טיול רכוב לעין עקב תחתון

מעיין מקסים באמצע המדבר מלא מים לאורך כל השנה נגיש ברכב גבוה

כבר פעם פעמים שהגענו לאזור מדרשת בן גוריון ומצפה רמון ורציתי להגיע לעין העקב, מדובר על אחת הבריכות הטבעיות היחידות שיש בהן מים לאורך כל השנה. הבעיה הינה שמדובר על הליכה של 6 ק”מ לכל כיוון עם עושים זאת ברגל ותמיד נעה אשתי הטילה וטו על זה, ובזמנו הייתי עם רכב נמוך וזה בלתי אפשרי להגיע לשם עם סוג כזה של רכב .

איך מגיעים – בוויז מדרשת בן גוריון, משם מגיעים לשער הכניסה לעין עבדת ומבקשים לרדת לכיוון עין עקב, הירידה הינה ללא עלות אבל יבדקו אם אתם עם רכב 4X4.
חשוב להבין אין באמת צורך לרכב 4X4 שם, זה תמיד יכול לעזור אבל זה באמת תלוי בנהג עצמו, במידה ומגיעים עם רכב גובה, כל סוגי הגיפונים למיניהם יכולים לעבור שם בגדול.

תיאור המסלול
לאחר הירידה התלולה ממדרשת בן גוריון בסוך הירידה פונים שמאלה לכיוון חניון הלילה אשר נמצא במקום ( כאשר פניה ימינה מובילה לעין עבדת )
כאן מתחילה נסיעה של 6 ק”מ שיכולה לקחת יותר מחצי שעה לאור כך שצריך לנסוע לאט ובזהירות בחלק לא קטן מהדרך, אלא ואתם רוצים להשאיר במקום חלקים מהרכב.
לאחר נסיעה של מספר ק”מ מגיעים לצומת T ובצומת עצמה לפי השילוט נוסעים ימינה לכיוון עין עקב. עוברים עוד חניון לילה אשר נמצא יותר קרוב לבריכה וממשיכים עד אשר מגיעים לחניון מסודר של רשות שמורות הטבע ושם מחנים את הרכב. (בשאיפה שהוא גם יהיה שם שנחזור, בגלל שבקיץ יש לא מעט מבקרים הסבירות שיקרה משהו לרכב נמוך, כמו כן יש במקום פקחים של הרשות כדי למנוע שזה יקרה, אבל תמיד זאת אפשרות בנגב) .
מהחניון יש עוד כמה דקות הליכה עד לגן עדן עצמו

לאט ולא רואים צמחים ועצים ואז אנחנו מבינים שהגענו למקום הנכון.
למזלנו אנחנו הגענו למקום יחסית מוקדם, בשעה 10:00 כך שבמקום לא היו כמעט מבקרים, רק אנחנו ועוד סבא,אמא,ונכד ( הבנתי שזה לא מובן מאילו וישנם מקרים שיש שם כמויות של אנשים במיוחד בקיץ ).

הבריכה מקסימה, צריך לקחת בחשבון שעומק המים הינו 15 מטר ולכן חשוב שמי שלא יודע לשחות יכנס עם מצופים, ולקטנים ישנה בריכה קטנה בכניסה

עין עקב (8)

לאחר כמה דקות של התבוננות הבריכה המקסימה גם אנחנו נכנסו למים הקרים , וברגע שנכנסים כבר לא רוצים לצאת

המקום ממש מקסים

אנחנו שהיינו בו כשעה והתחלנו ללכת בדיוק בזמן הגיעו מספר רכבים למקום.

לאחר שהתייבשנו ( דיי מהר בגלל החום ) חזרנו על עקבותינו וחזרה למדרשת בן גוריון.
אנחנו היינו במקום במהלך סופ”ש שישנו במדרשת בן גוריון , את זה כבר תארתי בפוסט ספיציפי על החופשה

לסיכום:

עין ספק שהמקום מומלץ, קצת מפחיד עם ילדים קטנים אבל זה אפשרי, קחו בחשבון מתי אתם נוסעים לשם

ועוד משפט לסיכום, כאחד שמטייל הרבה בטבע, הטבע הוא שלנו. אם אנחנו לא נשמור עליו ועל הניקיון שלו אף אחד אחר לא יעשה זאת וככל שנראה לילדים שלנו כיצד שצריך להתנהג בטבע כך נגדל דור שונה מהדור הנוכחי .ולכן אודה שאתם יוצאים לטבע תצאו עם שקית זבל כדי לאסוף את הזבל שלכם ואם תראו זבל בדרך אל תתביישו להרים גם אותו גם כדי לנקות את הטבע וגם כדי לראות לילדים שלנו כי אפשר אחרת

מי שנהנה מהקריאה של הפוסט ורוצה לשמוע על עוד טיולים בארץ ובחו”ל וסופ”ש של קמפינגים בארץ, מוזמן ללחוץ על “Like” בדף הפייסבוק מטיילים עם ערן

(Visited 1,046 times, 1 visits today)