וברים והמבצר, היה כבר מאוחר אז ברחנו לבית שלנו באזור.

שתינו בירה מקומית

במקום גם פארק אתגרי נחמד שלא הספקנו להנות ממנו.
לאחר עוד שעה נסיעה ,וויתור על אטרקציה נוספת וחיפוש נוסף עבור סופר לקניות, הסתבר לנו שגם בבלגיה כל הסופרים נסגרים בשעה 19:00 ואנחנו הגענו לסופר ליד הבית שלנו בשעה 19:15. בבלגיה בעיירות כמעט ולא מדברים אנגלית כך שהיה לי גם קשה לתקשר עם המקומיים ורק ע”י מילים כגון דלק ועוד מילים שבאנגלית זהות למילים בגרמנית ו\או צרפתית הצלחתי להבין אותם, כך הצלחתי להבין כי בעיירה שנמצאת 15 דקות נסיעה יש בתחנת דלק סופר שפותח 24\7 ולאחר עוד ברבורים בדרך הגענו לסופר שהיה אומנם יקר אבל הצלחנו לקנות את מרבית המצרכים שהיינו צריכים ומשם ישר לבית שלנו ליומיים הקרובים.

הגענו למתחם מדהים וקינחנו את היום בארוחת ערב ובטבילה ב Hot tub המקסים של המקום

יום 2 בבלגיה חבל הארדניים – יום 14 בחופשה 18.7.17
מתחילים בוקר בצורה הפוכה, נעה לא מרגישה טוב ולא יכולה לצאת מבית, בתכנון היה נסיעה ארוכה למסלול רגליים יחפות , אז כדי לא להשאר בבית ולדכא את הילדים שינינו תוכניות לאטרקציה יותר קרובה ונעה נשארה לנוח בבית, רכיבה על אופני רכבת בעיירה יחסית קרובה בשם falaern , נסיעה של 35 ק”מ בכ- 30 דקות

יום 14 (38)

מסלול אופני רכבת  פרטים:
שם המוזיאון –Les Draisines De La Molignée
אתר אינטרנט –  http://www.molignee.be/draisines/draisines_gb.htm
כתובת המוזיאון – Rue de la Gare 82, 5522 Onhaye
שעות פעילות – כל ימי השבוע 10:00-17:00
(אנא שימו לב כי אין רכיבה רציפה לאורך כל היום, לפי המיקום יציאה יש שעות ספציפיות לרכיבה הלוך וחזור)

יש כמה סוגי מסלולים לפי אורך, אנחנו עשינו את המסלול הקצר ביותר כדי להשאר קרובים כמה שיותר לדירה שלנו. עשינו מסלול של 3 ק”מ הלוך ו-3 ק”מ חזור (Falaën-Maredsous-Falaën) כאשר באמצע היה לנו כשעה המתנה, כדי לחזור וניצלנו את הזמן כדי לטייל באזור ולעשות פקניק באזור….מדובר על רכיבה חווית, מאין אופניים שנוסעות על פסי רכבת, בפועל שתי אנשים אמורים לפדל כל הזמן וביניהם יש ספסל שמתאים לעוד 2 אנשים. הכיף פה הוא  במיוחד שהילדים כבר גדולים והם מתלהבים מרכיבה כך יוצא שהם רוכבים והמבוגרים נחים.
זה בדיוק מה שהיה אצלי, לעומת כל שאר המשפחות שהיו עם ילדים קטנים יותר ושם ההורים היו צריכים לפדל והילדים ישבו ונשענו אחורה.

בסיום הרכיבה חזרנו לדירה ואספנו את נעה לאטרקציה הבאה , הפעם ביקור בעיירה בשם דינאן. במרחק של 42 ק”מ בכ – 35 דקות.
מדובר על עיירה ציורית שיושבת בין מצוק סלע גבוה לבין נהר המז.
אנחנו שוטטנו בעיר וראינו את מיצגי סקסופונים מעוצבים בכל מיני צבעים, הסתבר לנו כי ממצאי הסקסופון נולד בעיר

והתיישבנו לאכול צהריים במסעדה מקומית

ראינו קצת מכוניות יוקרה

יום 14 (6)
אחרי השיטוט ברחבי העיר עלינו בעזרת רכבל אל המצודה שמשקיפה על נופו המשגע של האזור אופציה נוספת היתה לטפס יותר מ-400 מדרגות למעלה ברגל (בחום של אותו יום זה לא היה בחשבון)

במעלה המצודה יש בית קפה נחמד ,גן שעשועים ותצפית מדהימה על העיירה.

נכנסו גם למצודה (ניתן להצטרף לסיור מודרך באנגלית אבל אנחנו ויתרנו על זה) פשוט שוטטנו לההנאתנו במצודה

לשם שינוי וכדי לנצל את החצר הגדולה שיש בדירה שלנו החלטנו לחזור מוקדם לדירה וניצלנו את הזמן בטרמפולינה , משחקי כדור, ביקור בחוות החיות אצל השכן (היו שם מגוון חיות מעניינות)

על הדרך הספקתי לדבר עם אורח נוסף שישן קומה מעלינו ולהפתעתי הסתבר שהוא בכלל פלשתנאי שגר בעבר בשכם והחליט לעבור לגור בבלגיה כי הוא לא אהב את החיים בשטחים.  מה הסבירות דווקא באמצע חור בבלגיה זה יקרה ושנינו נזכה לקיים שיחה מעניינת על המצב העגום במדינה שלנו ושכמה שהמנהיגים של שתי העמים לא מצליחים לדאוג לשלום מה שרוב האנשים הפשוטים כמונו מחכים לזה כבר שנים רבות.
את הערב שוב סיימנו בארוחת ערב בנוף הפסטורלי ובטבילה אחרונה ב Hot tub לפני תחילת אריזה אחרונה של המזוודות לפני העזיבה של המקום בבוקר והכנה לטיסה הביתה בערב

יום 3 ואחרון בבלגיה חבל הארדניים ובכלל בחופשה – יום 15 בחופשה 19.7.17
אתמול בלילה נעה הרגישה חסך של קניות ולא יכול להיות מבחינתה שהיינו באירופה ולא בקרנו בפריימק, אז חפשתי איפה יש סניף קרוב והסתבר לנו שיש סניף בבריסל.
לכן החלטנו כי ניסע לבריסל לקצת קניות לפני הנסיעה לשדה התעופה וכדי לשיהיה לנו הרבה זמן בקניות היינו צריכים לקום מוקדם כדי להגיע בשעה סבירה ליעד הראשון ומשם לנסוע ישר לקניות.
לשם שינוי כל המשפחה הפעם התעוררה מוקדם כדי שזה יקרה (הטיול הזה הילדים השתגעו כל פעם שדברנו על שופינג).
עשינו סנדווצים והעמסנו את כל הציוד על הרכב, נפרדנו מהדירה שלנו ויצאנו לכיוון העיירה נוספת בשם נמור אשר בתוך שטחה קיימים כנסיות, מוזיאונים ומצודה מפורסמת ומרשימה ביותר. עלינו לכיוון המצודה וקנינו כרטיס הכולל נסיעה ברכבת מיניאטורית, סיור מודרך המחילות התת קרקעיות של המקום וחיזיון אור-קולי במקום

יום 15 (5)

הסיור היה מעניין מאוד, אומנם הוא היה באנגלית והיינו צריכים לתרגם הכל לילדים אבל זה היה סיור אישי כי אף אחד אחר לא הצטרף לטיול ואנחנו רק הרווחנו מזה.

בסיום הסיור תפס אותנו מבול , רצנו לרכב ומשם בנסיעה מהירה לכיוון בריסל.

יום 15 (26)

חנינו במרכז העיר לא רחוק מארמון המלך ומשם כמה שעות של קניות להנאת כל המשפחה .

הספקנו לשבת לאכול במסעדה גריל מקומית טעימה מאוד

ממש לפי התכנון עזבנו את העיר עצמה לכיוון שדה התעופה להחזיר את הרכב ששירת אותנו נאמנה לאורך כל השבועיים האחרונים , משם חייבים לקנות קצת שוקולדים בלגיים בדיוטי פריי ויאללה עולים למטוס הביתה

נוחתים בשעה 3:00 בתאריך 20.7 לטמפרטורה של 24 מעלות ולחות מטורפת, אנחנו מזיעים פעם ראשונה לאחר שבועיים, נחיתה קשה למזג האויר הישראלי הטיפוסי

וכאן תמה החופשה,
תרגישו חופשי לשאול שאלות להערות הערות

אם עדיין לא התחברתם לקבוצה שלנו על בלגיה בלגיה מטיילים ונהנים – בריסל,ברוז ארדניים והסביבה זה הזמן !

מי שאוהב לקרוא את הפוסטים שלי והמידע שאני משתף:
1. המלצות לטיול לחו”ל
2. המלצות לציוד לטיולים
3. קופוני הנחה לאטרקציות וסיורים ברחבי העולם
4. מידע על חופשות ובככל
אתם מוזמנים להרשם לניוזלטר שלי ברישום מתחת, אני מבטיח לא לחפור

מי שנהנה מקריאה של הפוסט ורוצה לשמוע על עוד טיולים בארץ ובחול וסופ”ש של קמפינגים בארץ מוזמן ללחוץ על “Like” בדף הפייסבוק שלי, מטיילים עם ערן

בתקופה האחרונה הקמנו גם קבוצות נוספות, מוזמנים להצטרף ולשתף עם חברים נוספים

משפחות וזוגות מטיילים ונהנים בחו”ל
סלובקיה פולין מטיילים ונהנים – הרי טטרה ,גן עדן הסלובקי,זאקפונה וקרקוב ועוד
בלגיה מטיילים ונהנים – בריסל,ברוז ארדניים והסביבה

(Visited 5,296 times, 1 visits today)

4 Comments

1. הסברים מועילים, תודה רבה!
    שאלה: מתכננים האן סור לס (מערת נטיפים) ואחכ מצודה בנמור (?.), הייתם בנטיפים? או שהתכוונת מחילות תת קרקעיות במצודה?
    מתלבטת על שילוב של נטיפים עם רכבת אופניים או נמור, או בכלל יותר מידי ליום אחד..

• היי,
      שמח שזה עוזר לכם.
      אנחנו לא הגענו למערה הנטיפים , אבל כן עשינו את הסיור מחילות התת קרקעיות במצודה בנמור.
      לגבי השילוב הכל תלוי מתי תגיעו לאופניים כי היציאה לרכיב מתחילה בשעות מסוימות.
      עדיף להתחיל באופניים בבוקר אז יהיה לכם מספיק זמן גם לנמור, אנחנו שילבנו את האופניים עם דינאן כפי שקראת

2. נהנתי לקרוא. מה שם הצימר שישנתם בו בארדנים? מומלץ? כמה שילמתם? אם אפשר לינק זה יהיה נהדר.