שביל ישראל מקטע 10 – כפר תבור למשהד

ממשיכים לטייל בשביל ישראל, שוב פעם הקבוצה הרגילה ביטלה את הטיול שתכננו ליום שישי אבל שוב אני ועוד חבר לא ויתרנו והחלטנו שזה הזמן שלנו לבצע עוד השלמה של טיול בצפון, כאשר הפעם החלטנו ללכת על הטיול הזה תוך כדי ידיעה שמדובר על מסלול עם הרבה עליות

לאורך הטיולים שלנו בשביל ישראל בשלוש שנים האחרונות היו מספר פעמים שלא הצלחתי להצטרף לקבוצה. לא שכחתי את המסלולים הללו ותמיד חשבתי ותהיתי מתי אספיק להשלים אותם.
לפני כשבועיים עשינו את מקטע 13 – קיבוץ יגור לנחל אורן

השבוע שוב ממש ברגע האחרון (חמישי בערב) למרות שתכננו מראש התבטל שוב המסלול הדרומי שתכננו ,ושוב באופן ספונטי המשכנו להשלים את הפערים שלנו במסלול עצמו.
היו לנו מגוון מסלולים אפשריים אבל בגורל עלה המקטע הבא

מספר מקטע – 10
שם המקטע –כפר תבור למשהד
אורך – 23.5 ק”מ
היכן מתחילים – כניסה לכפר תבור, חניה של תחנת הדלק ובית מלון פנינת העמק
היכן מסיימים – בכניסה לכפר משהד

תיאור המסלול
לפני המסלול קבלנו מספר אזהרות על המסלול הזה מחברים שכבר עשו את המסלול, לגבי  הקושי שלו בעיקר סביב העליות שיש במסלול, במיוחד העליה הראשונה של הר תבור, אשר אכן נראה קצת “מפחיד” שמסתכלים עליו מלמעטה אבל בכל מקרה החלטנו שאנחנו הולכים על זה וצועדים אותו.

שוב השכמה מוקדמת ביום שישי לפנות בוקר בשעה 5:00 וזאת כדי להספיק להיות מוכן ליציאה למסלול בשעה 5:40.
מסתבר שזאת שעה שאפילו התרנגולים לא מתעוררים והכל חשוך בחוץ וגם מתחיל להיות קר מאוד אז לאחר התארגנות, לקיחה של מקלות הליכה ( שבסוף לא השתמשתי בהם אבל תמיד כדי שיהיו הן לטובת הליכה והן לטובת הגנה עצמאית במהלך הטיול ) הצטיידות בפליז כנגד הקור ויאללה נוסעים צפונה

לאחר נסיעה של כמעט שעה למיקום תחילת המסלול, תחנת דלק בכניסה לכפר תבור והגעה בסביבות  השעה 7:00, יוצאים מהרכב ופשוט קפוא בחוץ אז , היינו חייבים להתחמם עם קפה בתחנת הדלק וכמובן להשאר עם הפליז לפחות לתחילת המסלול .
וחשוב להזכיר שנסענו ברכב אחד כלומר החזרה תהיה במונית…

אי אפשר בלי תמונת תחילת מסלול, הפעם בלי שלט אבל ניתן לראות מאחור את הר תבור שאותו אנחנו צריכים לעלות להקיף וגם לרדת כדי להתחיל במסלול

24.11.17 שביל ישראל מקטע 10 - כפר תבור למשהד (9)

אז לאחר שיצאנו מתחנת הדלק לדרך מצאנו לראשונה את הסימון של השביל, פנינו שמאלה בצומת לכיוון הכפר הכפר הבדואי שבילי ובכניסה לכפר פנינו ימינה

24.11.17 שביל ישראל מקטע 10 - כפר תבור למשהד (20)

בשלב זה של הטיול ההליכה תהיה על במדרכה בצמוד לכביש ונוכל לראות את הסימונים על על תמרורים ו\או עמודי חשמל.
זמן מה לאחר הפניה ימין לתוך הכפר וממש בבתים הראשונים של הכפר נראה שילוט שמאלה לשביל, סימון אשר יוביל אותנו לתחילת העליה על ההר במקביל נראה גם סימון שבילים בצבע הכחול בנוסף לסימון של השביל וגם שלט של שמורת הר תבור, גם התבננו בפעם הראשונה בשעון של הניווט וראינו יש לנו עכשיו עליה לא קטנה וסה”כ כ 1046 מטר עליה לאורך כל המסלול

קצת לאחר העליה נתחיל לשמוע נביחות של כלב, אשר שומר על לול תרנגולים מקומיים (מאחורי גדר ורשת ) שכנראה נמצא שם כדי להפחיד גנבים או בעלי חיים טורפים, אל תדאגו הכלב קשור, לפחות היה קשור שאנחנו היינו שם 🙂24.11.17 שביל ישראל מקטע 10 - כפר תבור למשהד (24)
העליה הינה עליה של כ 500 מטר לגובה , קצת פחדנו ממנה לפני אבל בפועל לא מדובר על עליה כל כך קשה, היה החלקה תלולה ובחלקה מתונה מטפסים בין סלעים ובחלק מהזמן על שבילים, מומלץ תמיד להתסתכל האחורה ולראות כמה עלית וצפות בנוף היפה של כפר תבור ומזרחה ותמיד תוכלו גם לראות את הכפר שיבלי שממנו התחלתם לטפס.
חשוב בציין שהפליז יריד תוך שתי דקות עליה מכיוון שהגוף כבר התחמם יתר על המידה 🙂

על הדרך ראינו קצת רקפות

לאחר שעה פלוס תגיעו לסימון שבילים בצבע שחור, אשר הינו סימון שבילים של שביל סובב פסגת הר תבור, אנחנו נפנה שמאלה ונמשיך לצפות בנוף היפה של המקום הפעם נוכל לראות את בקעת יבניאל, עמק יזראל ואת העננים שהיו באותה שעה

אנחנו נמשיך עם השביל השחור אשר מקיף את ההר עצמו ונראה את עצים שהתחלנו לנטות קצת שמאלה כנראה בגלל הרוחות וגם הצלחנו לראות את הכנסיה מצד

עד אשר נגיע לכניסה למתחם הכנסיה שנמצאת בפסגת הר תבור, כבר כמה שנים שאני מעוניין להגיע לעשות את המסלול הזה, והגיע לכנסיה ולא הצלחתי לעשות זאת.
אז למרות שהכנסיה לא כלולה במסלול אנחנו החלטנו לסטות מעט מהמסלול וכן להכנס למתחם הכנסיה דרך  “שער הרוחות”

בכניסה למתחם יש בית קברות קטן

24.11.17 שביל ישראל מקטע 10 - כפר תבור למשהד (39)

ושביל צר אשר לאורך כל הדרך ישנם עצים גבוהים אשר מלווים את השביל עד אשר מגיעים לחניה וכניסה לכנסיה עצמה.שימו לב יש הוראות בכניסה למתחם עצמו.

לאחר שנכנסו למתחם של הכנסית המנזר הפרנציסקני ישר טיפסנו במדרגות מחוץ לכנסיה כדי לצפות בנוף המרהיב שיש במקום ( מומלץ להגיע ביום עם ראות ) , הפסגה עצמה הינו כה גבוהה אלא רק 588 מטר אבל היא הגבוהה באזור ולכן ניתן לראות ממנה את כל האזור

24.11.17 שביל ישראל מקטע 10 - כפר תבור למשהד (14)

לאחר התצפית נכנסו לתוך הכנסיה עצמה, אומנם לא מדובר על כניסה מפוארת מאוד אבל מדובר על כניסה גדולה וגבוהה וותיקה מאוד, שהגענו התנהלה במקום ברכה ואף ראינו קבוצה של מתפללים מבוגרים שמחזיקים ידיים אחד לשני, מחזה מיוחד מאוד

הסתבר לנו שהם גם כרגע בחגיגות ה – 800 לכנסיה

24.11.17 שביל ישראל מקטע 10 - כפר תבור למשהד (52)
לאחר הביקור החלטנו לעשות את העצירה הראשונה שלנו, הפעם עצירה קטנה רק כדי לאכול משהו קטן אל מול הנוף המרהיב שנמצא במקום, ולאחר כמה דקות של עיכוב חזרנו חזרה בחזרה בשביל הצר לעבר “שער הרוחות” וכמה מטרים לאחר השער מצד ימין פנינו ימינה לפי סימון השביל לתחילת הירידה מההר ובשילוב עם סימון השבילים הירוק.
הירידה עצמה מאתגרת במיוחד בימים לאחר הגשמים מכיוון שהבוץ מקשה על הירידה ומוסיף עוד כמה ק”מ לכל רגל לכן צריך לרדת בזהירות בין עצי האלון ואורנים.

הירידה עצמה הינה בתוך שביל יחסית צר העובר בין סלעים, לאחר הליכה קצרה תגיעו לכביש גישה לרכבים לטובת עליה לפסגה, במקום יש קיוסק שמי שמעוניין לקנות משהו לאכול או לשתות או אפילו מזכרת מהמקום מוזמן לקנות.
כל אלו שזה פחות מעניין אותם, מוזמנים לצפות לאחור לראות את הירידה שירדתם וכן ניתן לראות מלמטה את הכניסה

בשלב זה אנחנו נפנה ימינה לתוך הכפר שיבלי, אנחנו נלך בתוכו לאורך כמה דקות, נוכל לראות על עמודי החשמל את הסימון של השביל ביחד עם סימון השבילים הכחול.
ולאחר עוד מספר דקות של הליכה אנחנו נפנה שמאלה עדיין בדרך סלולה

24.11.17 שביל ישראל מקטע 10 - כפר תבור למשהד (62)

עד אשר נגיע לעוד עיקול שמאלה ובשלב זה נתחיל ללכת בדרך עפר כבושה, למקום יש פוטנציאל רב מאוד, ההליכה הינה בתוך בוסתנים ומטעים של תושבי המקום אבל גם לא מעט זבל , זבל ועוד זבל…. לצערי הרבה הזבל דיי הרס לנו את ההליכה, הריחות של הזבל וגם של הפרות שנמצאות בדרך לא היטיב עם המסלול

כמה דקות של הליכה משם נגיע לצומת דרכים, פניה שמאלה תוביל אותנו לתוך הכפר דבוריה ופניה ימינה תיקח אתנו לשמורת אלוני קשת אשר לשם נפנה. (זאת התמונה של הפניה שמאלה)

24.11.17 שביל ישראל מקטע 10 - כפר תבור למשהד (79)
לאחר עוד מספר דקות אנחנו נפנה שמאלה לכיוון צפון ונוכל להבחין בדרך סלולה לרכבים אשר איתה נמשיך הלאה תוך כדי ליווי של סימון השבילים השחור.
בדרך נראה שילוט לכיוון נחל דבורה והר דבורה ואנחנו נלך לכיוונם

מי שלא שם לב אבל מדובר על דרך אשר נמצאת בעליה ולאחר 2.5 ק”מ אנחנו נפנה לסימון השבילים הכחול אשר פונה שמאלה ולאחר זמן קצר לאחר מכן נשנה שוב את סימון השבילים לסימון בצבע הירוק, ההליכה בשביל הזה הינה על דרך כבושה אבל לא סלולה והיא כוללת ירידות ועליות עד אשר מגיעים לתצפית הר תבור אשר צופה על הכפר דבוריה והר דבורה (קחו בחשבון שזה ההר שנתפס עליו עוד מעט )

לאחר ההתבוננות בתצפית היפה אנחנו נמשיך ללכת בסימון השבילים הירוק ולאחר כ 1.5 ק”מ נעבור לסימון השבילים השחור , אנחנו נפנה שמאלה בשביל השחור ולאחר כמה דקות הליכה נפנה ימינה לכיוון הסימון של השביל אשר מראה לנו את המשך הטיפוס הפעם לפסגת הר דבורה.
לאחר הליכה קצרה נגיע לפסגת ההר ומשם נוכל לראות את נצרת , עמק ישראל וגם את אזור הגלבוע כמו כן נראה את הקניון של נצרת עלית וגם את הבתים הצבעוניים של עין מאהל כמו
כן נעשה גם עצירה קלה לקפה, רק פאדיחה קטנה, שכחתי את הכוסות בבית אז שתינו מהפינג’ן עצמו

בפסגה נבחין כי אנחנו במפגש של שלושה שבילים, אדום , כחול ושחור.
נצפה קצת בעננים בשמים

בשלב זה אנחנו נעבור לסימון השבילים הכחול אשר מתחיל לרדת מפסגה נוכל גם לראות לטאה על האבן עם הסימון של השביל

בדרך נעבור גם נחל קטן או מים שפכים, עדיין לא הצלחנו להבין מעל מה דלגו,
ולאחר כמה דקות הליכה שוב נראה אותו אבל הפעם אנחנו אמורים לחצות אותו כדי להגיע לסימון השבילים האדום ונפנה בו לימינה.
חשוב לשים לב, הסימון מעכשיו קצת בעייתי, גם הפניה ימינה פה לא מובנת בכלל מכיוון שמצד שמאל של השביל תראו סימון של השביל על עמודה (אלו הסימונים המטעים)

24.11.17 שביל ישראל מקטע 10 - כפר תבור למשהד (86)

הפניה ימינה אמורה להיות מסומנת על גבי גלגל משאית ( לא בחירה טובה לסימון שבילים ) אשר כנראה הוזז ולכן הסימון לא מראה לכיוון הנכון.
בשלב זה אני ממליץ לאנשי האנדרואיד להוציא את הטלפון הנייד לנווט קצת עם האפליקציה של השביל, זה ביחד עם טעינה של כל המסלול בשעון של דני חברי למסלול מנע מאיתנו בירבור גדול בחלק הזה של המסלול (ושמעתי על לא מעט מטיילים שהתברברו פה)
לאחר הפניה הימינה יש לנו כמה ק”מ של הליכה עד אשר נגיע לכביש בין עין מאהל לנצרת עילית.

ההליכה הינה לא קלה, כאשר רובה בעליה סביב בוסתנים יפים אבל גם עוברים בצמוד לזבל כנראה של תושבי עין מאהל אשר הפכו את הטבע לפינת זבל לא סימפטתית בכלל, כמו כן חלק לא קצר מהשביל הזה עובר בתוך שדות קוצים וכדי לקצר , כנראה שלא עברו במסלול הרבה זמן  מכיוון שהוא לא מסודר כמו שאר המסלולים שעברנו עד כה. (גם השילוט לא מדהים בכלל)

24.11.17 שביל ישראל מקטע 10 - כפר תבור למשהד (89)

לאחר שעברנו כמה פניות חדות נגיע לסיום העליה אשר נמצאת בצמוד לכביש, לא צריך להתפתות לטפס לכביש (לא לפנות שמאלה בסיום העליה) אלא שמגיעים לסיום העליה אנחנו נמשיך עם השביל ימינה לכיוון הכפר עין מאהל, אבל חשוב לעצור שניה לנשום ולהתבונן ימינה לראות את כל המסלול אשר עשינו עד כה וכמובן את הר תבור הפעם קצת ממרחק אבל עדיין יפה וכמובן שזה דורש תמונה, אפילו כמה תמונות

**** תמונות ****

אז אנחנו נמשיך ללכת בצמוד לגדר ( מצד ימין ) עד אשר נגיע לפתח של הגדר ודרכו ונחבור לכביש , נוכל גם לראות את הבניה בכפר עין מאהל , מסתבר שבעבר היה פה גם מגרש כדורגל אשר כבר לא נמצא שם.
הבתים שם צבועיים במגוון צבעים, אני בטוח שאם היינו רואים זאת בחו”ל כנראה שהיינו יותר מתרגשים מכך אבל בגלל שראינו את כל הזבל ואי הסדר המקום אי אפשר שלא לחשוב איך אפשר לעשות זאת אחרת

כעת שהגענו לכביש אנחנו נפנה שמאלה וישר ימינה לכיוון הר יונה.
תכלס החלק הזה במסלול הוא דיי סתמי.. הליכה על מדרכה לאורך מספר ק”מ כאשר רואים סימונים על גבי עמודי התאורה באמצע הכביש, היתרון פה זה שכל החלק הזה של המסלול הינו בירידה ומאפשר קצת לשחרר את הרגלים והידיים לאחר העליה של הר יונה (הר יונה הינו בגובה 573 מטר מעל פני הים) .
אנחנו המשכנו ממש עד הכיכר אשר פונה לכיוון משהד אבל מכיוון שראינו כי ישנם פקקים רבים למטה החלטנו לוותר על התענוג .

בשלב זה הוצאנו את הנייד כדי להזמין מונית בחזרה לכפר תבור באפליקציית Get Texi אבל לא מצאנו מונית, פתאום ראינו מונית על הכביש הרמנו יש וכמובן שנהג המונית ישר עצר לנו, בחור נחמד מנצרת ששמע אותנו מדברים על כך שאנחנו רעבים וצריכים למצוא מקום לאכול צהריים מכיוון שלא אכלנו צהריים, אז הוא המליץ לנו על מסעדה נחמדה מאוד שהיתה על הדרך בכפר כנא ( בגלל פקקים בנצרת זאת היתה הדרך היחידה לחזור לכיוון הרכב) , מסעדת המעיין

24.11.17 שביל ישראל מקטע 10 - כפר תבור למשהד (18)

הבחור אפילו הציע לנו לשבת במקום בשקט ובנחת ולא להיות בלחץ אבל לא היה לי נעים מכיוון שהוא גם אמר לנו שהוא בדיוק בדרך הביתה לאישתו.
שהגענו לרכב “חטפנו” את הפצצה כאשר שאלנו אותו כמה אנחנו חייבים לו, נסיעה של 20-25 עלתה לנו כ 200 ש”ח , התעצבנו אבל גם מצד שני לא יכלנו להשאר שם יותר מכיוון שהתחיל להיות מאוחר, וגם הרווחנו ארוחה לא יקרה על הדרך וגם חומוס הביתה 🙂

אז לאחר יום ארוך והליכה של כמעט 24 ק”מ התחלנו בדרך חזרה היתה בסביבות השעה 17:00,
כאשר בשעה 18:00 הגעתי הביתה.
אפשר לומר עוד יום עבודה 🙂  כמעט 12 שעות , מדובר על יום לא קצר אבל מהנה.

24.11.17 שביל ישראל מקטע 10 - כפר תבור למשהד (19)
עוד דבר קצת לידיעה, מכיוון שאני לא הכרתי את זה, לאורך כל מסלול ראינו שלטים של מסבירים על התקרבות למעבר אירי, הבנו שכנראה מדובר על הכנה לטובת הגשמים ונחלים.
בפועל מדובר על ” נקודה חצייה של נחל או מקווה מים בה המים רדודים ומאפשרים מעבר מגדה לגדה”

לסיכום
לא מדובר על אחד המקטעים היפים של המסלול, היופי הינו בעיקר בתחילת המסלול בטיפוס על הר תבור והירידה ממנו, שאר המסלול אומנם נחמד מאוד להליכה, אבל ההרגשה הינה כאילו הולכים בתוך פח זמן גדול, חבל שמקטע עם כזה פוטנציאל ממומש בצורה כזאת וחבל שמסלול כזה שמביא עליו גם מטיילים מחו”ל נראה ככה וכך תיירים יחוו את מדינת ישראל.
מבחינתי זה היה עוד מסלול שצריך לעבור כדי לסיים את כל המסלול עצמו

ועוד משפט לסיכום (הפעם יש יותר משמעות למשפט איתו אני מסכם כל טיול) , כאחד שמטייל הרבה בטבע, הטבע הוא שלנו. אם אנחנו לא נשמור עליו ועל הניקיון שלו אף אחד אחר לא יעשה זאת וככל שנראה לילדים שלנו כיצד שצריך להתנהג בטבע כך נגדל דור שונה מהדור הנוכחי .ולכן אודה שאתם יוצאים לטבע תצאו עם שקית זבל כדי לאסוף את הזבל שלכם ואם תראו זבל בדרך אל תתביישו להרים גם אותו גם כדי לנקות את הטבע וגם כדי לראות לילדים שלנו כי אפשר אחרת

מי שנהנה מקריאה של הפוסט ורוצה לשמוע על עוד טיולים בארץ ובחול וסופ”ש של קמפינגים בארץ מוזמן ללחוץ על “Like” בדף הפייסבוק שלי, מטיילים עם ערן

(Visited 1,288 times, 1 visits today)