טיול לגן לאומי בית שערים

גן לאומי מקסים ופחות מוכר למטיילים משלב בתוכו היסטוריה יהודית , ארכיאולוגיה ומערות. נמצא לא רחוק מהמרכז מתאים לכל יום גם לימים גשומים וגם לימי שרב חוויה למבוגרים ולילדים

לאורך שנים רבות שנסענו צפונה על כביש 75 ראיתי אל מול עיני שלט שמכוון לכיוון גן לאומי בית שערים, ואף פעם לא השכלנו לעצור שם ,מה גם שלא לא שמעתי על המקום ממטיילים אחרים.
שבקשו ממני להתחיל לארגן טיולי משפחות לגן של הבת שלי הבנתי שהגיע הזמן וצריך להגיע סוף סוף ולראות מה יש שם.
חשוב לציין שביקור במקום הינו בין שעה לשלוש שעות תלוי במטייל

איך מגיעים – בוויז בית שערים
עלות כניסה – מבוגר 22, ילד 9 , חינם לבעלי כרטיס מטמון , ישנם הנחות נוספות לקבוצות
שעות פעילות- אני ממליץ להכנס לדף של רשות שמורות הטבע כדי להיות מעודכנים

על סיור שלנו
למזלנו הרע באותו בוקר החל לרדת גשם אבל עדיין לא וויתרנו על הסיור ובדיעבד ההחלטה היתה נכונה. אומנם ירד גשם אבל הגענו עם מטריות וזה עזר לנו לעבור במקומות החשופים לגשם.
ניתן להעביר במקום לא מעט זמן גם באזורים המקורים והילדים כמובן יהנו גם לרוץ קצת בגשם בין השלוליות

שהגענו למקום הציעו לנו להצטרף להדרכה שמקיימת במקום וכמובן לקחנו את זה בשתי ידיים ,מדובר על הדרכה חינם ע”י מתנדבת שעובדת במקום, הסיור המודרך שדרג מאוד את הטיול עצמו ובזכותו כמובן החכמנו לא מעט.(הסיורים מתקיימים בימי שישי ושבת בשעות מסוימות, אני מניח שאפשר לקבוע גם הדרכה במהלך השבוע בתיאום מראש)

מסתבר כי במקום היתה עיר יהודית קדומה אשר היתה מרכז יהודי חשוב בתקופה שלאחר מרד בר כוכבא (135 לספירה) ומקום מושבו של נשיא הסנהדרין, רבי יהודה הנשיא אשר היה המנהיג הדתי, רוחני ומדיני של העם היהודי באותה תקופה.
מכיוון שרבי יהודה הנשיא ביקש להיקבר בבית שערים, הקבר שלו הוכן עוד בימי חיו.
ראוי לציין כי בשנת 2015 המקום הוכרז ע”י אונסק”ו כאתר למורשת עולמית
המקום משלב אזור ירוק וארכיאולוגיה, מכיוון שאנחנו הגענו בגשם הספקנו לבקר רק באזור הארכיאולוגיה אבל כן ראיתי גם שולחנות פיקניק לימים פחות גשומים.

המקום מספק לנו 2 מסלולי הליכה בתוך הגן הלאומי
1. השביל העליון – מסלול טיול רגלי המתמקד בפסגת גבעת בית שערים
2. השביל התחתון – מסלול הליכה בין מערות הקבורה שבחלק המרכזי של הגן

אנחנו הלכנו בשביל התחתון כלומר הליכה בין מערות הקבורה השונות שיש בגן עצמו, אבל ילדים לא יכלו לוותר על טיפוס קצר במעלה המדרגות במקום

הסיור עצמו התחיל עם הסבר על המקום

משם התחלנו להסתובב בגן הלאומי לפי הוראות המדריכה המקומית

תוך כדי מעבר בבתי קבורה וקברים מהעבר הרחוק

קברים מקושטים

הילדים נצלו את המקום לקצת משחקים

מעוניינים לקבל במייל את המגזין שלי עם המלצות וטיפים לטיולים ?
רוצים לדעת למה זה מומלץ, הכל בקישור הבא – https://traveling-with-eran.com/why-do-we-need-newsletter
אתם מוזמנים להירשם בטופס הבא

לסיכום
אז לאחר שנים של מחשבה מה יש במקום ולאחר שבקרתי במקום, אני ממליץ בחום להגיע ולבקר בו המקום מתאים לכל גיל, טיולי ילדים וגם מבוגרים שרוצים ללמוד קצת על ההיסטוריה המקומית.
היופי הינו שאפשר לנסוע לשם בכל מזג אויר, בגשם מכיוון שחלק קטן מהמסלול הינו בתוך המערות וכך אין חשש מהתרטבות ולפי מה שאני זוכר לא נתקלנו במקום בבוץ וגם בימים חמים שניתן להכנס להתרענן באויר הקר של המערות כדי לברוח מהחום

עוד משפט לסיכום, כאחד שמטייל הרבה בטבע, הטבע הוא שלנו. אם אנחנו לא נשמור עליו ועל הניקיון שלו אף אחד אחר לא יעשה זאת וככל שנראה לילדים שלנו כיצד שצריך להתנהג בטבע כך נגדל דור שונה מהדור הנוכחי .ולכן אודה שאתם יוצאים לטבע תצאו עם שקית זבל כדי לאסוף את הזבל שלכם ואם תראו זבל בדרך אל תתביישו להרים גם אותו גם כדי לנקות את הטבע וגם כדי לראות לילדים שלנו כי אפשר אחרת

מי מעוניין להמשיך לעקוב לשמוע על עוד טיולים בארץ ובחול וסופ”ש של קמפינגים בארץ מוזמן ללחוץ על “Like” בדף הפייסבוק שלי, מטיילים עם ערן

בתקופה האחרונה הקמנו גם קבוצות נוספות, מוזמנים להצטרף ולשתף עם חברים נוספים

משפחות וזוגות מטיילים ונהנים בחו”ל
סלובקיה פולין מטיילים ונהנים – הרי טטרה ,גן עדן הסלובקי,זאקפונה וקרקוב ועוד
בלגיה מטיילים ונהנים – בריסל,ברוז ארדניים והסביבה

(Visited 1,835 times, 1 visits today)