טיול לשביל המעיינות

טיול כיפי, בשבת קיצית בהרי ירושלים הפעם בשביל המעיינות בהרי ירושלים, מסלול מומלץ מאוד הכולל מגוון מעיינות מערות מסלול מיוחד עם הנופים המרהיבים של הרי ירושלים

הפעם בחרנו טיול בהרי ירושלים הצטרפו עלינו גסתי ומשפחתה ,חמי וחמתי, הטיול הינו טיול לשביל המעיינות בהרי ירושלים ( לא בעמק יזראל )

איך מגיעים –  בוויז אתר יד קנדי
אורך המסלול – כ 3 ק”מ

תיאור המסלול

המסלול מתחיל בהר עמינדב (גובה 823 מעל פני האדמה) , נקודת תצפית יפה על האזור המערבי של הר חברון והרי ירושלים.
במקום ישנה אנדרטה לזכר נשיאה ה-35 של ארצות הברית, ג’ון פיצ’גרלד קנדי.
האנדרטה הוקמה באמצעות תרומות יהדות ארצות הברית בשנת 1966.
המבנה בנויה בצורה מיוחדת , היא מזכירה גזע כרות מכיוון שזה מסמל את מותו הפתאומי של הנושא.
פעילות יפה לילדים הינו לתת להם לספור את כמות העמודים שמקיפים את המבנה עצמו, לנו זה העביר לא מעט זמן. בפועל מדובר על 51 פסי בטון בדיוק כמספר המדינות המרכיבות את ארצות הברית כאשר כל עמוד מגיע לגבוה של 7.2 מטרים.
בתוך האנדרטה קיים תבליט ראשו של קנדי, כמו כן נמצא שם “נר תמיד” אשר זהה לנר אשר נמצא ליד קברו בית הקרוב הצבאי ארלינגטון.
במקום יש שולחנות פקניק לכל מי שמעוניין לעשות פיקניק  בתחילת המסלול

כעת לאחר שסיימנו לאכול ולספור את כמות העמודים באנדרטה ניתן להתחיל לטייל, חזרנו לרכבים לטובת נסיעה קצרה לעבר חניון סעדים שם נחנה את הרכב בחניון ומשם נתחיל את המסלול, כאשר אנחנו צריכים לחפש את סימון השבילים בצבע ירוק אשר יוצא מרחבת החניה,

השביל מוביל אותנו להליכה בחורשה קטנה של לא מעט עצים ארצישראלים כגון: אלה , אלון מצוי , עצי זית ועצי חרוב אפשר לראות כי אנחנו עוברים בתוך טרסות חקלאיות ישנות מאוד לאור כך שהמקום נמצא במדרון והיה צורך לגדל גידולים חקלאים ורק כך ניתן לעשות זאת במקום זאת.
לאחר כמה דקות של הליכה נגיע למעיין הראשון מתוך כמה שנעבור במסגרת המסלול – עינות עמינדב.
עינות עמינדב הינו מגוון מעיינות קטנים שמאגרים ע”י מי גשמים

ממעיינות עמינדב אנחנו נמשיך לכיוון צפון עם השביל ולאחר עוד כמה דקות נגיע לעוד שני מעיינות – מעיינות עוזי.
אחד המעיינות הינו מעיין נובע אשר פעיל במשך כל השנה ולשני המעיינות ישנם בריכות אגירה.
מי שמעוניין יכול ומוזמן לטבול את הגוף במימי הבריכה ( שימו לב לא תמיד המים שם נראים מתאימים לרחצה)
בדרך עוד נעברו במערות מיוחדות ומקום משחק מיוחד לילדים

לאחר הביקור במעיין אנחנו נמשיך הלאה לכיוון עין תמר אשר הינו מעיין קטן ונחמד המוקדש לזכרה של תמר נתן, שנספתה בטיול בחו”ל והיא בת 21. המעיין נובע מתוך גומה לתוך בריכה מהתקופה הביזנטית.
במקום זה ניתן לשכשך את הרגליים כמו יש ניתן לנצל את שני ספסלי הישיבה שנמצאים במקום לטובת עצירה להכנת קפה \ פיקניק רק חשוב להשאיר את המקום נקי
אם ממש מתאמצים ניתן לראות באחת בדפנות המעיין חללים עגולים קטנים שחצובים באבן , ככל הנראה שזה שימש בזמנו לבריכת גידול דגים ואותם חלילים שימשו כמקום להשרצת דגיגים
מעין תמר נמשיך עם השביל המסומן בירוק לכיוון מזרח כאשר בדרך נוכל לראות עוד מספר מעיינות יבשים.
לאחר כק”מ הליכה נגיע לדרך עפר כאשר שם נפנה פניה חדה שמאלה ונמשיך בירידה לעבר החניון, החניון מסמל לנו שאנחנו לקראת הסוף ועוד כמה דקות  הליכה נגיע לחרבת סעדים כדי לחזור לרכבים

לסיכום –
מסלול מומלץ מאוד מגוון מעיינות משם השם של השביל כמו כן מספר מערות מעניינות מאוד לילדים.
אני ממליץ להגיע אחרי כמה גשמים כדי שיהיו מיים במעיינות אבל גם בלי האזור הזה מקסים מויחד.

ועוד משפט לסיכום, כאחד שמטייל הרבה בטבע, הטבע הוא שלנו. אם אנחנו לא נשמור עליו ועל הניקיון שלו אף אחד אחר לא יעשה זאת וככל שנראה לילדים שלנו כיצד שצריך להתנהג בטבע כך נגדל דור שונה מהדור הנוכחי .ולכן אודה שאתם יוצאים לטבע תצאו עם שקית זבל כדי לאסוף את הזבל שלכם ואם תראו זבל בדרך אל תתביישו להרים גם אותו גם כדי לנקות את הטבע וגם כדי לראות לילדים שלנו כי אפשר אחרת

מי שנהנה מקריאה של הפוסט ורוצה לשמוע על עוד טיולים בארץ ובחול וסופ”ש של קמפינגים בארץ מוזמן ללחוץ על “Like” בדף הפייסבוק שלי, מטיילים עם ערן

(Visited 3,856 times, 1 visits today)

4 Comments

1. ממש לא מדוייק, המסלול אינו מעגלי, מתחיל בחורבת סעדים אך מסתיים בעין חינדק, ההליכה משם חזרה לרכב רחוקה מלהיות מספר דקות.
    חבל שאתה לא מדייק, יצאנו למסלול לפי סיפור הדרך שלך ומצאנו עצמינו מרחק רבע שעה נסיעה ללא הרכב מנקודת ההתחלה, עם שתי ילדות קטנות ותשושות. מזל שנתקלנו במשפחה מקסימה שהציעה להקפיץ אותי לרכב.
    ממליץ בחום לעדכן את הפוסט ולמטיילים לבדוק שוב ושוב את סיפור הדרך, להצליב עם מקורות נוספים.

• היי,
      מצטער שכך הרגשתם.
      אני צריך לבדוק למה זה קרה לכם.
      אנחנו עשינו את אותו מסלול והוא היה מעגלי והגענו ישר לרכב

2. הי ערן,אני מעוניינת לצאת השבת לטיול, קצת מודאגם מהתגובה למעלה…. מכיוון שעברה שנה האם התכנון עודכן?