עמק הצבאים – טיול אורבני מיוחד בירושלים

עמק הצבאים
פארק הצבאים

עמק הצבאים – טיול אורבני בתוך ירושלים בירת המדינה , טבע עירוני מיוחד עמק הצבאים. טיול\פארק אשר מתאים לכל גיל וגם נגיש
מומלץ בחום בכל מזג אויר רק לא בגשם וכמובן שאפשר לשלב עם עוד מקומות מיוחדים באזור

עמק הצבאים

השבת חפשנו לעשות משהו מחוץ לבית ולא טיול עם הליכה מרובה מכיוון שלבן שלי היה משחק כדורסל אחרי צהריים.

לא וויתרתי וחפשתי משהו שיכול להתאים לכך.
אז כפי שאתם כבר בטח הבנתם אני ממש לא אוהב אטרקציות סגורות וחפשתי משהו שלא יהיה רחוק מידי ואם אפשר ללא עלות אז מצוין.
עקב כל הדרישות הללו הרגשתי שזה הזמן לפקוד את עמק הצבאים שנפתח ב 2015 בירושלים ועדיין לא הספקנו לבוא ולבקר בו.
זה היה גם זמן טוב להזמין חברים טובים להצטרף כדי שלא ישעמם לילדים וכך יצאנו בבוקר לכיוון ירושלים.

קצת על עמק הצבאים –

עמק הצבאים הינו אתר הטבע העירוני הגדול בארץ , הוא בנוי מ 250 דונם אדמה במרכז ירושלים ( בצפון לפרויקט הולינד המדובר).
כאשר עד כה חיו במקום כ 40 צבאים.
כאשר נבנה בירושלים כביש בגין בשנות ה-90, היו חששות כבדים שהעדר לא ישרוד מכיוון שהיה ניתוק בין אוכלוסיית הצבאים שבעמק לבין אלו שמחוצה לו, למזלנו בפועל השינוי הזה לא גרם לכך שאוכלוסיה של הצבאים תפחת וזה מעיד על כך שמערכת האקולוגית אשר נמצאת באזור בריאה ומשולבת בין החי לצומח בהרי ירושלים.

נכון להיום בעמק יש כ 24 צבאים, כאשר חלק מהצבאים הינם צבאים שגדלו בשבי של בני אדם ולכן הם לא מתאימים להיות משוחררים בטבע וניתן לראות זאת במסגרת הביקור ( ארשם על כך בהמשך )

עוד מידע על המקום באתר של עיריית ירושלים – כאן

איך מגיעים

בוויז עמק הצבאים

שעות פעילות-

הפארק פתוח בכל ימות השבוע מזריחה עד שקיעה
מרכז המבקרים פתוח בשעות 09:00 – 17:00
הכניסה לפארק בחינם, אין להדליק אש בפארק ואין להכניס כלבים.

על הסיור שלנו –

אז לאחר שהסברתי קצת על המקום המקסים, זה הזמן לתאר קצת מה יש במקום וזאת לאחר שחנינו בחניה של המקום.
נראה שמקימי המקום חשבו על הכל, המקום נגיש, יש בו מגוון עמדות ישיבה מיוחדות וכן גם צבאים 🙂

כאשר נכנסים למקום אי אפשר שלא להבחין שיש 2 שערים כדי שהצבאים לא יברחו החוצה

באזור בין השער הראשון לשני יש מתחם כריות פוך נחמד מאוד עם ספסל וגם מתחם פחים לפי מגוון הצבעים והחלוקה שלהם, כמו כן קומפוסטרים לשמירה על הטבע.
אנחנו עצרנו באזור הכריות פוך כדי לאכול את ארוחת הבוקר שלנו לפני הכניסה לפארק עצמו וכדי לא להכניס אוכל לתוך המתחם מה שיכול גם לפגוע בצבאים, חשוב לדעת שרק במקום זה יש פחים לאורך כל המתחם. בתוך הפארק עצמו אין פחים וזאת כדי שלא יווצר מצב שהצבאים יפגעו

ועוד מספר עמדות מידע שיעזרו לנו להבין קצת יותר לעומק על המקום

חשוב לשים לב, כי במקום ישנם מדריכים של המקום וניתן לקבל הדרכה בחינם על המקום.
אנחנו נעזרנו בהדרכה הזאת כדי “לשאוב” מידע מהמדריך הנחמד שלצערי אני לא זוכר את שמו.

ההדרכה התאימה כמובן לילדים ובשפה שלהם, קבלנו הסבר מצוין על הצבאים אשר שוחחרו משבי של תושבי המדינה ( לא ספארי ) וממש התבייתו ומחפשים תשומת לב וליטוף מהמבקרים ולדוגמא הפרט בשם “יוהנה” ( אני מקווה שזכרתי את השם הנכון שלה)

בכל נק’ לאורך כל המסלול הליכה הקצר יש עמדות הסבר מעניינות

במקום יש אגם נחמד מאוד ממי קולחין, ועמדת ישיבה חביבה מאוד, כמובן שניתן לראות מעל האגם את הפרויקט המושמץ “הולילנד”

המקום מחולק בגדול ל 2 מתחמים גדולים ,מתחם ההליכה של המבקרים ומתחם של הצבאים שאסור לעבור אותו.
ניתן לראות מרחוק את מגוון הצבאים שיש במקום  (לצערי הצמחיה שם הינה פראית ולא הכי יפה, אולי זה כדי לא לפגוע בצבאים אבל בפועל היה אפשר לסדר את הצמחיה בצורה מוסדרת יותר)

עוד קצת פינות ישיבות והשביל במקום

במקום יש גם מעיין קטן ונחמד ואפילו היו צבאים שהסתובבו בין המבקרים, אני חוזר שוב אסור לגעת בהם

אנחנו עברנו בכל העמדות במתחם עד אשר הגענו לשער האחורי, אשר גם שם היו 2 שערים כדי שהחיות לא יברחו החוצה אבל שם לא היה שומר ואני מקווה שימשיכו לשמור על החיות במקום.
משם יצאנו מחוץ למתחם עצמו

מחוץ למתחם יש גם טבע וגם נופים, מצאנו מערה נחמדה ואף עצרנו לצילום מעניין של האתר מגבוה

הסיור עצמו הוא לא ארוך, לנו הוא לקח פחות או יותר שעה (אני מניח שאפשר לשרוף במקום עם ילדים קטנים אפילו יותר זמן)
המבקרים במקום היו גם משפחות עם ילדים, מבוגרים שסתם מגיעים לבקר במקום וגם חברה דתיים שגרים בצמוד למקום אשר באו לעבור דרך המקום או לטייל במקום.
בזמן שהמדריך של המקום הסביר לנו על מקום, הצטרף להדרכה אחד המקומיים אשר ציין שהוא גר שם כבר כמה שנים עוד לפני שבנו את המקום והמקום תמיד שרץ צבאים רק שעכשיו זה מוסדר ושומרים על כל הצבאים.

לקראת הצהריים נפרדו לשלום מהחברים שלנו ובמקום לאכול צהריים בבית קפצנו למתחם התחנה בירושלים אשר נמצא כ 10 דקות נסיעה מהמקום.
איך מגיעים –  מתחם התחנה ירושלים

המתחם מיוחד ויפה והשבת אפילו היתה שם הופעה לילדים , לפי מה שראיתי המקום אפילו היה מקושט, אני לא יודע האם לחנוכה או לכריסמס אבל עדיין זה היה יפה

מסלולי טיול באזור

אתם חובבי טבע , טיולים וקמפינג ?

מכיוון שאתם קוראי את הכתבה הזאת אז אתם בטוח כן.

אתם מוזמנים להצטרף לקהילת הטיולים והקמפינג של ישראל, מדובר על קבוצת פייסבוק של עשרות אלפי מטיילים שמשתפים ידע אחד עם השני ואני מנהל הקהילה דואג להמלצות מכל מיני מקומות מכל הארץ
הצטרפות ע”י לחיצה על הקישור הבא – קמפינג המלצות לטיולים וציוד נלווה
יש לנו גם:
– ערוץ Youtube – כאן
– אינסטגרם – כאן

תערוכת חרקים ובגדול

לסיכום

אין הרבה מקומות זהים לזה בארץ באמצע עיר אומנם זה לא הספארי אבל הינו מקסים ואפשר להעביר בו מספר שעות במיוחד עם ילדים קטנים כמו כן היתרון שלו הינה שניתן לטייל שם עם עגלה.

(Visited 3,705 times, 1 visits today)