טיול בנחל גילבון

מכיוון שאנחנו בשבועות האחרונים של טיולים אשר מתאימים למים הפעם החלטנו לנסוע לטיול מים ברמת גולן, היו כמה אופציות כמו בריכת המשושים אבל בסוף החלטנו ללכת על נפל הגילבון

השבוע החלטנו לנסוע עם קבוצה של חברים לטיול מים ברמת הגולן, מקבוצה של 5 משפחות בסוף נשארנו 2 משפחות מכיוון שכל השאר חלו בלילה שלפני.
כאשר היו לנו לא מעט אופציות לטיול, בסוף החלטנו לטייל בנחל הגילבון במסלול המעגלי

איך מגיעים –
בוויז נחל הגילבון ו\או מצומת בית המכס, לאחר כמה ק”מ תראו מצד שמאל שלט “נחל גילבון”, מסומן בסימון שבילים בצבע האדום. לאחר נסיעה של 2 ק”מ נגיע לצומת שבילים: כחול ישר, האדום פונה ימינה.
אנחנו נפנה ימינה לכיוון תחילת המסלול , כאשר במידה ואתם מגיעים עם מספר רכבים ורוצים לחסוך הליכה על שביל לרכבים אתם יכולים להשאיר רכב בהמשך בחניון שממשיך עם הסימון הכחול  (חוסך כ-1 ק”מ)
אורך המסלול – 3 ק”מ

תיאור המסלול
הרבה שנים לא עשיתי את המסלול הזה (פעם אחרונה היתה אולי בילדות) או ממש אחרי צבא.
המסלול מתחיל מהחניון שחנינו בפאתי הכפר הנטוש דבורה כאשר אנחנו נמשיך לעקוב אחרי הסימון האדום שעובר בין בתי הכפר הנטושים (מדובר על מחנה של הצבא הסורי לשעבר)

לאחר שנעבור את הבית האחרון נראה מעבר מסודר נגד בקר ושם אנחנו נעבור כדי להתחיל את המסלול.
אי אפשר להתחיל לטייל בלי תמונה קבוצתית

שם נתחיל לרדת לכיוון מפל דבורה במדרגות הבזלת החצובות השביל, לאחר כמה דקות נגיע לחורשת קטנה של עצי אקליפטוס שנמצאת בתוך ערוץ נחל הגילבון

כאן אנחנו נתחיל לטפס על הגדה הצפונית של הנחל ושנגיע לשיא הגבוה , נראה את מפל דבורה ובריכת דבורה מלמעלה, מדובר על מחזה מרהיב של הבריכה והמפל.

המקום זה נראה צומת שבילים סימון שבילים כחול לכיוון חורבת דבורה ( אנחנו ויתרנו על זה) וסימון אדום אשר מוביל לערוץ הנחל.
התחלנו לרדת לאט לאט מכיוון שסלעי הבזלת שנמצאים במקום רטובים מכל הרוחצים ובכלל.
לאחר הירידה מגיעים לבריכה עצמה, מדובר על בריכה מקסימה עם מים קפואים אבל לאחר כמה דקות … עדיין לא מתרגלים למים 🙂
אני ממליץ בחום להכנס למים ולהגיע עד למפל ולהנות מהמים הקרים, אל תדאגו בחוץ מתייבשים מהר.

המפל עצמו יפה מאוד, מדובר על גובה של 20 מטר.
חשוב לדעת המים בבריכה עמוקים ולכן מי שלא יודע לשחות חייב להיכנס עם מצופים, בכניסה לבריכה יש סלעים שיכולים לעזור לילדים ובכלל לעמוד מידי פעם כדי לא להתעייף מהשיחה במקום.
לאחר שבילינו לא מעט זמן בבריכה ובמימיה אנחנו מטפסים חזרה למשך השביל המסומן בצבע אדום, לאחר כמה רגעים נגיע לירידה עם יתדות

כאן ניתן ללכת בתוך המים (מדובר על דרך האפשרית רק צריך לקחת בחשבון שהיא לא קלה וצריך לעבור סלעים וצמחים )או לאורך השביל המסומן האדום.
אחרי כמה דקות הליכה נגיע לפניה שמאלה לתוך הנחל (מי שהולך בתוך המים יכול לפספס את זה, לכן צריך לקחת זאת בחשבון)
לאחר כחצי ק”מ מהמפל הראשון שעברנו בו (מפל דבורה) נגיע לעוד בריכה חמודה ליד מפל פחות גדול (לא מדובר על מפל הגילבון עדיין ), כמו כן לאורך הדרך יש כל מיני מקומות מקסימים לשבת ולנוח

בשלב זה אנחנו ממשיכים ללכת ומתחילים לעלות במעלה הערוץ בשמש וזאת לאחר שחלק לא קטן מהמסלול היה מוצל, לאחר כמה מאות מטרים אנחנו נגיע לצומת שבילים נוספת, שביל המסומן בכחול פונה שמאלה לכיוון החניון (תזכרו אותו אנחנו עוד נחזור לשם)

גילבון (55)
אבל אנחנו נמשיך בסימון האדום כלומר ממשיכים ללכת ישר לכיוון מערב. לאחר הליכה קצרה נגיע למעקה שממנו נוכל לראות את המראה המרהיב של מפל הגילבון אשר הינו בגובה כפול ממפל דבורה, כ 40 מטר גובה של מים נקיים שזורמים לעבר בריכה אף יותר גדולה מבריכת דבורה.
ניתן לעמוד ולתצפת מספר דקות כי אכן מדובר על מראה מרהיב אשר מזכיר את המפלים מחו”ל

מי שלא מתעצל יכלו להמשיך בשביל עצמו והתחיל לרדת לכיוון הבריכה, כמובן שאנחנו לא ויתרנו על התענוג לרדת לבריכה עצמה, המשכנו לפי סימון השבילים בירידה תלולה ( צריך לזכור כי עוד צריך לחזור את זה , כך שאם זה לא מתאים לחלק מהמטיילים אז אולי כדי לכם לוותר)  .

לאחר הירידה התלולה הגענו לבריכה עצמה אשר מוקפת בסלעים חלקים ולכן צריך לשים לב, ואם חשבתם שהבריכה בבריכה דבורה קרים, אז גם פה המים מאוד קרים ויקח לכם כמה דקות להכנס למים או פשוט לקפוץ לתוך המים כאשר המים מגיעים ליריכים שלכם.

בבריכה יש גם מקום שניתן לשבת מתחת למפל, אם כבר מגיעים אז גם אני החלטתי להתיישב שם. במקרה הזה אני חושב שהתמונה לא יכולה לייצג את ההרגשה של לשבת מתחת למפל של 40 מטר, אבל עדיין הצטלמתי שם

המפל פשוט מרשים

כאן מסתיים החלק הקל של המסלול, מכאן מדובר רק על עליות חזרה באותה דרך שירדנו עד למעקה בתצפית על מפל הגילבון.

אנחנו נמשיך עם הסימון האדום לכיוון מזרח עד אשר מגיע לפיצול השבילים שאמרתי לזכור מקודם וכאן אנחנו נפנה ימינה לכיוון העליה או דרומה 🙂
העליה מאתגרת אבל לא קשה מאוד , ראיתי שם לא מעט הורים סוחבים ילדים במנשאים.

חשוב לזכור וזה יכול לעזור עם הילדים, כנראה שבסוף העליה יחכה לכם גזלן עם ארטיקים לילדים, אם אנחנו היינו יודעים זאת זה היה עוזר לנו לאתגר את הילדים היותר קטנים שקצת התלוננו על העליה.

אז לאחר שקנינו ואכלנו ארטיבים התחלנו ללכת ברגל בדרך כורכר עוד כק”מ לכיוון הרכבים בשביל המסומן בסימון שבילים בצבע הכחול עד אשר נגיע לצומת נוספת ואנחנו נפנה שמאלה לסימון האדום ונלך עד שנגיע לרכב שלנו  בחנייה

לסיכום
המסלול מקסים וכיפי משולב עם נופים מדהימים של 2 מפלים גדולים ובריכות כיפיות אבל קפואות, המסלול לא קשה יותר מידי וצריך לקחת בחשבון שהעליה מעט מאתגרת. לאורך המסלול ראיתי לא מעט משפחות עם ילדים קטנים אשר הולכים ברגל ו\או במנשאים כך שכל משפחה אמורה לדעת מה הילדים שלה יכולים לעזור ומה לא.

ועוד משפט לסיכום, כאחד שמטייל הרבה בטבע, הטבע הוא שלנו. אם אנחנו לא נשמור עליו ועל הניקיון שלו אף אחד אחר לא יעשה זאת וככל שנראה לילדים שלנו כיצד שצריך להתנהג בטבע כך נגדל דור שונה מהדור הנוכחי .ולכן אודה שאתם יוצאים לטבע תצאו עם שקית זבל כדי לאסוף את הזבל שלכם ואם תראו זבל בדרך אל תתביישו להרים גם אותו גם כדי לנקות את הטבע וגם כדי לראות לילדים שלנו כי אפשר אחרת

מי שנהנה מקריאה של הפוסט ורוצה לשמוע על עוד טיולים בארץ ובחול וסופ”ש של קמפינגים בארץ מוזמן ללחוץ על “Like” בדף הפייסבוק שלי, מטיילים עם ערן

(Visited 1,493 times, 1 visits today)